Με ένα εντυπωσιακό φυλλάδιο που διένειμε στις Κυριακάτικες Εφημερίδες, η Interamerican εγκαινιάζει τη διείσδυσή της στις απευθείας Ασφαλίσεις Αυτοκινήτων. Το φυλλάδιο έχει ως τίτλο: «Μήπως έχετε… ανασφάλειες;» και προβάλλει τη διεύθυνση της Ιστοσελίδας www.anytimeonline.gr και το τηλέφωνο χωρίς χρέωση 801113000. Σε μια ελεύθερη οικονομία, όπου επικρατεί ο ανταγωνισμός, κανένας δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κανέναν να αναπτύξει όποιες Επιχειρηματικές Δραστηριότητες επιθυμεί, αρκεί αυτές να πραγματοποιούνται νόμιμα και έντιμα.
Το κρίσιμο κριτήριο, το οποίο το Ε.Μ. και οι Σχολές Morax υποστηρίζουν για 28 χρόνια είναι πολύ απλό και πολύ ισχυρό:Τα Κέρδη της οποιασδήποτε Επιχειρηματικής Δραστηριότητας Παροχής Υπηρεσιών, όταν περνάνε μέσα από τα Συμφέροντα του Πελάτη, είναι Διαχρονικά, είναι Ανταγωνιστικά και κανένας δεν μπορεί να τα απειλήσει!
Όταν ο Πράκτορας, Μεσίτης ή Ασφαλιστικός Σύμβουλος κοιτάει στα μάτια τον Πελάτη και φροντίζει τα Συμφέροντά του όπως θα τα φρόντιζε για τον Εαυτό του και τα Παιδιά του, κανένας Ανταγωνιστής δεν μπορεί εύκολα να του αποσπάσει την Πελατεία του!
Υπενθυμίζουμε στους Αγαπητούς Αναγνώστες του I.D. την προσπάθεια που έκαναν οι μεγαλύτερες Ασφαλιστικές Ασφάλισης Αυτοκινήτων στην Ελβετία πριν από 10 χρόνια, να προσελκύσουν την πελατεία τους παρακάμποντας τους Πράκτορες και Επενδύοντας 50 εκατ. δολάρια σε διαφήμιση, με στόχο να κερδίσουν το 25% της Αγοράς, ότι Απέτυχαν! Το μόνο που κέρδισαν ήταν ένα 5% της Αγοράς και όταν αργότερα έκαναν την έρευνά τους αναζητώντας το λόγο, διαπίστωσαν ότι οι περισσότεροι Πελάτες ήταν ευχαριστημένοι από τις Υπηρεσίες των Πρακτόρων τους και προτιμούσαν την Προσωπική Επαφή από την αντίστοιχη ψυχρή του Διαδικτύου.
Μην υποτιμάται, ωστόσο, τη δύναμη της ευκολίας της πρόσβασης των Υπηρεσιών που προσφέρει το Διαδίκτυο και μη βασίζεστε απόλυτα στην Προσωπική Εξυπηρέτηση, ιδίως αν… νομίζετε ότι την… παρέχετε στους Πελάτες σας!
Η Ιντεραμερικαν με την πολιτική της επιθυμεί να εξωστρακίσει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.
Πρέπει και επινάλλεται οι ασφαλιστικοι διαμεσολαβητές που συνεργάζονται με την Ιντεραμέρικαν να διακόψουν την συνεργασία τους.
Για να δούμε ο Κώσταλος και οι επιτελείς του, τι πελατες θα προσελκύσουν στην Ιντεραμερικαν.
Αυτή πρέπει να ειναι η απάντηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
θα το πληρωσει….και θα το πληρωσει απο τους δικουσ της ασφαλιστες του ειτζενσι που θα πονεσουν πιο πολυ.γιατι θα ειναι σαν να τρωνε αυτογκολ…
ΠΟΣΟ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΓΩ Ως ΜΕΣΙΤΗΣ ΔΕΝ ΤΗΣ ΔΙΝΩ ΟΥΤΕ ΨΙΧΟΥΛΟ
ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ 5 ΕΥΡΩ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΜΕ ΣΕΒΕΤΑΙ
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΓΑΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙ ΕΣΤΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ. ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΝ, ΓΙΑΤΙ ΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΑΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΤΟ ANYTIME ΣΦΥΡΙΖΑΝ ΟΛΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΑ , ΜΑΣ ΓΡΑΨΑΝΕ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΟΥΜΕ .
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ
και φυσικα το μονο που μπορει να περιμενει σιγουρα η interamerican ειναι οι μαζικες ακυρωσεις συμβολαιων απο συνεργατες – πρακτορες οι οποιοι πρεπει με καθε θεμιτο τροπο να προστατευουν το εισοδημα τους … φυσικα και θα ακυρωσω οσα συμβολαια εχω αυτη την στιγμη στην εν λογω εταιρεια … η οποια αλλωστε δεν φημιζεται και για την αποτελεσματικη λειτουργια της… πχ. στειλαμε συμβολαιο για μια προσθετη πραξη και μας επεστρεψε με επιβαρυνση ζημιας η οποια ειχε γινει προ διετιας με υπαιτιοτητα του αλλου οχηματος.. ο ασφαλισμενος της interamerican αποζημιωθηκε μεσω φιλικου διακανονισμου … σε ερωτηση μας γιατι αφου ο πελατης δεν εφταιγε επιβαρυνθηκε ? , η απαντηση ηταν “”” η ζημια φαινεται στην ΥΣΑΕ “”” …. ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ??
ΑΡΧΙΣΑΝΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ.ΤΩΡΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΟΥ ΘΕΛΑΝΕ ΝΑ ΠΑΝΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.
ΟΧΙ ΦΙΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑ ΓΙΝΕΙ.ΘΑ ΑΠΟΤΥΧΕΤΑΙ ΟΠΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ .
Π Α Τ Α ΓΩ Δ Ω Σ .ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΣΑΣ.
