Οι ζημιές που έχει υποστεί φέτος ο κλάδος της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελούν ξεκάθαρο «καμπανάκι» για τις ασφαλιστικές εταιρείες ανά την υφήλιο. Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπορευμάτων της Διεθνούς Ένωσης Ναυτασφαλίσεων (IUMI).
Ο Nick Derrick, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της ένωσης που πραγματοποιείται στο Βερολίνο, τόνισε ότι οι φετινές ζημιές στα εμπορεύματα θα έχουν ευρύτερο αντίκτυπο στον ασφαλιστικό κλάδο.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι εκτιμήσεις για το ασφαλιστικό κόστος από τις εκρήξεις που σημειώθηκαν στο λιμάνι Tianjin στην Κίνα, κάνουν λόγο ακόμη και για 6 δισ. δολάρια.
«Η διαχείριση του αναπάντεχου συνολικού κινδύνου θα αποτελέσει συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα για τις εταιρείες που ασφαλίζουν εμπορεύματα στο μέλλον», υποστήριξε ο Derrick. «Σήμερα υπάρχει πραγματική ανάγκη για νέα τεχνολογία που θα βοηθήσει τις ασφαλιστικές να διαχειριστούν αυτόν τον κίνδυνο», συμπλήρωσε.
Το παράδειγμα της Tianjin πρέπει να είναι ένα ηχηρό καμπανάκι για τις ασφαλίσεις εμπορευμάτων. Το λιμάνι έχει έκταση 125 τετραγωνικών χιλιομέτρων όμως μόνο ένα μικρό τμήμα του υπέστη ζημιές από τις εκρήξεις. «Παρ’ όλα αυτά, οι ζημιές των εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 1,5 δις. δολάρια και δεν αποκλείεται να φτάσουν ακόμη και τα 6 δις. δολάρια.
Οι εταιρείες που ασφαλίζουν εμπορεύματα πρέπει να καταλάβουν ποιο θα ήταν το ασφαλιστικό κόστος στην περίπτωση που ολόκληρο το λιμάνι είχε υποστεί ζημιές, ενδεχομένως από μία φυσική καταστροφή όπως ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι.