Σχέδια επί σχεδίων, εξαγγελίες επί εξαγγελιών, όχι σήμερα, όχι αύριο, και ακόμη τίποτε! Περνάει ο καιρός εις βάρος όσων είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους στις ασφαλιστικές εταιρείες και στο κράτος, ενώ δίνεται η εσφαλμένη εντύπωση, πως όσοι παρανομούν και γίνονται ασυνεπείς, εντέλει, δεν θα τιμωρούνται ποτέ!
Τουλάχιστον, περιμέναμε από το κράτος που λειτουργεί υπό το καθεστώς των δανεικών, να αποσταλούν τα ειδοποιητήρια με τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ καθώς έχουν «κολλήσει» οι διασταυρώσεις, ώστε να κερδίσει εκατομμύρια ευρώ απαραίτητα για την οικονομία και τους πολίτες.
Σύμφωνα μάλιστα με στελέχη από τους κλάδους των ασφαλειών αλλά και των ΚΤΕΟ τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες οχημάτων παρά τη δέσμευση που υπήρχε να έχουν αποσταλεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου, έχουμε φτάσει στα μισά του Ιουνίου, και δεν πρόκειται να αποσταλούν ούτε στα τέλη του 2016 αν συνεχιστούν οι διασταυρώσεις με αυτό το ρυθμό!
Ο λόγος, είναι πως υπάρχουν τρεις διαφορετικές βάσεις δεδομένων που πρέπει να επεξεργαστούν οι υπάλληλοι του υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι να σημειώσουμε πως ενώ αρχικά ήταν πέντε έχουν μείνει μόλις δύο, με αποτέλεσμα να οι διασταυρώσεις να πραγματοποιούνται με ρυθμό χελώνας.
Η πρώτη βάση δεδομένων προέρχεται από το υπουργείο Οικονομικών η οποία περιλαμβάνει τα οχήματα για τα οποία οι ιδιοκτήτες του έχουν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.
Η δεύτερη βάση δεδομένων που έχει το υπουργείο Μεταφορών προέρχεται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία που αναγράφουν οι ‘Αδειες Κυκλοφορίας των οχημάτων αλλά και από τα ΚΤΕΟ που περιλαμβάνει τους ελέγχους που πραγματοποιούνται ή έχουν πραγματοποιηθεί.
Η τρίτη βάση δεδομένων προέρχεται από την ‘Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών η οποία περιλαμβάνει όλα τα ασφαλισμένα οχήματα.
‘Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς δεν είναι και εύκολο να διαχειριστούν όλες αυτές τις πληροφορίες που αφορούν πάνω από 9 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων μόλις δύο άτομα του υπουργείου Μεταφορών τη στιγμή που οι τρεις βάσεις δεδομένων διαφέρουν κατά 1 εκατομμύριο στον συνολικό αριθμό των οχημάτων!
Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα για τα ΚΤΕΟ αλλά και τις ασφαλιστικές εταιρείες αυτή τη στιγμή είναι πως η συνεχής αναβλητικότητα αποστολής των προστίμων στους παραβάτες έχει μειώσει σε ποσοστό έως και 40% τις διελεύσεις των οχημάτων από τα Κέντρα Ελέγχου ενώ επίσης αυξάνονται και οι ιδιοκτήτες που κινούν τα οχήματά τους χωρίς ασφάλεια.
Να υπενθυμίσουμε πάντως πως τα πρόστιμα των 150 ευρώ για όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ θα έπρεπε να έχουν αποσταλεί στα τέλη Φεβρουαρίου ενώ τα πρόστιμα των 250 ευρώ για τα ανασφάλιστα οχήματα θα έπρεπε να έχουν αποσταλεί στα τέλη Μαρτίου και αποτελούν μνημονιακή δέσμευση.
«Αγκάθι» και οι άρσεις ακινησίας του Σαββατοκύριακου
‘Ένα επίσης «αγκάθι» στην διασταύρωση των στοιχείων που επεξεργάζονται τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών αποτελεί ένα «παλιό» κόλπο των ιδιοκτητών οχημάτων για να γλιτώσουν από τα Τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης οι οποίοι πραγματοποιούν άρση της ακινησίας τα Σαββατοκύριακα.
Δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους μεταβαίνουν στις κατά τόπους εφορίες ώστε να τις προμηθευτούν και πάλι για το Σαββατοκύριακο και τις επιστρέφουν και πάλι στις εφορίες την Δευτέρα.
Ο λόγος που πραγματοποιούν τις συνεχείς άρσης ακινησίας και επανακατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας δεν έχει να κάνει με την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας, καθώς είναι πληρωμένα, αλλά με τα Τεκμήρια Διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Δηλαδή οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας το όχημά τους για 10 ή 12 ημέρες το μήνα γλιτώνουν από την «τσιμπίδα» των Τεκμηρίων Διαβίωσης αλλά και την καταβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.
Παράλληλα διατηρούν και πολύ χαμηλά το κόστος ασφάλισης του οχήματος καθώς το ασφαλιστήριο αφορά σε μόλις ένα μήνα κυκλοφορίας.