ΤΕΛΟΣ
Αληθεύει ότι πουλήθηκαν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Interamerican, ακόμη και πύργος;;;;;;;;;;;;
Έχω στο παρελθόν αναφερθεί σε παρόμοια ζητήματα αρκετές φορές, είτε σε άρθρα είτε σε μελέτες ή ομιλίες, προσπαθώντας αφ’ ενός να πείσω τις εταιρίες πως, “δεν ωφελούνται αντικαθιστώντας μια δαπάνη με μια μεγαλύτερη” και αφ’ ετέρου τους συναδέλφους των πωλήσεων “ν’ αφυπνιστούν & οργανωθούν καλύτερα και να επανεξετάσουν κάποια υπαρκτά χρονίζοντα προβλήματα”.
Ο πλέον κακός “δαίμονας” -εκατέρωθεν- ήταν και είναι η πλεονεξία, με δεύτερο αυτόν της λειψής μνήμης και τρίτο του κακώς εννοούμενου εξατομισμού.
Αν και πλήρωσα -άδικα- υπέρμετρο τίμημα για τις θέσεις & την εκάστοτε στάση μου, θα εμμείνω να “λέω τα πράγματα με τ’ όνομά τους”. Έτσι και στην τελευταία μελέτη μου περί Τιμολόγησης ασφαλίσεων κλ. αυτοκινήτων.
Κι εδώ -δυστυχώς- ισχύει πως, “δεν φταίει μόνον ο φονιάς” … Θα επανέλθω -εκτενέστερα- με άλλη ευκαιρία. Πάντα & παντού χαρές. ΜΠυρ
Θα ήθελα να υποβάλω το εξής ερώτημα σχετικά με το παρακάτω σχόλιο <<κανένας δεν μπορεί να απαγορεύσει σε κανέναν να αναπτύξει όποιες Επιχειρηματικές Δραστηριότητες επιθυμεί, αρκεί αυτές να πραγματοποιούνται νόμιμα και έντιμα.>>
Πόσο νόμιμο,έντιμο και δεοντολογικό είνα άραγε να πουλάει τα ασφαλιστήριά της με έκπτωση 10% χαμηλότερα,σε σχέση με τις τιμές που πουλάνε οι συνεργάτες της;
Προτρέπω λοιπόν όλους τους συναδέλφους μου να σταματήσουμε να ρίχνουμε νερό στον μύλο της εν λόγω εταιρίας και να προχωήσουμε στην καταγγελία των συμβάσεων μας για να σταματήσει εν τη γενέσι της όλη αυτή η ιστορία.
Μπράβο Γιώργο.
Εχουμε όμως τα κότσια να το κάνουμε ; Μονον έτσι θα καταλάβουν και οι ασφαλιστικές να σέβονατι τους συνεργάτες. Αν ο καθένας μας βλέπει ευκαιριακά και μόνο το δικό του κέρδος τότε οι εταιρείες θα αλωνίζουν.
Εγώ θα θυμίσω την πολιτική της Εταιρείας, όπως και άλλων βέβαια, όσον αφορά την ασφάλιση των Δ.Χ.
Σημειώστε, Επαρχία – ΤΑΞΙ. πριν δυο χρόνια ασφάλιζα ταξί με 800 ευρώ, Αστική ευθύνη και κρύσταλλα και η Inetramerican, το ιδιο ταξί με 900 ευρώ, μικτή ασφάλιση.
Κατά τον ίδιο τρόπο και στα φορτηγά δημοσίας χρήσεως.
τα σχόλια δικά σας.
πολύ σωστό το τελευταίο σχόλιο του Γιώργου καθώς αν θέλει να έχει direct κανάλι δεν πρέπει να υπάρχει dubbing στις τιμές
Γενικά είναι άσχημο όπως και με τα εκπτωτικά τιμολόγιο λόγω μεγάλου όγκου παραγωγής που παίρνουν κάποιοι διαμεσολαβητές καθώς στα μάτια του πελατή όταν πηγαίνουν δύο προσφορές από την ίδια εταιρία με διαφορετική τιμή τότε όλου στα μάτια του πελάτη φαίνονται …… να μη το πω καλυτερα!
ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ (ΜΕΣΙΤΕΣ, ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑΤΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ ΜΕ ΤΗΝ INTERAMERICAN ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΙ Η ΟΡΕΞΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΑΣ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΠΙΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ. ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΠΕΡΙ ΑΘΕΜΙΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ. ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΕΑΝ Η INTERAMERICAN ΒΓΕΙ ΑΝΟΙΚΤΑ ΚΑΙ ΠΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΔΙΚΤΥΑ. ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟΤΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΕΧΕΙ.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΟΝΤΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΤΩΝ DIRECT ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΤΗΣ INTERAMERICAN ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ[?]. ΤΟ BANCASSURANCE ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΑΝΕΙ[?]. ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΣ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΠΛΕΟΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΠΟΥ ΠΡΟ ΚΑΙΡΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΑΤΕ ΣΤΟ BLOG. ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΕΣ- ΠΕΙΡΑΙΩΣ/EFG KAI CΙΤΙΒΑΝΚ EXOYN ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΚΟ ΚΟΣΤΟΣ[?].ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΑΣ, ΑΓΑΠΗΤΟ ΙD, ΓΡΑΨΑΤΕ ΟΤΙ ΤΟ 2008 ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΑ ΜΟ 50% ΠΤΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ.ΑΥΤΟ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΜΜΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΗΣΕ, ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΕΒΑΙΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΟ.Η ΤΕΤΑΡΤΗ, ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ AXA ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΕΣΤΩ ”ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ”, ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ 2007. ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ.ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΑΓΑΖΟ ΤΗΣ,-ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΥΜΕΡΟ 6.ΕΚΤΙΜΩ ΛΟΙΠΟΝ, ΟΤΙ Η INTERAMERICAN ”ΞΕΚΙΝΑΕΙ” ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΝΟΨΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΜΟΝΟ, ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ. ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΑΙΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ”ΜΑΖΕΨΟΥΝ”, ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ”ΕΞΕΥΡΩΠΑΙΣΟΥΝ” ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ.Η ΦΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ”ΤΡΟΜΑΞΤΕ ΤΟΥΣ!!!!
Αν και είναι νόμιμο δικαίωμά της ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ , εφ όσον αυτό συμβαίνει σε όλη την διεθνή αγορά εν τούτοις τέτοιες ενέργειες δυναμιτίζουν τις προσπάθειες ανάπτυξης της εταορίας μέσα απο οργανωμένα δίκτυα
Είναι γνωστό ότι τα δίκτυα κρατούν το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλισμένων πελατών και επομένως ότι θα κερδίσει απο αυτές τις ενέργειες θα το χάσει απο τους συνεργάτες της που θα κοιτάξουν κι αυτοί με τη σειρά τους “άλλες συμφερότερες λύσεις”
Σπάζοντας το κλίμα εμπιστοσύνης με τους επαγγελματίες και δημιουργώντας “καχυποψίες” ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΩΦΕΛΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ γιατί θα βλάψουν μακροπρόθεσμα την πολιτική της εταιρίας και το καθημερινό κτίσιμο της συνεργασίας
Επειδή λοιπόν τέτοιου είδους δράση φέρνει αρνητική αντίδραση εάν δεν έιναι σωστά μελετημένη, νομίζω ότι ο Γ Κώτσαλος πρέπει να ξανασκεφθεί το θέμα
Ετσι η αλλιώς δεν πρέπει να διαφημίζει το γεγονός αυτό διότι κάτι τέτοιο στις εποχές μας είναι πρόκληση στα μούτρα των επαγγελματιών που έχουν τεράστια προβλήματα
Γ . Νικολάκος
Μεσίτης Ασφαλίσεων
ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ Η ΓΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΕΧΟΥΝ? ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ? ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΠΡΩΣΟΠΙΚΟ? ΕΔΩ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΑΔΑ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΕΙΧΑΝ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΧΙΛΙΩΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΡΙΜΩΞΕΙ ΣΑΝ ΤΙΣ ΣΑΡΔΕΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΝ ΕΝΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΚΑΤΣΕΙ Ο ΥΠΑΛΗΛΟΣ ΤΩΝ 750 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ ΤΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ. ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ.
Ωραίο θέμα για συζήτηση με πολλές οπτικές γωνίες.
Σε ότι αφορά το διαφορετικό ασφάλιστρο, αυτό υπάρχει και τώρα μεταξύ διαφόρων διαμεσολαβητών. Αν η διαφορά προκύπτει από το δικαίωμα ίσως και να δικαιολογείται. Δηλαδή αν ένας πράκτορας ή μεσίτης έχει έκδοση συμβολαίων, μπορεί να βάλει ότι δικαίωμα θέλει! Εκεί που δεν πρέπει να υπάρχει διαφορά είναι στο καθαρό ασφάλιστρο, σε καμία περίπτωση, ούτε μέσω online. Προφανώς εδώ την έχουμε «πατήσει» οι διαμεσολαβητές στην Ελλάδα, καθώς έχουμε αφήσει τις εταιρίες να ανεβάσουν το δικαίωμα σε γελοίο ύψος. Έτσι τους δίνουμε το δικαίωμα (α) να μειώνουν την προμήθεια και (β) να παρέχουν εκπτώσεις κατά το δοκούν. Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξει καθολική επέμβαση των συλλογικών οργάνων και να περιοριστεί το δικαίωμα (ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση) στο 10% σε όλους τους κλάδους. Δεν δικαιολογείται μία εταιρεία να έχει λειτουργικά έξοδα (εκτός κόστους πρόσκτησης) μεγαλύτερα του 10% επί των καθαρών ασφαλίστρων. Όπου και να το πεις στην Ευρώπη θα γελάσουν. Εκεί δεν υπάρχει καν δικαίωμα…
Αντί να διαμαρτυρόμαστε για το τι κάνει στο διαδίκτυο η κάθε Interamerican, ας κοιτάξουμε τι κάνουμε εμείς οι διαμεσολαβητές, τι μπορούμε να κάνουμε, και επειδή σε επίπεδο μονάδας η επένδυση είναι δυσβάσταχτη, το ζητούμενο είναι τι γίνεται σε συλλογικό επίπεδο. Online σύστημα (ειδικά στο αυτοκίνητο) μπορεί να κάνει και ένα σωματείο, με 10 διαφορετικές εταιρίες… Το μεμονωμένο διαδικτυακό σύστημα κάθε εταιρίας βγαίνει αυτομάτως άχρηστο! Επιπλέον το σωματείο μαζεύει και λεφτά και κάνει διαφήμιση για λογαριασμό των μελών του!
Δυστυχώς όμως ο ραγιαδισμός του Έλληνα διαμεσολαβητή δεν του επιτρέπει να «ξυπνήσει»… «Μην μου τους κύκλους τάραττε» κυρίες και κύριοι…
Κύριοι καλησπέρα σας.
Ως συνδεδεμένος ασφαλ. σύμβουλος στην INT/CAN επί 20 έτη, και επειδή και εμένα με αφορά το θέμα άμεσα, θα σας εκφράσω την άποψή μου.
Οντως μπορεί να θίξει ενδεχομένως τίς μελλοντικές πωλήσεις μου η συγκεκριμένη απόφαση της εταιρίας μου, και ίσως επηρεάσει και ορισμένους απο τους ήδη υπάρχοντες πελάτες μου.
Η διαφορά ασφαλίστρων της τάξης του 10% περίπου, μπορεί να φανεί δέλεαρ για ορισμένους.
Αλλά ειλικρινά, πιστεύω οτι στην Ελλάδα το ποσοστό που θα ασφαλιστούν μέσω της όποιας Anytime, ούτε καν θα αγγίξει το 5%, επειδή ο Ελληνας δεν έμαθε να λειτουργεί έτσι.
Αλλά και έτσι να ήταν, αν κάποιος υποψήφιος πελάτης για 20 ευρώ λιγότερα, προτιμήσει να λύνει τα προβλήματα μόνος του (διεκπαιρέωση αποζημίωσης, συμβουλές, ανανεωτήρια κλπ), τότε δε νομίζω να τον ήθελα και για πελάτη γενικότερα. Ισως και εσείς.
Αλλωστε ποτέ δε φημιζόμασταν για φθηνό ασφάλιστρο, αλλά για καλές υπηρεσίες. Πάντα όμως επιβιώναμε, και με καλό Χ/Φ.
Και όταν λέω καλό Χ/Φ, εννοώ αστική ευθύνη 60%, συμπλ/κές καλύψεις 40%.
Θέλω όμως να σχολιάσω και αυτό που ειπώθηκε παραπάνω απο τον “vangel” και απο τον “ΜRΚ”, για τα εκπτωτικά τιμολόγια λόγω όγκου παραγωγής, και για το Bancaccurance αντίστοιχα.
Για το πρώτο αφορά τους πράκτορες΄ αυτό δεν είναι αθέμιτος ανταγωνισμός έναντι των δικτύων agency? Για το δεύτερο, δεν είναι αθέμιτος ανταγωνισμός για όλους μας απο τις τράπεζες? Για όλα αυτά λοιπόν, και επειδή όντως έχει η κάθε εταιρία το δικαίωμα να αναπτύσσει κανάλια επικοινωνίας με υποψήφιους πελάτες, μια λύση υπάρχει για όλους μας.
ΚΑΛΟ SERVICE στούς πελάτες μας, ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ, και ΠΑΝΤΑ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥΣ.
Σημείωση: Σε περυσινό συνέδριο του MDRT μάθαμε οτι στις ΗΠΑ οι ασφαλ. σύμβουλοι υποχρεούνται να ενημερώνουν τους πελάτες τους για το ύψος της προμήθειας που παίρνουν.Οταν εφαρμοστεί εδώ τι φαντάζεστε οτι θα γίνει?
Αυτά αγαπητοί συνοδοιπόροι.
Γειά σας, και καλές δουλειές.
Πόσες και πόσες φορές, οι μεγαλοσχήμονες του χώρου δεν μας “ζαλίζουν τον έρωτα” με εκφράσεις του τύπου “η προσωπική επαφή δεν υποκαθίσταται από τίποτα και ότι εδώ δεν είμαστε Γαλλία,Αγγλία,Ελβετία κλπ να λειτουργούμε ψυχρά και απρόσωπα”.Ρε κωλοτούμπες,δεν βαρεθήκατε το ποίημα;Α και μη μου πείτε το γνωστό “αλλάζουν τα δεδομένα”,διότι θα απαντήσω ότι το κλισέ κατάντησε η πιο αόριστη και ατεκμηρίωτη δικαιολογία μετά την ανάδρομη πορεία του Ερμή!
Αγαπητοί φίλοι,
Στο Ν.Δ. 400/70 άρθρο 32 «ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ» προβλεπόταν η είσπραξη δικαιώματος συμβολαίου από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη των εξόδων τους.
Με το Π.Δ.252/96 άρθρο 24 παρ. 3 , καταργήθηκε το άρθρο 32 «ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ»
Συνεπώς οι ασφαλιστικές εταιρείες παράνομα και καταχρηστικά εισπράττουν το ποσό του ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ.
Θα πρέπει τα συλλογικά όργανα των διαμεσολαβούντων και οι καταναλωτικές οργανώσεις , να θέσουν θέμα εξάλειψης του δικαιώματος συμβολαίου στην Ε.Α.Ε.Ε. και σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί , να κινηθεί νομική διαδικασία.
παρόμοια πολιτική εφάρμοζε και η Φοίνιξ, ( άλλο τιμολόγιο οι ανεξάρτητοι πράκτορες – άλλο τα μεγάλα σχήματα στα αστικά κέντρα ) πριν διαλυθεί και κλείσει-πουληθεί άρον-άρον στη Groypama.Μεγάλο επίτευγμα του τότε υπουργού Οικονομίας.Μπράβο του.
Αγαπητε Δημητρη οσο ομορφα και αν το λες ειναι ενα αδειασμα στο δικτυο και τους συνεργατες της.
Καλυτερα τετοιες ενεργειες που αντικαθιστουν τη δουλεια μας απο ενα κομπιουτερ να καταδικαζονται.
Απλα και χωρις φοβο για τη γνωμη μας.
Μια φραση θα σου πω που χρησιμοποιουσαν καποιοι δικοι σας που μας εκαναν ενημερωση για το medisystem στα γραφεια μας,ελεγαν συνεχεια στο σπιτι του κρεμασμενου δε μιλανε για σχοινι.
Οταν ομως τους εξηγησαμε οτι δε ειμασταν κρεμασμενοι,αλλα στεναχωρημενοι και οτι μεχρι τοτε εμεις πουλαγαμε ενα τιμιο συμβολαιο και οτι δεν ειναι σωστο αυτο να λεγετε επειδη αποφασισε η εταιρια να μη δινει δικα της νοσοκομειακα,μας ζητησε συγνωμη και δε το ξαναειπε.
Εκανα αυτο το παραδειγμα γιατι μια ενωμενη αποψη εχει δυναμη,αρα συνολικα να το δειτε αρνητικο που οντως ειναι και να πολεμησετε να φυγει γιατι ο ασφαλιστης ειναι αυτος που πουλαει συμβολαια και οχι το κομπιουτερ.
Δευτερολογία: Αγαπητοί συνάδελφοι, έλαβα εμμέσως σχετικό πολλαπλό μήνυμα και θα εμφανίζομαι -περιστασιακά- με ψευδώνυμο. Έστω.
Να αλληλοσυστήσουμε -κατ’ αρχήν- ευπρέπεια και νηφαλιότητα. Δεν είναι χρήσιμη καμία επίδειξη δύναμης, αν και όση υπάρχει, ως έχουν τα πράγματα. Άλλα προέχουν.
Ομοίως, πρέπει να είναι πια γνωστό πως, είναι προτιμότερο να προσθέτεις δημιουργικά στον εαυτό σου και στους συμπράττοντές σου, χωρίς ν’ αφαιρείς από κανέναν, ακόμη κι από φαινόμενο αντίπαλο, παρά να προξενείς ζημιά σε άλλον, όποιος κι αν είναι. Γυρίζει …
Μακριά οι λεκτικοί λεονταρισμοί. Αφήστε τους σε άλλους. Μείνετε ήρεμοι, συνεπώς και σώφρονες αλλά σε εγρήγορση. Κάντε χωρίς να λέτε και μη λέτε χωρίς να κάνετε ούτε και να ξεχνιέστε με την πρώτη. Η ιστορία πάντα εκτυλίσσεται και διδάσκει τους συνδιαλεγόμενους, νοήμονες και μνήμονες.
Κάποιοι ιθύνοντες -πλείστοι ακόμα- παραμένουν στην επιβράβευση της ποσότητας των όγκων κι έτσι υποσκάπτουν την ευγενή προσπάθεια ορισμένων, όμως λιγοστεύουν τα «ψέματα» κι έρχεται η ώρα …
Δεν βλάπτουν τα διαφορετικά τιμολόγια μεταξύ των αντιπροσώπων αλλά τα διαφορετικά μέτρα και σταθμά. Τα τελευταία εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που θα μετονομαστεί -αργά ή γρήγορα- σε Ε.Υ.Σ. (Επιτροπή Υγιούς Συναγωνισμού). Όπου βλέπεις ή διακρίνεις «αντί», κράτα καλού-κακού επιφύλαξη, για το ποιόν, πότε, πού, πώς και γιατί «αντιτίθεται»! Προσδιόρισε, συσχέτισε και ενήργησε αναλόγως, αν είσαι. Αλλιώς;
Το πεδίο των ασφαλίσεων, πάνω στο οποίο συναλλάσσονται οι ασφαλισμένοι, ισορροπεί σε τέσσερις πυλώνες, που όποιον κι αν «ροκανίσεις» γέρνει κι αδειάζει. Στους μετόχους, στα στελέχη υποστήριξης, στους παραγωγούς και στις αρχές. Πώς κατάφερε μια χούφτα «μεγαλοσχήμων» να τους κονταίνει και να τους λυμαίνεται όλους -επί μακρόν- είναι ζήτημα.
Το μεγάλο μερτικό ανήκει στους ασφαλισμένους. Το μικρό -η κοινωνική τους εισφορά, για τις υπηρεσίες που δέχονται, μοιράζονται οι τέσσερις πυλώνες. Εκεί χρειάζεται, η καλώς εννοούμενη \δίκαιη «μαγκιά». Υπάρχει;
Ποιά συλλογικά όργανα; Οι σφραγίδες ή τα φερεφωνικά; … Συγνώμη! Εξαιρούνται ελάχιστοι (μονοψήφιος αριθμός συνδικαλιστών). Συνασπιστείτε λίγοι-λίγοι τοπικά, συμπράξετε όσο γίνεται και … ίδωμεν.
Από τις ένδεκα πλέον κερδοφόρες ασφαλιστικές επιχειρήσεις, μη λιθοβολείτε καμία. Οι τέσσερις -εξ άλλου- είναι «συνάδελφοί» μας. Να το χαίρεστε, γιατί δίνουν εναύσματα και παράδειγμα! Μη ισοπεδώνετε -αβασάνιστα- κανένα.
Ορισμένες προμήθειες θα μειωθούν και πρέπει. Δεν πρέπει; Με κριτήριο την -εν γένει- ποιότητα χαρτοφυλακίου, οι μισοί «συνάδελφοι» θά ‘πρεπε να δίνουν κιόλας. Αυτοί περιορίζουν τα δικαιώματα των άλλων. Οι όροι των ασφαλιστικών συμβάσεων -και τα προγράμματα- χρειάζονται βελτίωση. Το ίδιο κι αυτοί των συμβάσεων «συνεργασίας». «Μη χάνετε το δάσος για το δένδρο». Ούτε το μέλλον όλο για το σήμερα. Εκεί είναι η ουσία φίλοι μου.
Όλα να είναι φανερά. Γιατί όχι, ποιόν τρομάζει; Εξυγίανση θα γίνει. Αληθές ποσοστό ζημίας, επαρκές ποσοστό διασφάλισης \βιωσιμότητας, Θεμιτό κέρδος μετόχων, εύλογο λειτουργικό κόστος υποστήριξης, όπως και πρόσκτησης-διατήρησης των εργασιών. Έτσι θα διαμορφωθεί εξορθολογισμένο ασφάλιστρο. Όχι μόνο θα συμφωνούσα μα θα πανηγύριζα κι όλα.
Όντας ιδιόρρυθμος, ενοχλούμαι περισσότερο από το «Ελληνική Εταιρία Ζημιών ΑΕ» που δεν είναι, όπως και από το «Συμβόλαιο στην ΑΣΠΙΣ; Μπορούμε να σας καλύψουμε και τις προϋπάρχουσές σας!». Συνάδελφοι να σου πετύχει. Και εις άλλα …
Πρός asfalistis ING:
Αγαπητέ συνάδερφε, ούτε ωραιοποιώ τα πράγματα, ούτε φοβάμαι να εκφράσω τη γνώμη μου (αυτοί που με γνωρίζουν, ξέρουν…)
Αλλά ας το δούμε απο μια διαφορετική οπτική γωνία.
Το αφήνουμε να εξελιχτεί το οποιοδήποτε Anytime, απο οποιαδήποτε εταιρία.
Δύο τινά θα συμβούν.
Ή θα πετύχει, επειδή αποτύχαμε όλοι εμείς οι διαμεσολαβούντες να προσφέρουμε σωστές υπηρεσίες στο κοινό μας (έλλειψη εξυπηρέτησης, σωστού service, αλληλοσκοτωμός και όλα τα γνωστά), ή
θα αποτύχει, επειδή δεν ισχύουν τα ανωτέρω, οπότε θα ισχυροποιηθεί περισσότερο η δική μας υπόσταση.
Και θα σου το αναλύσω, με ενδεικτικά παραδείγματα.
Υπάρχουν ασφαλ. σύμβουλοι (απο όλα τα δίκτυα και εταιρίες), που παίρνουν προμήθειες χωρίς να θυμούνται ούτε κάν το πρόσωπο των πελατών τους? Ναί.
Υπάρχουν ασφ. σύμβουλοι που παίρνουν προμήθειες ακόμα, για πελάτες που ασφάλισαν πρίν 20 χρόνια με Νοσοκ. Επίδομα μόνο, και με Μικτές 1.000.000 δρχ. μόνο, και αυτοί οι άνθρωποι νομίζουν οτι έχουν ασφαλιστεί? Ναί.
Υπάρχει κόσμος που ακούει “ασφαλιστής” και αλλάζει δρόμο? Ναί.
Οσο υπάρχουν τέτοια φαινόμενα, θα κινδυνεύουμε να πετύχει το Anytime.
Και κάτι άλλο σημαντικό. Ισως το σημαντικότερο.
Εγώ προσωπικά, δεν σύνδεσα την επαγγελματική μου επιτυχία με τις ασφάλειες των αυτοκινήτων.
Αποτελεί, ίσως το 15% των εισοδημάτων μου αυτός ο κλάδος, και ποτέ δεν πούλησα “ειδικό σήμα” μόνο.
Θεωρώ, οτι ο σκοπός για τον οποίο υπάρχω ως επαγγελματίας ασφαλ. σύμβουλος είναι η προστασία της Ζωής και Υγείας των πελατών πρωταρχικά, και δευτερευόντως οι λοιποί κλάδοι.
Γι’ αυτό και ανέφερα οτι αν για 20 ευρώ διαφορά ασφαλίστρου στο αυτ/το, ο πελάτης δεν με επιλέξει, δε νομίζω να τον ήθελα για πελάτη γενικώτερα.
Κλείνοντας, θα σου πώ το εξής.
Την σύμβαση έργου που υπέγραψα και εγώ και οι υπόλοιποι συνάδερφοι μου, τη γνωρίζω. Ξέρω τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μου, και μέχρι που φτάνουν αυτά.
Επαγγελματίας είμαι, και όχι κανένα παιδάκι που του πήραν το γλιφιτζούρι, και πρέπει να φωνάζω για να μου το δώσουν πίσω.
Είπαμε: ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα.
Και είμαι στη Ρόδο….το πήδημα απομένει!!
Γειά και χαρά!!
«ο ασφαλιστης ειναι αυτος που πουλαει συμβολαια και οχι το κομπιουτερ»
Ασφαλιστής ING αυτό λέγεται χειραγώγηση και μάλιστα παλιομοδίτικη.
Αν σήμερα ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο οφείλετε στο ότι το service των ασφαλιστικών εταιριών είναι απαράδεκτο. Όταν θα μείνουν στην αγορά 10 εταιρείες και έχουν άψογο service τότε σε τι θα χρειάζεσαι στον πελάτη…? Για συναισθηματικούς και μόνο λόγους θα μένει μαζί σου…
Αυτά δεν είναι μακριά. Έρχονται σε 10 χρόνια!
Ειδικά στο αυτοκίνητο, ακόμη και η δική μας προστιθέμενη αξία θα περάσει μέσα από το internet. Η προστιθέμενη αξία είναι να δίνεις τη δυνατότητα σε κάποιον να συγκρίνει online ασφάλιστρα και παροχές και να ασφαλίζεται γρήγορα όμορφα και απλά. Αυτό δεν μπορεί να το κάνει καμία εταιρεία… Μόνον οι διαμεσολαβητές! Και θα πρέπει άμεσα και ο ΣΕΜΑ και τα άλλα σωματεία να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Θα πρέπει να δημιουργηθούν εφαρμογές που θα μας επιτρέπουν να κάνουμε online συγκριτική τιμολόγηση και έκδοση για λογαριασμό των πελατών μας. Μερικοί προσπαθούν να το κάνουν μόνοι τους αλλά δεν πρόκειται να πετύχουν γιατί χρειάζονται τεράστια κεφάλαια και τεράστιες παραγωγές.
Μόνον κάποιοι μεσίτες και πράκτορες αντιπροσώπων αυτοκινήτων θα μπορούσαν αν είχαν τις γνώσεις…. Άντε να ξυπνάμε λιγάκι να βλέπουμε λίγο πιο μακριά από τη μύτη μας… λίγο μακρύτερα χρονικά….να ανεβάσουμε τον πήχη που λένε μερικοί!
Ας καταλάβουμε όλοι ότι το διαδίκτυο αλλάζει τα δεδομένα εντυπωσιακά…γυρνάει τον κόσμο ανάποδα! Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη από αυτό που γίνεται εδώ μέσα…. Με το στανιό προσπαθούμε μερικοί να περάσουμε μηνύματα….
Για τους τεμπεληδες που δε θελουν να ασχοληθουν με το πελατη 2-3 ωρες,ωστε να εξηγησουν τις καλυψεις,να δωσουν προσφορες απο καποιες εταιριες,να κανουν την ασφαλιση ,να παρουν το συμβολαιο και να χαλασουν βενζινα να το πανε στο πελατη,θα εχει και ενα πεδιο που θα μπαινει και ο κωδικος του ασφαλιστη για να παιρνει και την προμηθεια.
Μη κοιταμε και πολυ μακρια απο τη μυτη μας,γιατι θα πεσουμε μεσα στη λακουβα που ειναι κοντα.
