Συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς ο πόλεμος στις τιμές των ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου επηρεάζοντας άμεσα τα μηνιαία στοιχεία στις ασφαλίσεις κατά ζημιών που εκδίδει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος.
του Νίκου Μωράκη
Τα στοιχεία από μόνα τους είναι αποκαλυπτικά καθώς οι ασφαλίσεις κατά ζημιών στο εξάμηνο του 2015 σημείωσαν πτώση 9,1% κάτι που οφείλεται κυρίως στην αστική ευθύνη οχημάτων που σημείωσε πτώση 16,5%. Προσοχή, αυτά είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΑΕΕ πριν την τραπεζική αργία και τα capital controls, που σημαίνει ότι περιμένουμε περαιτέρω μείωση στα στοιχεία του οκταμήνου.
Γιατί όμως κατρακυλάει ο συγκεκριμένος κλάδος; Έπειτα από έρευνα του Insurancedaily.gr διαπιστώσαμε ότι τα ασφάλιστρα έχουν μειωθεί σε υπερβολικά χαμηλές τιμές που σίγουρα σε κάποιες περιοχές είναι κάτω του κόστους. Συγκεκριμένα σε περιοχή του νομού Αρκαδίας γνωστή ξένη ασφαλιστική εταιρεία, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, προσφέρει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφάλεια αυτοκινήτου με 75 ευρώ το εξάμηνο, όταν ο μέσος όρος στην περιοχή είναι από 117 ευρώ το εξάμηνο.
Σε αντίστοιχη περίπτωση, αυτήν τη φορά στο νησί της Ρόδου ελληνική ασφαλιστική εταιρεία προσφέρει ασφάλεια αυτοκινήτου με λιγότερα κυβικά από την προηγούμενη περίπτωση με 74 ευρώ το εξάμηνο όταν ο μέσος όρος στο νησί είναι 98 ευρώ το εξάμηνο.
Και μπορεί οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες να αντέχουν τέτοιου είδους «παιχνίδια» προκειμένου να κερδίσουν πελάτες αλλά στο σύνολό της η αγορά βγαίνει ζημιωμένη. Βγαίνει ζημιωμένη γιατί το σίγουρο είναι ότι οι τιμές θα επανέλθουν μακροχρόνια στα φυσιολογικά τους επίπεδα, κάτι που θα δυσαρεστήσει τους ασφαλισμένους, ενώ ταυτόχρονα οι αποζημιώσεις στο σύνολό τους θα κοστίζουν περισσότερο από το σύνολο των ασφαλίστρων που λαμβάνουν οι εταιρείες στο συγκεκριμένο κλάδο (κάτι που έχει αρχίσει να συμβαίνει) με αποτέλεσμα να «βάζουν μέσα» τους ισολογισμούς τους.
Βέβαια οι περισσότερες εταιρείες βλέπουν την υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων ως την κερκόπορτα που θα τις οδηγήσει στο πολυπόθητο cross selling γι’ αυτό και παίρνουν το ρίσκο.
Το θέμα είναι πόσες από αυτές το καταφέρνουν και αν στο «τέλος της ημέρας» αξίζει τον κόπο.