Αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των αυτοκινήτων.
Ειδικότερα από την 1η Ιουνίου το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση την Λιανική Αξία προ φόρων των αυτοκινήτων με συντελεστές από 4 έως και 32% αντί 5% έως 50% επί της εργοστασιακής που υπολογίζεται σήμερα, ενώ για το τελικό άθροισμα του κόστους εκτελωνισμού θα συνυπολογίζονται και οι εκπομπές ρύπων αλλά και οι οδηγίες ρύπων που πληροί το κάθε όχημα.
Το νέο Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζεται σε ποσοστό:
– 4% για ΙΧ με Αξία Λιανικής έως 14.000 ευρώ
– 8% για αυτοκίνητα με αξία από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
-20% για ΙΧ με Αξία Λιανικής από 17.001 έως 20.000 ευρώ
– 25% για αυτοκίνητα με Αξίες από 20.001 έως 25.000 ευρώ
– 32% για ΙΧ με Αξία Λιανικής άνω των 25.001 ευρώ.
Ο φόρος που θα προκύπτει θα αυξάνεται ή θα μειώνεται ανάλογα με τις εκπομπές CO2 ή την οδηγία ρύπων που πληροί κάποιο όχημα σε ποσοστό από 5% έως και 60%.
Ειδικότερα:
– Για ΙΧ με εκπομπές CO2 έως 100 γρ. προβλέπεται μείωση 5%.
– Για ΙΧ με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. δεν υπάρχει καμία μεταβολή.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 121 έως 140 γρ. προβλέπεται αύξηση 10%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 141 έως 160 γρ. προβλέπεται αύξηση 20%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 161έως 180 γρ. προβλέπεται αύξηση 30%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 181 έως 200 γρ. προβλέπεται αύξηση 40%.
– Για ΙΧ με εκπομπές από 201 έως 250 γρ. προβλέπεται αύξηση 60%.
Το νέο σύστημα ευνοεί ξεκάθαρα τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 100 γρ. CO2 καθώς τα εν λόγω μοντέλα έχουν Αξίες Λιανικής προ φόρων κατά μέσο όρο στις 10.000 ευρώ κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 400 ευρώ για Τέλος Ταξινόμησης το οποίο μειώνεται κατά 20 ευρώ λόγω των ρύπων με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος του Τέλους Ταξινόμησης να ανέρχεται σε 380 ευρώ.
Για αυτοκίνητα με Αξίες προ Φόρων που ανέρχονται σε 7.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με το νέο καθεστώς σε 280 ευρώ το οποίο λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων μειώνεται στα 266 ευρώ.
Στα ακριβότερα αυτοκίνητα με αξίες προ φόρων από 14.001 έως και 17.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1.120 ευρώ έως και 1.360 ευρώ. Αν αφαιρεθεί και ο χαμηλός συντελεστής 5% λόγω χαμηλών εκπομπών ρύπων τότε το Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1.064 ευρώ έως και 1.292 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με Αξίες προ Φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με ποσοστό 20% κάτι το οποίο «μεταφράζεται» σε 3.400 ευρώ έως και 4.000 ευρώ. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και νέος συντελεστής 5% που επιβαρύνει το τελικό κόστος με αποτέλεσμα το συνολικό Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται από 3.570 ευρώ έως και 4.200 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με Αξίες προ Φόρων από 20.001 έως και 25.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα ανέρχεται από 5.000 ευρώ έως και 6.250 ευρώ. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η επιβάρυνση που απορρέει από τις εκπομπές ρύπων που σύμφωνα με πληροφορίες θα ανέρχεται σε ποσοστό 10% οπότε το τελικό κόστος του εκτελωνισμού θα κυμαίνεται μεταξύ 5.500 έως και 6.875 ευρώ.
Στην τελευταία κατηγορία με τα ακριβά αυτοκίνητα που έχουν Αξίες προ Φόρων από 25.001 ευρώ και άνω το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 8.000 ευρώ και αν ισχύσει και επιβάρυνση 20% λόγω ρύπων τότε το συνολικό κόστος εκτελωνισμού θα ανέρχεται στα 9.600 ευρώ.
Αν ισχύσει το νέο σύστημα το κράτος θα χάσει πολλά χρήματα καθώς οι εταιρείες θα περιορίζουν τις εισαγωγές τους σε μοντέλα που βρίσκονται στις κατηγορίες που επιβάλλεται συντελεστής 4% ή 8% κάτι το οποίο μεταφράζεται σε Τέλος Ταξινόμησης από 266 ευρώ έως και 1.292 ευρώ με αποτέλεσμα τα συνολικά ετήσια έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης να μην υπερβαίνουν τα 40 εκατ. ευρώ έναντι 87 εκατ. ευρώ που ανήλθαν το 2015!
Να υπενθυμίσουμε πως το 2015 υπήρχε και το μέτρο της απόσυρσης που μείωνε κατά πολύ τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης…
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα πράγματα είναι χειρότερα καθώς πέραν των βασικών αξιών των αντίστοιχων καινούριων που θα λαμβάνονται υπόψιν θα επιβάλλεται και ένας φόρος που θα αφορά στις εκπομπές CO2 κάνοντας απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.
Χάος στα τελωνεία
Οι αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναμένεται να προκαλέσει χάος στα τελωνεία όλης της χώρας καθώς σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κανείς δεν είναι προετοιμασμένος να λειτουργήσει με το νέο σύστημα που αναμένεται να ισχύσει από την 1η Ιουνίου ενώ παράλληλα οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων δεν έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα και είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως δεν μπορούν να κατατεθούν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
Οριστικό τέλος στην Απόσυρση ΙΧ Προθεσμία μέχρι την Παρασκευή 20/5 έχουν οι ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων ώστε να τα μεταφέρουν στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ και να λάβουν το χαρτί της απόσυρσης. Μετά την παραπάνω ημερομηνία κανένα Κέντρο Ανακύκλωσης δεν μπορεί να παραλάβει παλιό όχημα και να εκδώσει χαρτί απόσυρσης παρά μόνο χαρτί καταστροφής.
«Φωτιά» ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
«Φωτιά» αναμένεται να είναι ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αν τελικά αποφασιστεί να επιβληθεί σε αυτοκίνητα με Λιανικές Αξίες προ Φόρων από 14.001 ευρώ και άνω!
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αν τελικά ισχύσει για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων 14.001 ευρώ και άνω θα «πιάσει» όλους τους κατόχους αυτοκινήτων με Αξίες Λιανικής από 17.000 ευρώ!
Να σημειώσουμε πως στην Αξία Λιανικής προ Φόρων δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ αλλά ούτε και το μεταφορικό κόστος το οποίο κυμαίνεται από 500 έως και 800 ευρώ.
Επίσης η επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με όριο τις 14.001 ευρώ και άνω θα «κανιβαλήσει» την αγορά καθώς όμοια αυτοκίνητα με διαφορετικό εξοπλισμό θα τύχουν διαφορετικής φορολογικής μεταχείρισης καθώς στο όχημα που έχει Αξία Λιανικής προ φόρων 14.000 ευρώ δεν θα επιβάλλεται ο συγκεκριμένος φόρος ενώ σε ένα ακριβώς ίδιο με λίγο καλύτερο εξοπλισμό που θα ξεπερνά τις 14.001 ευρώ θα επιβάλλεται ο φόρος. Βέβαια στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει και η πρόταση για επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης σε αυτοκίνητα με Λιανικές Αξίες προ Φόρων από 17.001 ευρώ και άνω αντί από 14.001 ευρώ και άνω οπότε και μειώνονται τα οχήματα που πέφτουν την «παγίδα» της εφορίας.