Δημητρη με καλυψες με την απαντηση σου ,δε ξερω αν θα πετυχει η οχι,εγω τη κινηση και το αδειασμα σχολιασα απο πλευρας εταιριας.Συνεχιζω να πιστευω οτι ειναι λαθος ειτε πετυχει ειτε οχι.
Και κατι αλλο εγω δε ξεχωρισα ποτε ασφαλειες αυτοκινητου με πυρος η ζωης,Ο ασφαλιστης πρεπει να κανει ασφαλειες ποτε εχεις πολλα αυτοκινητα ποτε πολλα νοσοκομειακα δουλεια το ενα δουλεια και το αλλο.Υπαρχουν πολλοι αξιοπρεπης ασφαλιστες που στηριξαν και στηριζουν την οικογενεια τους και την καριερα τους απο τα αυτοκινητα μη τους θετουμε σε δευτερη μοιρα αθελα μας.
Και μια που γραψατε κ.Σεραφειμιδη
Εχω καιρο να διαβασω το φιλο σας το κ.Νικολακο ειναι καλα?Ανυσηχω !!!
Εχει καιρο να γραψει.Μηπως πηρε κανενα αεροπλανο?
Παιδιά αυτό που έχει κάνει η Intermerican είναι εγκληματικό! Δείχνει ένα απάνθρωπο πρόσωπο και πούλημα των συνεργατών της και των ονείρων τους, που η ίδια τους έχει δημιουργήσει απο την στρατολόγησή τους!
Η μόνη σωτηρία θα έρθει και πάλι απο τους πράκτορες (όπως έχει γίνει σε πολλά θέματα εξάλου το τελευταίο έτος) με μία αντίδραση που θα τους ταρακουνήσει. Δυστυχώς οι “απο μέσα” ασφαλιστές είναι όλοι ευνουχισμένοι και φοβισμένοι για να κάνουν την παραμικρή κίνηση… Μπορεί να λένε όλοι για τον Κοντομηνά, αλλά τέτοιο πράγμα δεν υπήρχε περίπτωση να κάνει!
Πάντως κρίμα γιατί κάποιοι πελάτες που καταλαβαίνουν τί παίζεται, την βρίζουν και φυσικά εμάς τους ασφαλιστές μας θεωρούν ηλίθιους!
Το agency σφυροκοπείται ανελέητα και φοβάμαι πως είναι μόνο η αρχή…
Το παιχνίδι που προσπαθεί να παίξει η ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ θα αποτύχει σίγουρα.
Απλώς θα ξοδευτούν κάποια εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση , τα οποία θα καρπωθούν κάποια άτομα.
Μόλις τους πάρουν χαμπάρι οι ΟΛΛΑΝΔΟ-ΠΟΡΤΟΓΑΛΛΟΙ θα τους κυνηγήσουν , αλλά την μπάζα τους θα την έχουν κάνει.
Καιρός είναι όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες να μεταφέρουν την παραγωγή τους από την ΙΝΤΕΡΑΜΕΡΙΚΑΝ σε άλλες εταιρείες.
Δεν είδαμε , δεν ακούσαμε καμία αντίδραση από τον ΠΣΑΣ την Γρυπάρη και τους δικούς της. Πότε θα δραστηριοποιηθεί τον Μάρτιο με το κόψιμο της Βασιλόπιτας
Πρός asfalistis:
Επειδή είμαι απο τους “ευνουχισμένους” και “φοβισμένους” όπως αποκάλεσες τους συνδεδεμένους ασφαλ. συμβούλους της INT/CAN, θα σου απαντήσω εντελώς ξεκάθαρα αλλά και συμφεροντολογικά.
Εαν και εφόσον οι πράκτορες και μεσίτες ασχολούνται με πωλήσεις ασφαλειών αυτ/των κατά αποκλειστικότητα, ναι θα πληγούν ίσως οικονομικά.
Εμένα τι με νοιάζει ως διασυνδεδεμένου?
Τα δικά μου συμφέροντα είναι τα ίδια με του πράκτορα? Οχι.
Με νοιάζουν μήπως πως θα πληρωθούν τα ενοίκια, τα έξοδα γραφείου ή οι μισθοδοσίες των υπαλλήλων όπως νοιάζει τους πράκτορες ή τους μεσίτες?
Εμμέσως ναί, αλλά δε θα χάσω και τον ύπνο μου.
Εχετε ή όχι το δικαίωμα να μεταφέρετε την παραγωγή σας σε άλλη εταιρία λιγότερο “απάνθρωπη”? Τό έχετε.
Αν πονάει πολύ αυτή η κίνηση, είναι γιατί πουλάει το brand name ευκολότερα ίσως.
Εγώ όμως επειδή έκανα τις επιλογές μου χρόνια πρίν, διαχώρησα τη θέση μου ( πράκτορας ή διασυνδεδεμένος) με βάση τα συμφέροντά μου, όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ.
Το απάνθρωπο είναι να ισχύει αυτό που περιέγραψα σε προηγούμενο post για τις προυποθέσεις που χρειάζεται για να πετύχει το όποιο Anytime.
Πιστεύω λοιπόν οτι προσωπικά σε’ μένα ΔΕΝ θα υπάρξει καμμία συνέπεια και ειλικρινά, δε θα σταματήσω να ονειρεύομαι….
Καλές δουλειές.
ο expert ανεφερε παραπανω οτι το Δικαιωμα συμβολαιου εχει καταργηθει απο το 1996.
αν ισχυει αυτο και 13 ετη απο τοτε εισπραττονται εκατομμυρια ευρω παρανομα και χωρις προμηθεια για τον συνεργατη…
τα σχολια σας παρακαλω …
PGM (σχόλιο αρ. 29) κ.α. συναγωνιστές στον ασφαλιστικό στίβο
Συνάδελφε,
Είναι γνωστό πως, η Ελληνική νομοθεσία προσαρμόζεται προς την κοινοτική (Ευρωπαϊκή), σε ό,τι αφορά κοινά -ή εν δυνάμει κοινά- ζητήματα. Το ερώτημά σου ανάγεται στην -από έτους 1994- απελευθέρωση των τιμολογίων των ασφαλίσεων.
