Ο Δημήτρης Βουτσιλάς είναι Συντονιστής του Γραφείου Πωλήσεων Λάρισας από το 2011, αφού πέρασε για δύο χρόνια τον «προθάλαμο» του management ως Unit Manager. Στη θέση του Unit Manager διαθέτει σήμερα έναν Συνεργάτη, ενώ το Γραφείο του αριθμεί 25 Ασφαλιστικούς Συμβούλους –οι 20 έχουν πιστοποιηθεί κατά την τελευταία τριετία. Στη Θεσσαλία, έχει δημιουργήσει ακόμη 8 νέα Γραφεία.
Μεταξύ των στόχων του, ο Δημήτρης επιμένει να ανοίγει επαγγελματικό δρόμο καριέρας σε νέους Συνεργάτες. «Θέλω να προσφέρω σε νέους ανθρώπους την υποστήριξη που χρειάζονται για να πετύχουν ως ασφαλιστές, να προσφέρουν ένα θετικό επαγγελματικό περιβάλλον όπου θα εργάζονται ταλαντούχοι, αφοσιωμένοι και ευχαριστημένοι Συνεργάτες», τονίζει επισημαίνοντας πως έτσι δημιουργούνται στέρεες βάσεις για να μεγαλώσει και το Γραφείο.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης που κάνουμε για τα γραφεία της INTERAMERICAN στην επαρχία, η συντακτική ομάδα του insurancedaily.gr αναδημοσιεύει από το περιοδικό Ασφαλιστικό Marketing Σεπτεμβρίου τη συνέντευξη του Δημήτρη Βουτσιλά.
- Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι ιδιαιτερότητες μιας τοπικής αγοράς από την άποψη των ασφαλιστικών αναγκών, των οικονομικών δυνατοτήτων για ασφάλιση, του βαθμού εμπιστοσύνης των τοπικών πολιτών στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης; Πόσο γνωρίζουν την ασφάλιση και τι απαιτούν από τον ασφαλιστή τους οι ενδιαφερόμενοι στην Περιφέρεια;
Η τοπική αγορά χαρακτηρίζεται, κατά κανόνα, από τα γεωφυσικά και παραγωγικά χαρακτηριστικά της περιοχής και τις τάσεις στην αγορά της που δημιουργούν αντικείμενο στην επαγγελματική ενασχόληση των πολιτών – χαρακτηριστικά στη Θεσσαλία έχουμε δραστηριότητα αγροτική, βιοτεχνική, επιχειρηματική, που φέρνει ανάλογες ασφαλιστικές ανάγκες. Εύλογα, οι ανάγκες αυτές επηρεάζονται από το ευρύτερο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον και διαφοροποιούνται κατά περιόδους. Για παράδειγμα, στη Λάρισα κατά τα τελευταία χρόνια οι αγροτικές δραστηριότητες, που συγκροτούσαν επαγγελματικές ομάδες εύρους, έχουν καμφθεί λόγω της οικονομικής συγκυρίας και προβλημάτων στον κλάδο. Ο οικονομικός αντίκτυπος έχει μεταφερθεί και στις αστικές εμπορικές δραστηριότητες, με μειωμένη την ζήτηση και κατανάλωση αγαθών. Ενώ, λοιπόν, εντείνονται οι ασφαλιστικές ανάγκες, με δεδομένη την αγοραστική αδυναμία θα πρέπει να αναζητούμε την αναγωγή στην εφικτή και ταυτόχρονα απαραίτητη ασφαλιστική κάλυψη, με μια σφαιρική προσέγγιση και μελέτη κατάστασης, αναγκών και δυνατότητας για ασφάλιση στο ατομικό και οικογενειακό επίπεδο. Όσον αφορά σε επιχειρήσεις, να βλέπουμε τη δυναμική και βιωσιμότητα με σκοπό την προφύλαξη από σοβαρούς κινδύνους. Η Εταιρεία, λειτουργικά αλλά και προϊοντικά, μας δίνει την ευκαιρία να παρέχουμε αποτελεσματικές ασφαλιστικές προτάσεις με προσιτό κόστος.
- Τι σημαίνει σήμερα να είσαι Manager Ασφαλιστικών Συμβούλων; Ποιος είναι ο ρόλος του Συντονιστή, ποιες γνώσεις και δεξιότητες προϋποθέτει;
Ο ρόλος του Συντονιστή είναι πολλαπλός. Είναι εκπαιδευτής και συνεπώς πρέπει να γνωρίζει το αντικείμενο, τις πωλησιακές μεθόδους και τεχνικές, την ψυχολογία των Συμβούλων και παράλληλα των καταναλωτών. Είναι στρατολόγος και γι’ αυτό πρέπει να διαθέτει το ένστικτο, τη μεθοδολογία και την ικανότητα να προσελκύει νέους Συνεργάτες. Ένα ιδιαίτερο προσόν σήμερα για το Συντονιστή είναι η καλή σχέση με την εξελιγμένη ψηφιακή τεχνολογία. Η αγορά μεταβάλλεται, η κοινωνία αλλάζει και ο ανταγωνισμός μεταφέρεται και σε άλλα πεδία. Η έλλειψη επαφής με την εξέλιξη της τεχνολογίας τον θέτει αυτόματα εκτός αγοράς. Ο Συντονιστής είναι χρήσιμος και απαραίτητος σε κάθε μορφής προώθηση ασφαλιστικών προγραμμάτων και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κρατά ανοιχτούς στην τεχνολογία και τους Ασφαλιστικούς Συμβούλους που κατευθύνει. Πρέπει να έχει τεκμηριωμένη άποψη, προσωπικότητα και πειθώ.
- Ιδιωτική Ασφάλιση στην κρίση: ποιες οι ευκαιρίες/προκλήσεις, πού στρέφεται το ενδιαφέρον στη δική σας αγορά;
Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι ο κόσμος στην περιοχή μας ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί για οτιδήποτε αφορά στην ιδιωτική ασφάλιση. Το ενδιαφέρον του αυτό εστιάζεται, κυρίως, σε προγράμματα παροχών υγείας και συνταξιοδοτικά. Όμως, οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης κάνουν τους περισσότερους διστακτικούς στην αγορά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που, παρά τις μεγάλες προσπάθειες να κρατήσουν τα συμβόλαια που ήδη κατείχαν στην προ κρίσης εποχή, τελικά να αναγκάζονται να προχωρήσουν σε αλλαγή με χαμηλότερο κόστος. Πιστεύω ότι αυτά τα φαινόμενα θα συνεχιστούν όσο υπάρχει οικονομική κρίση, όμως εκτιμώ ότι οι σημερινές συνθήκες λειτουργούν ήδη και ως αφορμή για νοικοκύρεμα στην ασφαλιστική αγορά. Ταυτόχρονα, όσο το κράτος αδυνατεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, δημιουργούνται για την ιδιωτική ασφάλιση σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης εργασιών.
Το τελευταίο μέρος του αφιερώματος με τίτλο «Για την INTERAMERICAN Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα» με τον Συντονιστή του Γραφείου Πωλήσεων της INTERAMERICAN στη Λάρισα κ. Δημήτρη Βουτσιλά. Εν αναμονή κι άλλων παρουσιάσεων ανθρώπων του κλάδου.