Οι πολλές ημέρες των πασχαλινών διακοπών, όπως εντέλει διαμορφώθηκαν, και ο καλός καιρός προ της επιστροφής, ήταν η αφορμή που χιλιάδες οδηγοί ξαμολήθηκαν στους δρόμους, ταξιδεύοντας, άλλοι για λίγα, άλλοι για πολλά χιλιόμετρα, κατευθυνόμενοι στις ιδιαίτερες πατρίδες τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τη Δευτέρα και μόνο στην Αττική από τα διόδια της εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου επέστρεψαν περίπου 85.000 οχήματα και 55.000 από αυτή της Αθηνών-Λαμίας.
Απολογισμός της απροσεξίας, της μη σωστής εκπαίδευσης των οδηγών, της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης και της πλημμελούς συντήρησης των οχημάτων;
- 33 άνθρωποι τραυματίστηκαν θανάσιμα
- 40 υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς και
- 389 ελαφρότερους.
Κατά την επιστροφή και μόλις μέσα σε λίγες ώρες έχασαν τη ζωή τους έξι άνθρωποι και δεκάδες τραυματίστηκαν, ανάμεσά τους και ένα εξάχρονο παιδί.
Ειδικότερα, στη Χαλκιδική τις πρώτες πρωινές ώρες 20χρονος έχασε τη ζωή του όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε εκτράπηκε από την πορεία του και προσέκρουσε σε δέντρο, στο 1ο χλμ. της επαρχιακής οδού Νέων Μουδανίων – Πορταριάς Χαλκιδικής.
Στην περιοχή της γέφυρας του Νέστου (στα όρια των νομών Καβάλας και Ξάνθης) η έντονη χαλαζόπτωση έγινε η αιτία ο οδηγός ενός ΙΧ να χάσει τον έλεγχο και το όχημα να ακινητοποιηθεί μέσα στο δρόμο. Ένα άλλο όχημα, στο οποίο επέβαιναν 4 κοπέλες και πήγαινε στην ίδια κατεύθυνση, έπεσε με ταχύτητα πάνω του με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο η 24χρονη οδηγός και η επίσης 24χρονη συνοδηγός του οχήματος. Ελαφρύτερα τραυματίστηκαν οι δύο κοπέλες στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου.
Τραγικό θάνατο βρήκαν, εξάλλου, δύο γυναίκες στο Κομπότι της Άρτας τα ξημερώματα της Τρίτης. Αυτοκίνητο που οδηγούσε μια 65χρονη, με συνεπιβάτες άλλη μία γυναίκα 63 ετών και δύο άνδρες, 66 και 69 ετών, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με άλλο ΙΧ στο οποίο επέβαινε μία οικογένεια. Νεκρές ανασύρθηκαν η 65χρονη οδηγός και η 63χρονη συνοδηγός, ενώ σοβαρά τραυματισμένοι είναι οι δύο ηλικιωμένοι άνδρες του ίδιου οχήματος. Από την οικογένεια που επέβαινε στο άλλο όχημα, τραυματίστηκαν ελαφρά ο 35χρονος οδηγός, η σύζυγος του και το 3χρονο παιδί τους, ωστόσο το άλλο τους παιδί, ηλικίας 6 ετών, είναι σε σοβαρή κατάσταση.
Το θάνατο μιας κοπέλας 21 ετών προκάλεσε, τέλος, η σύγκρουση ενός αυτοκινήτου με δέντρο τα ξημερώματα στην περιοχή Ραχιά Ημαθίας. Το αυτοκίνητο το οδηγούσε 25χρονος, ο οποίος έχασε τον έλεγχο και έπεσε με δύναμη στο δέντρο. Τόσο ο οδηγός όσο και δύο ακόμη επιβάτες στις πίσω θέσεις του οχήματος είναι ελαφρά τραυματισμένοι.
Δυστυχώς, ακόμη χάνονται ζωές στους δρόμους. Και εμείς, αναλαμβάνουμε τον άχαρο ρόλο, να αναρτούμε στατιστικά στοιχεία και αριθμούς, που αντιστοιχούν σε ανθρώπινες ζωές. Δεν μπορούμε, δυστυχώς, να κάνουμε κάτι άλλο πέρα από το να προειδοποιούμε αλλά και να καταγράφουμε την ανικανότητα ενός κράτους, να περιορίσει αυτή την αιμορραγία ή την γενοκτονία όπως πολύ γλαφυρά ο Ιαβέρης (Τάσος Μαρκουίζος) είχε αποκαλέσει τα τροχαία δυστυχήματα στο Ασφαλιστικό Marketing στο τεύχος Απριλίου απαντώντας στην ερώτηση:
Για να περιγράφετε αυτό που συμβαίνει στους δρόμους, χρησιμοποιείτε συχνά τη λέξη «γενοκτονία». Ισχυρός όρος και προφανώς τον χρησιμοποιείτε δικαιολογημένα. Ποια τα επίσημα στοιχεία που σας οδηγούν σε αυτόν το χαρακτηρισμό;
Ιαβέρης: “Τα στοιχεία που λένε ότι το τροχαίο κακούργημα είναι biggest killer σε ηλικίες από 15-30 ετών, δηλαδή τα θύματα χάνουν ή καταστρέφουν τη ζωή τους πριν γεννήσουν, αυτό σημαίνει μείωση πληθυσμού. Το 2015 έκλεισε με 95.000 θανάτους και 65.000 μόνο γεννήσεις στην Ελλάδα. Αυτή η γενοκτονία είναι η τεράστια αιτία του ασφαλιστικού προβλήματος διαχρονικά στη χώρα…”
Υ.Γ. Τα λόγια του Ιαβέρη, δυστυχώς, επαληθεύονται από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, όπου τον Δεκέμβριο του 2015, 1416 άνθρωποι συνεπλάκησαν σε 1111 τροχαία περιστατικά. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν:
- 76 νεκροί,
- 66 βαριά τραυματίες
- 1.274 ελαφρά τραυματίες
Η αύξηση που παρατηρείται σε σχέση με τα στοιχεία του 2014 είναι της τάξης του 21,7%.
Υ.Γ.2: Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
- ΔΕΝ οδηγώ αν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
- ΔΕΝ παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
- ΔΕΝ κάνω αντικανονικά προσπεράσματα και γενικά οδηγώ με σύνεση και χωρίς να αποσπώ την προσοχή μου
- ΔΕΝ παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
- ΔΕΝ μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των Αρχών