Μακάρι να υπήρχε μία μηχανή του χρόνου που θα μας επέτρεπε να τον γυρίσουμε πίσω, ακριβώς πριν τη στιγμή που είπαμε κάτι το οποίο κατέστρεψε τη σχέση μας με έναν πελάτη. Όμως δεν υπάρχει.
Μέχρι να ανακαλυφθεί, η εταιρεία marketing SlickText, παραθέτει εννέα φράσεις που… κάνουν κακό και καλό θα ήταν να μην τις χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες των πωλήσεων. Οι φράσεις αυτές αφορούσαν αρχικά τους εκπροσώπους στα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών, ωστόσο ισχύουν για όλο το φάσμα των πωλήσεων.
1. Μην πείτε: «Αφήστε με να το κοιτάξω»
Είναι πολύ αόριστο και μπερδεύει τον πελάτη. Αντιθέτως, παρουσιάστε ένα σαφές σχέδιο δράσης και πότε ο πελάτης μπορεί να περιμένει μία λύση.
Τι να πείτε: «Θα το ερευνήσω λίγο παραπάνω. Θα σας πάρω αύριο έως αύριο τις 3μ.μ. να σας δώσω λύση».
2. Μην πείτε: «Δυστυχώς, όχι…»
Πάντα υπάρχει καλύτερος τρόπος να πείτε όχι, από το να πείτε ένα απλό όχι. Όταν οι άνθρωποι ακούν το «όχι», αμέσως σας αγνοούν.
Τι να πείτε: «Αν και δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, ορίστε μία καλύτερη/παρόμοια επιλογή».
3. Ποτέ μην πείτε: «Δεν μπορώ να κάνω τίποτα για αυτό»
Πάντα υπάρχει κάτι που μπορείτε να κάνετε, ακόμη και αν αυτό είναι να ακούσετε και να καταλάβετε τον άλλο.
Τι να πείτε: «Καταλαβαίνω την απογοήτευσή σας. Πως μπορώ να βοηθήσω;»
4. Μην πείτε: «Να σας διορθώσω σε αυτό…»
Αυτή η φράση σας κάνει να ακούγεστε σαν να βρίσκεστε σε αμυντική στάση, κάτι που αυτόματα σας κάνει να είστε ο κακός της υπόθεσης.
Τι να πείτε: «Μάλλον δεν το έχω εξηγήσει σωστά, είναι δικό μου το λάθος!»
5. Μην πείτε: «Μάλλον υπήρξε κακή συνεννόηση»
Αυτός είναι ένας παθητικός επιθετικός τρόπος για να ρίξετε το φταίξιμο στον πελάτη. Θα κλιμακώσει την κατάσταση και δεν προσφέρει τίποτα για να λυθεί το πρόβλημα.
Τι να πείτε: «Παρεξήγησα εντελώς αυτό που μου ζητήσατε. Αφήστε με να το διορθώσω».
6. Μην πείτε: «Συγγνώμη, συγγνώμη, συγγνώμη»
Αν κάνετε ένα ειλικρινές λάθος μπορείτε να απολογηθείτε. Όμως μην το χρησιμοποιείτε συμπληρωματικά αποτελεσματική επικοινωνία. Αντίθετα, προσπαθήστε να βρείτε λύση.
Τι να πείτε: «Ζητώ συγγνώμη που έγινε αυτό, αλλά μην ανησυχείτε, θα το διορθώσουμε αμέσως».
7. Μην πείτε: «Έχω δεύτερη γραμμή, μπορείτε να περιμένετε;»
Να το αποφεύγετε αυτό όποτε μπορείτε, καθώς κάνει τον πελάτη να νιώθει ότι ο ίδιος ή το πρόβλημά του δεν έχουν σημασία για εσάς.
Τι να πείτε: «Αν δεν σας πειράζει, θα σας βάλω σε αναμονή μέχρι να βρω μία λύση».
8. Μην πείτε: «Δεν έχω ιστορικό του λογαριασμού σας»
Αυτή η δήλωση μπορεί πολύ εύκολα να κάνει την κατάσταση δέκα φορές χειρότερη.
Τι να πείτε: «Μήπως δώσατε εντολή με διαφορετικό όνομα/διεύθυνση/τηλέφωνο; Όσο ψάχνω τον λογαριασμό σας, πείτε μου πως μπορώ να σας βοηθήσω».
9. Μην πείτε: «Αυτό δεν μπορώ να το κάνω»
Αν η λύση βρίσκετε έξω από το φάσμα των αρμοδιοτήτων σας, μεταφέρετε αμέσως το τηλεφώνημα σε κάποιον ανώτερο.
Τι να πείτε: «Δεν μπορώ να αποφασίσω εγώ για αυτό, αλλά ξέρω ότι ο προϊστάμενός μου ευχαρίστως θα βοηθήσει. Σας μεταφέρω αμέσως».