Συνεχίζοντας το αφιέρωμα με τίτλο “Επαρχία Αγάπη μου – Νομός Ηρακλείου” σας παρουσιάζουμε την εικόνα που σχηματίσαμε στον κλάδο αυτοκινήτου από το ρεπορτάζ που κάναμε στο Νομό.
του Νίκου Μωράκη
Στον κλάδο αυτοκινήτου μαίνεται πραγματικά ένας «πόλεμος» ασφαλίστρων. Στη μάχη έχουν ριχθεί όλοι ανεξαιρέτως, από τις μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες που στο παρελθόν «σνόμπαραν» τον κλάδο, τις τράπεζες, τα direct δίκτυα, τους πράκτορες και τους μαύρους κωδικούς. Και φυσικά μην ξεχνάμε τις ΕΠΥ οι οποίες και αυτές διεκδικούν μεγάλο κομμάτι της πίτας είτε με απευθείας συνεργασία με το διαμεσολαβητή είτε μέσω μεγάλου γραφείου, όπως η Brokers Union. Ενδεικτική είναι η πορεία που έχουν ακολουθήσει η πλειονότητα των ταξί στο Νομό που από την Ιντερσαλόνικα στο παρελθόν μετέφεραν την ασφάλειά τους στην Evolution και εν συνεχεία στην Euroins.
Ένα παράδειγμα που μας αποδεικνύει ότι ακόμα και μεταξύ των ΕΠΥ υπάρχει ένας δυνατός εσωτερικός ανταγωνισμός ειδικά για τους επαγγελματίες οδηγούς που συνήθως ψάχνουν το φτηνότερο ασφάλιστρο. Και όταν λέμε επαγγελματίες οδηγούς εννοούμε και τους οδηγούς βαρέων οχημάτων που εκεί επικρατεί μια διαφορετική τάση που δυστυχώς ολοένα και αυξάνεται.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μας έδωσε ο κ. Γιουμπάκης, ιδιοκτήτης της μεσιτικής εταιρείας Senatus, οι επαγγελματίες οδηγοί προκειμένου να γλιτώσουν τα υψηλά κόστη των ελληνικών πινακίδων μεταφέρουν τις άδειες τους στη γειτονική Βουλγαρία και μέσω του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης βγάζουν τη σχετική πράσινη κάρτα για να κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ασφαλιστική πίτα να μειώνεται στο Νομό καθώς βάσει νόμου οι εν λόγω νταλίκες ασφαλίζονται μέσω Βουλγάρικων γραφείων και Ασφαλιστικών εταιρειών. Ένα πρόβλημα που είχαμε παρατηρήσει έντονα στο νομό της Δράμας και που όπως όλα δείχνουν έχει γρήγορα μεταφερθεί και στο νοτιότερο μέρος της χώρας.
Γυρνώντας πάλι στο θέμα των ΕΠΥ, εντύπωση μας προκάλεσε η στάση των πρακτόρων απέναντι στις εν λόγω εταιρείες. Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ μας, διαπιστώσαμε ότι ενώ η πλειονότητα των πρακτόρων έχουν συνεργασία τουλάχιστον με μια ΕΠΥ η άποψή τους για την ποιότητα των υπηρεσιών τους δεν ήταν θετική. Σε πολλές περιπτώσεις μας δήλωσαν ότι δεν τις διαφημίζουν ή ακόμα και της κρύβουν στον πελάτη τους μέχρι εκείνος να απαιτήσει φτηνότερο ασφάλιστρο ενώ στο κομμάτι των αποζημιώσεων έχουν τις επιφυλάξεις τους. Βέβαια για να είμαστε δίκαιοι μερίδα των ασφαλιστών μας είπαν ότι εταιρείες όπως η AM Trust και η Enterprise διαφέρουν από τις υπόλοιπες.
Αλλάζοντας θέμα, ενδιαφέρον είχε επίσης η πρωτότυπη διαφήμιση που ακούσαμε στο τοπικό ραδιόφωνο από κάποιον διαμεσολαβητή ο οποίος έξυπνα καλούσε τον κόσμο να ασφαλίσει το όχημά του σε αυτόν. Ένα μέσο ενημέρωσης που στις επαρχιακές πόλεις έχει πολύ μεγαλύτερη διείσδυση απ’ ότι στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά την οδική βοήθεια στην πόλη, η μόνες ασφαλιστικές εταιρείες με τα δικά τους οχήματα είναι η Ιντερσαλόνικα και η Interamerican, με την Interamerican να έχει ανοίξει πρόσφατα και τη δική της κάθετη μονάδα Carpoint από τις 6 Ιουλίου 2016. Στην ίδια λογική λειτουργεί και η Ιντερσαλόνικα με τη δική της πλήρως εξοπλισμένη κάθετη μονάδα στην πόλη του Ηρακλείου ενώ οι υπόλοιπες ασφαλιστικές εταιρείες εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους τους κυρίως με συνεργαζόμενα τοπικά συνεργεία. Στο νησί, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, υπάρχουν ξεχωριστά πακέτα οδικής βοήθειας που ξεκινάνε από 12,5 ευρώ το μήνα ενώ έχουν δημιουργηθεί και μεγάλες τοπικές εταιρείες οδικής βοήθειας όπως του κ. Μακρυγιαννάκη που συνεργάζονται με τις γνωστές ανά την Ελλάδα εταιρείες όπως είναι η Europ Assistance και η Mapfre.
Κλείνοντας, η εικόνα που σχηματίσαμε για τον κλάδο του αυτοκινήτου στο Ηράκλειο είναι ότι βρίσκεται στην ίδια κατάσταση που βρίσκεται και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι πράκτορες, προκειμένου να συντηρήσουν τις παραγωγές και τα πελατολόγιά τους, έχουν πέσει στην «παγίδα» του χαμηλότερου ασφαλίστρου σφίγγοντας με αυτό τον τρόπο από μόνοι τους τη θηλιά στο λαιμό τους. Μια κατάσταση που σε συνδυασμό με τις πρόσφατες φορολογικές απαιτήσεις καθιστά τις επιχειρήσεις τους μη βιώσιμες. Κατάσταση που είτε οδηγεί σε απεγνωσμένες κινήσεις όπως τα πλαστά συμβόλαια (2 περιστατικά το τελευταίο διάστημα), είτε σε συνέργειες μεταξύ των πρακτορείων ενώνοντας τις δυνάμεις τους και τα χαρτοφυλάκιά τους. Leader στον κλάδο του αυτοκινήτου στο Νομό δεν μπορέσαμε να ξεχωρίσαμε με τους διαμεσολαβητές να μας ενημερώνουν ότι και οι ίδιοι μπαίνουν καθημερινά στις πλατφόρμες των εταιρειών προκειμένου να είναι ενήμεροι για τα τιμολόγια στον κλάδο που όλο ένα και μειώνονται.
Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ μας στην ασφαλιστική αγορά του νομού Ηρακλείου την Παρασκευή 15 Ιουλίου 2016 με την εικόνα που σχηματίσαμε για τους γενικούς κλάδους.