Το Ιnsurancedaily.gr στο πλαίσιο αφιερώματος με τίτλο «Επαρχία Αγάπη μου – Νομός Αργολίδας» έθεσε μια σειρά από ερωτήσεις στους συνδεδεμένους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές τριών Ασφαλιστικών εταιρειών (Interamerican, Εθνική & Ιντερσαλόνικα) αλλά και σε τρεις του ελεύθερου δικτύου, ζητώντας τους να σκιαγραφήσουν την εικόνα της Ασφαλιστικής Αγοράς στο νομό Αργολίδας.
Σήμερα το λόγο έχει o Αναστάσιος Αντωνάκος, Ασφαλιστικός Σύμβουλος της Interamerican στο Άργος.
Το γραφείο έχει κάτω από την εποπτεία του όλο το νομό Αργολίδας;
Το γραφείο αυτό εκτός από το νομό Αργολίδας έχει επεκταθεί και σε ολόκληρη την Ανατολική Πελοπόννησο, δηλαδή σε Κόρινθο, Τρίπολη, Σπάρτη και Καλαμάτα. Επειδή τα τελευταία χρόνια σημειώσαμε πολύ καλά αποτελέσματα και έχουμε δημιουργήσει ένα μεγάλο πελατολόγιο καθώς και συνεργάτες, η INTERAMERICAN μας επέτρεψε να αναπτυχθούμε και στους γύρω νομούς. Αυτήν τη στιγμή έχουμε γραφεία –εκτός από αυτό– σε Σπάρτη και Καλαμάτα και φιλοδοξούμε να επεκταθούμε στην Τρίπολη καθώς και στην Κόρινθο μετρώντας ήδη πενήντα ασφαλιστές.
Η INTERAMERICAN από φέτος έχει βάλει σε λειτουργία τη νέα της στρατηγική με την ονομασία Genesis με την οποία λειτουργούμε και εμείς και έχουμε ως σκοπό να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επαγγελματιών ασφαλιστικών συμβούλων. Ο στόχος πάντα στο πλαίσιο του Genesis είναι η δημιουργία πέντε καινούργιων συντονιστών που θα ασκούν management ο καθένας στο νομό που θα του αναθέσουμε. Εγώ θα είμαι ο υπεύθυνος που θα τους εκπαιδεύσω, που θα τους μανατζάρω και θα τους συντονίσω έτσι ώστε να οδηγηθούν στην επιτυχία μέσα από την εμπειρία που θα αποκτήσουν στο γραφείο μας στην Αργολίδα.
Εσείς από πότε δραστηριοποιήστε στην Ασφαλιστική Αγορά;
Είμαι στην INTERAMERICAN από την αρχή. Συγκεκριμένα από το 1979. Δεν έχει χρειαστεί να συνεργαστώ με άλλη εταιρεία, δεδομένου ότι η εμπειρία μου από την Αμερική μου έδειξε ότι μεγάλα γραφεία έχουν όλες τις εταιρείες αλλά το 90% της παραγωγής τους το δίνουν μόνο σε μια εταιρεία. Κατά συνέπεια λειτουργούν ως agency. Απλά επειδή ο νόμος το επιτρέπει έχουν το δικαίωμα να έχουν και τις υπόλοιπες εταιρείες.
Ας ξεκινήσουμε με τον κλάδο αυτοκινήτων. Σε τι επίπεδο βρίσκονται τα ασφάλιστρα; Υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα στο Νομό;
Ναι, υπάρχουν και είναι σε ολόκληρο το Νομό. Αλλά το πρόβλημα είναι συνολικό σε όλη την Ελλάδα. Αν, όμως, για παράδειγμα πανελλαδικά είναι στο 15% τότε εδώ σε εμάς είναι στο 8%. Το λέω αυτό γιατί η οικονομία της Πελοποννήσου δεν επλήγη τόσο πολύ όσο σε άλλες περιοχές στην Ελλάδα. Το ποσοστό των ανασφάλιστων θεωρώ ότι είναι λιγότερο από το μέσο όρο. Η κυριότερη δικαιολογία, που μπορώ να πω ότι η πλειονότητα μας λέει, είναι οι οικονομικοί λόγοι. Βάζουν άλλες προτεραιότητες από το να ασφαλίσουν το όχημά τους.
Βάσει αυτής της αντιμετώπισης στο συγκεκριμένο κλάδο πιστεύετε ότι ο κόσμος στο Νομό δεν έχει ασφαλιστική συνείδηση;
Κάποιοι άνθρωποι λειτουργούν επιπόλαια και παίρνουν το ρίσκο να μην ασφαλίσουν το όχημά τους για να κάνουν άλλα πράγματα. Αυτή η αντιμετώπιση είναι επιπόλαια. Αυτή είναι όμως η αντιμετώπιση από ένα μέρος των κατοίκων. Η γενική εικόνα που έχω είναι ότι συνολικά οι πολίτες εδώ έχουν μια τυπική ασφαλιστική συνείδηση. Η οικονομία της Πελοποννήσου και ιδιαίτερα της Ανατολικής που γνωρίζω είναι λιγότερα πληγείσα απ’ ότι η γενικότερη οικονομία.
By the mile. Το νέο πρόγραμμα της INTERAMERICAN. Έχετε ξεκινήσει να το προτείνετε;
Όχι ακόμα, αλλά αυτό τον καιρό είμαστε σε διαδικασία που το μαθαίνουμε και κάνουμε κάποιες συναντήσεις έτσι ώστε σύντομα να το παρουσιάζουμε. Προσωπικά πιστεύω ότι θα ενδιαφέρει ανθρώπους που θα κάνουν λίγα χιλιόμετρα για να πληρώσουν λιγότερα χρήματα. Στο πλαίσιο αυτής της πραγματικότητας, των 5.000 χιλιομέτρων όριο, υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που κάνουν 3.500 χιλιόμετρα. Αυτοί οι άνθρωποι είναι συνταξιούχοι ή άτομα που δεν μετακινούνται αρκετά παρά μόνο να πάνε στο supermarket ή το παιδί στο σχολείο. Είναι ένα αρκετά φτηνό πρόγραμμα που θα ανταγωνιστεί εναλλακτικά δίκτυα και ΕΠΥ.
H INTERAMERICAN φημίζεται για τις direct πωλήσεις της. Τι σχέση υπάρχει μεταξύ των δύο δικτύων;
Η INTERAMERICAN έκανε αυτή την επιλογή με πρόθεση να μας βοηθήσει μέσα από τη χαμηλότερη τιμή να προσελκύσουμε πελάτες που δεν μπορούσαμε με τα άλλα προγράμματα ασφάλισης αυτοκινήτων. Κάποιοι ασφαλιστές το χρησιμοποιούν κάποιοι άλλοι όχι. Η Εταιρεία δεν επεμβαίνει και είναι στο χέρι του ασφαλιστή αν θα το χρησιμοποιήσει. Είναι ένα ακόμα εργαλείο του ασφαλιστή. Εμείς εδώ στην Αργολίδα έχουμε λίγους πελάτες που έχουν πάει στην Anytime μόνοι τους. Οι πιο πολλοί έχουν πάει μέσω κάποιου συνεργάτη μας. Οπότε παρά το γεγονός ότι είναι στην Anytime, έχουν τον ασφαλιστή τους. Τώρα, αν κάποιος είναι ασφαλισμένος στην Anytime το 24/7 Call Center της INTERAMERICAN μπορεί να τον εξυπηρετήσει και ας μην «ανήκει» στην INTERAMERICAN.
Συμβεβλημένα συνεργεία; Με πόσα συνεργάζεται η Εταιρεία;
Στο Νομό έχουμε δύο συνεργαζόμενα συνεργεία. Ένα στο Άργος και ένα στο Ναύπλιο, που ο σκοπός τους είναι να εξυπηρετηθεί ο πελάτης χωρίς να πληρώσει για να φτιαχτεί το αυτοκίνητό του. Να μην εμπλακεί δηλαδή με τιμολόγια. Να πάει να πάρει το αυτοκίνητό του και μαζί εγγύηση για ένα χρόνο.
Ασφάλεια ξενοδοχείων ή τουριστικών καταλυμάτων. Ποια είναι η εικόνα πάνω σε αυτές τις ασφαλίσεις;
Η τάση έχει δύο σκέλη. Το ένα είναι ότι πάρα πολλοί επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, έχουν δάνεια. Οπότε αυτοί υποχρεωτικά έχουν κάνει συμβόλαια μέσω των τραπεζών. Εμείς σαν INTERAMERICAN προσεγγίσαμε όλους τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων, κάναμε συζητήσεις και σε μερικούς που δεν είχαν δάνεια κάναμε συμβόλαια, σε εκείνους που είχαν τους τα μεταφέραμε σε εμάς ενώ άλλοι προτιμούν να μείνουν ασφαλισμένοι μέσω της τράπεζας. Δικαίωμά τους. Γενικά όμως είμαστε θετικοί στο συγκεκριμένο κλάδο και δραστηριοποιούμαστε ενεργά. Το δεύτερο σκέλος είναι οι επιχειρηματίες –συνήθως μικρομεσαίοι που δεν έχουν δάνειο σε τράπεζα–υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις ακούν τι έχουμε να τους προσφέρουμε και επιλεκτικά ασφαλίζονται σε εμάς.
