Μια συνάντηση και μια συζήτηση που έγινε την περασμένη Παρασκευή, μεταξύ του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, κ. Αντώνη Παπαδεράκη και εκπροσώπων του υπουργείου Οικονομίας και της Τραπέζης της Ελλάδος, αναμόχλευσε το ζήτημα της “Υποχρεωτικής ενημέρωσης του ασφαλισμένου σε αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας”.
Αυτό τουλάχιστον διαβάσαμε σε μερίδα του τύπου!
Η είδηση, βέβαια είναι, πως έγινε τέτοιου είδους συνάντηση ΧΩΡΙΣ εκπροσώπους της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Και κατά δεύτερον, αυτό είναι ένα θέμα, που η Πολιτεία έχει ΉΔΗ από μόνη της ρυθμίσει εδώ και πολύ καιρό! Γιατί τώρα δίνονται τέτοιες πληροφορίες και μάλιστα από έναν Γ.Γραμματέα που ηγείται μιας υπηρεσίας που έχει εκδώσει και ποινές;
Εμείς, δεν μπορούμε να… μαντέψουμε τους λόγους που ανακινείται το θέμα από το υπουργείο. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να παραθέσουμε στοιχεία προς γνώση και ενημέρωση, τόσο του αρμόδιου υπουργείου όσο και των υπολοίπων συντελεστών της συνάντησης. Στοιχεία που θα βοηθήσουν ώστε την επόμενη φορά, να έχουν κατά νου, πως θα πρέπει να καλούν και τα στελέχη της αρμόδια αγοράς που εργάζονται μέσα στην κοινωνία.
Ιδού:
- Με άμεση παρέμβαση στον τρόπο τιμολόγησης των ασφαλιστικών προϊόντων υγείας, είχε προχωρήσει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου. Πρόκειται για τον όρο που επιτρέπει σε ασφαλιστικές εταιρείες να προβαίνουν κατά τη διάρκεια της σύμβασης ή σε οποιαδήποτε ημερομηνία ανανέωσης της σε μονομερή αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων, χωρίς να καθορίζονται εκ των προτέρων αντικειμενικά κριτήρια για τον καταναλωτή.
Με την έκδοση της απόφασης, όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες που διατηρούσαν τέτοιον όρο στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές όφειλαν να τον απαλείψουν και να παύσουν να κάνουν χρήση αυτού.
H απόφαση στηριζόταν στην απόφαση 1030/2001 του Αρείου Πάγου.
2. Έχει υπάρξει σύσταση και συμφιλίωση με τον συνήγορο του καταναλωτή, όταν καταναλωτές κατήγγειλαν την ΑΧΑ
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΣΤΑΣΗ – ΠΟΡΙΣΜΑ
“(Άρθρο 4 παρ. 5 ν. 3297/2004)
Ο «Συνήγορος του Καταναλωτή», Ανεξάρτητη Αρχή επιφορτισμένη από το ν. 3297/2004 (ΦΕΚ Α 259/23.12.04) με τη συναινετική επίλυση καταναλωτικών διαφορών, δέχθηκε αναφορές καταναλωτών κατά της ασφαλιστικής εταιρίας «AXA ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ» για καταχρηστική και αυθαίρετη μονομερή αύξηση των ασφαλίστρων κατά 14%.
3. Με την ΑΠΟΦΑΣΗ: Ζ2-6102 οικ./14.12.2011 έχει υπάρξει επιβολή χρηματικού προστίμου 700.000 ευρώ, σε ασφαλιστική εταιρεία για διατύπωση και χρήση καταχρηστικού όρου ως προς την αναπροσαρμογή του ασφαλίστρου σε συμβάσεις κάλυψης εξόδων νοσοκομειακής περίθαλψης”, η οποία λέει πολύ συγκεκριμένα:
“Καταχρηστικός ως αδιαφανής o γενικός όρος σε σύμβαση ασφάλισης νοσοκομειακής περίθαλψης που επιφυλάσσει στην ασφαλιστική εταιρεία το δικαίωμα μονομερούς αναπροσαρμογής του ασφαλίστρου χωρίς ειδικά και εύλογα κριτήρια που να καθορίζονται στη σύμβαση. Η ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να αναφέρει κατά τρόπο ορισμένο και σαφή τις προϋποθέσεις αναπροσαρμογής του ασφαλίστρου, έτσι ώστε ο ασφαλισμένος ήδη κατά τη σύναψη της σύμβασης να δύναται να αντιληφθεί το μέτρο της αύξησης. Ο όρος της ασφαλιστικής εταιρείας δεν πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις, καθώς δεν παρέχει κανένα κριτήριο που να παρέχει οποιαδήποτε δέσμευση ως προς το ύψος της αναπροσαρμογής. Δεν αίρει την καταχρηστικότητα του γενικού όρου συναλλαγών η παραπομπή στη «δίκαιη κρίση». Επιβολή χρηματικού προστίμου 700.000 ευρώ για παράβαση των άρθρων 2 παρ. 6 και 7 εδ. ε και ια του Ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών και της ΥΑ Ζ1-798/25.06.2008 κεφάλαιο Β, όπως έχει τροποποιηθεί με την Ζ1-21/17-1-2011 (ΦΕΚ Β 21) και ισχύει, σύμφωνα με την από 09.12.2011 εισήγηση της Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή.
Κάντε λοιπόν στα υπουργεία, όσες συναντήσεις θέλετε. Μιλήστε για όποιο θέμα θέλετε, αλλά όταν πρόκειται να μιλήσετε για θέματα που άπτονται της Ασφαλιστικής Αγοράς, πρώτα καλέστε τους αρμόδιους, ενημερωθείτε και μετά κάντε αυτό που πρέπει…!