Ας αλλάξουμε θέμα και ας μιλήσουμε για τον κλάδο υγείας. Παρουσιάζετε και εσείς αύξηση;
Ναι, έχουμε και εμείς αύξηση στον κλάδο υγείας σε νέους πελάτες, περισσότερο από 22% που είναι η συνολική αύξηση της αγοράς. Και έχουμε και μεγάλη αύξηση σε αριθμό πελατών όχι μόνο σε ασφάλιστρα. Υπάρχει όμως μείωση του μέσου κατά κεφαλήν ποσού που πληρώνουν. Αυτό οφείλεται γιατί απευθυνόμαστε κυρίως σε μικρομεσαίους, όπου ο κόσμος είναι συγκρατημένος οπότε επιλέγει τα βασικά προγράμματα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ήθελε το κάτι παραπάνω.
Το κρατικό νοσοκομείο του Ναυπλίου είναι σε καλή κατάσταση;
Νομίζω ότι είναι από τα καλύτερα νοσοκομεία, ειδικά του Άργους. Όμως το 90% των πελατών μας πάνε στα ιδιωτικά νοσοκομεία της Αθήνας. Διαγνωστικά κέντρα δεν υπάρχουν, υπάρχει ένα στην Κόρινθο που και αυτό υπολειτουργεί και ο κόσμος δεν το προτιμά.
Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω στη συζήτησή μας είναι ότι αυτήν τη στιγμή λόγω της καθημερινής αναφοράς από τα κανάλια για την άσχημη κατάσταση της υγείας και της κρατικής περίθαλψης κατά κάποιον τρόπο μας ανοίγει δρόμο καθώς ο κόσμος αρχίζει και αντιλαμβάνεται την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης λόγω του γεγονότος ότι οι προϋπολογισμοί για την υγεία έχουν μειωθεί σε τεράστιο βαθμό.
Βάσει αυτού, οι υπηρεσίες που προσδοκούσε θεωρητικά και πρακτικά ότι θα έχει δεν είναι πλέον σε θέση να του προσφερθούν. Οι δουλειές μας έχουν γίνει περισσότερες χάρη στις δωρεάν διαφημίσεις που μας κάνουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Αν δεν υπήρχαν οι ασφαλιστικές εταιρείες και τα ιδιωτικά νοσοκομεία σήμερα θα είχαμε πρόβλημα ως χώρα. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι όποιος εργάζεται ή συνεργάζεται με ασφαλιστικές εταιρείες ή ιδιωτικά νοσοκομεία έχει δουλειά, πληρώνει φόρους και καταναλώνει αγαθά.
Τέλος, θα ήθελα να μοιραστείτε μαζί μας κάποια ιδιαίτερη ιστορία ασφαλισμένου σας που το συμβόλαιο που είχε σε εσάς λειτούργησε προς το συμφέρον του.
Ένα από τα πολλά περιστατικά που μας έχουν συμβεί και έχουμε ανταποκριθεί είναι αυτό ασφαλισμένου μας από το Άργος, ο οποίος είχε πάει ταξίδι στη Γερμανία για επαγγελματικούς σκοπούς. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, αναγκάστηκε να νοσηλευτεί σε τοπικό νοσοκομείο με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθεί. Κάποια στιγμή λοιπόν η γυναίκα του αποφάσισε ότι θέλει να γυρίσει ο άντρας της στην Ελλάδα για να νοσηλευτεί σε ελληνικό νοσοκομείο. Η Εταιρεία ανταποκρίθηκε άμεσα στην απαίτησή της και με δικό της jet ο ασφαλισμένος μας γύρισε στην Ελλάδα μαζί με τους Γερμανούς γιατρούς στο πλαίσιο των παροχών που προσφέρουμε. Μια υπηρεσία που κόστισε στην Εταιρεία σχεδόν 40.000 ευρώ αλλά δεν δίστασε ούτε λεπτό να την προσφέρει από τη στιγμή που ο ασφαλισμένος το δικαιούτο. Αυτό για παράδειγμα δεν θα μπορούσε να το κάνει ο ίδιος ο πολίτης από μόνος τους και φυσικά η πολιτεία.