Μεταξύ άλλων, στο ΠΔ 252/1996 (ΦΕΚ τεύχος Α΄ 121/5/7/’98), αναφέρονται:
… (Άρθρα 6, 29 και 39 Οδηγ. 92/49/ΕΟΚ και άρθρα 5, 19, 29 και 39 Οδηγ. 92/96/ΕΟΚ)
Το Άρθρο 30 του ν.δ. 400/’70, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
Άρθρο 30
1. Η κατάρτιση των τιμολογίων που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, είτε με καθεστώς εγκατάστασης είτε με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, είναι ελεύθερη και γίνεται σύμφωνα με τις τεχνικοοικονομικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης.
2. Το Υπουργείο Εμπορίου δύναται να επιβάλλει ελέγχους στις αυξήσεις των τιμολογίων ασφαλίσεων κατά ζημιών μόνο σε περίπτωση επιβολής γενικού ελέγχου των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων.
3. …
…/ Τα άρθρα 31 και 32 του ν.δ. 400/’70, όπως ισχύουν, καταργούνται.
Εξ άλλου, όμως, αναφέρονται στα προηγούμενα και τ’ ακόλουθα:
(Άρθρα 2, 3 Οδηγ. 88/357/ΕΟΚ, άρθρο 1 Οδηγ. 90/618/ΕΟΚ, άρθρα 2, 3 Οδηγ. 90/619/ΕΟΚ, άρθρο 1 Οδηγ. 92/49/ ΕΟΚ και άρθρο 1 Οδηγ. 92/96/ΕΟΚ)
Μετά το άρθρο 2 του ν.δ. 400/’70, όπως ισχύει, προστίθεται νέο άρθρο 2α ως εξής:
Άρθρο 2α
Για τους σκοπούς του παρόντος ν.δ. [400/’70] δίδονται οι ακόλουθοι ορισμοί:
…
(Άρθρα 34 και 35 Οδηγ. 91/674 [/ΕΟΚ])
…
ιζ) Ακαθάριστα καταχωρημένα (εγγεγραμμένα) ασφάλιστρα:
Περιλαμβάνουν όλα τα ποσά που κατέστησαν απαιτητά κατά την εταιρική χρήση και τα οποία προκύπτουν από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, ανεξάρτητα από το αν αυτά τα ποσά μεταφέρονται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει σε μεταγενέστερη χρήση, συμπεριλαμβανομένων ιδίως:
…
iii. των επιβαρύνσεων των ασφαλίστρων στην περίπτωση καταβολής ανά εξάμηνο, τρίμηνο ή σε μηνιαία βάση και των επί πλέον καταβολών των αντισυμβαλλομένων για έξοδα της επιχείρησης.
…
Ως -τα τελευταία- τέτοια εισπράττονται τα Δικαιώματα Συμβολαίων. Συνεπώς δεν υπάρχει παρανομία, τουλάχιστον ως προς την εδώ προσέγγιση. Θα συνιστούσα -αν μου επιτρέπετε, μετά 35 και πλέον χρόνια στον χώρο- να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, όταν αναφερόμαστε σε ειδικά ασφαλιστικά θέματα και δη νομικά. Το αντικείμενο μας είναι τόσο ευρύ και δαιδαλώδες ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας -πράγματι- γενικός ειδήμονας, ούτε ασφαλιστής ούτε δικηγόρος ούτε δικαστής. Εξειδικευμένοι κατά τομείς -σ’ ένα βαθμό- υπάρχουν. Λοιπόν, όσο μπορούμε, σεμνά… Συνδικαλιστείτε και αλληλοϋποστηρίζεστε -καλώς εννοούμενα- στην πράξη και χωρίς τυμπανοκρουσίες!
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Καλημέρα και καλή εβδομάδα
Το δικαίωμα συμβολαίου που υπολογίζεται στα ασφαλιστήρια συμβόλαια από τις ασφαλιστικές εταιρείες , η εποπτική αρχή και οι αντασφαλιστές τα υπολογίζουν ως ασφάλιστρα.
Το θέμα είναι ότι τα ποσά αυτά πηγαίνουν στα ταμεία των ασφαλιστικών εταιρειών και τα ποσά αυτά τα οποία είναι εκατοντάδες εκατομμύρια να παράγουμε ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΟΝΤΕΣ.
Όταν κάποιος προσφέρει υπηρεσίες σε κάποιον άλλο , τότε δικαιούται αμοιβή για τα έσοδα που φέρνει στο ταμείο.
Οι ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝΤΕΣ προσφέρουν υπηρεσίες με την παραγωγή ασφαλίστρων και δικαιώματος συμβολαίου, άρα δικαιούνται αμοιβή – προμήθεια για τα ποσά αυτά.
Ως προς τα
ιζ) Ακαθάριστα καταχωρημένα (εγγεγραμμένα) ασφάλιστρα:
Περιλαμβάνουν όλα τα ποσά που κατέστησαν απαιτητά κατά την εταιρική χρήση και τα οποία προκύπτουν από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, ανεξάρτητα από το αν αυτά τα ποσά μεταφέρονται εξ ολοκλήρου ή εν μέρει σε μεταγενέστερη χρήση, συμπεριλαμβανομένων ιδίως:
…
iii. των επιβαρύνσεων των ασφαλίστρων στην περίπτωση καταβολής ανά εξάμηνο, τρίμηνο ή σε μηνιαία βάση και των επί πλέον καταβολών των αντισυμβαλλομένων για έξοδα της επιχείρησης.
Που αναφέρει ο κύριος ΠΥΡΟΥΝΑΚΗΣ, συμφωνώ μαζί του , ως προς τα ανωτέρω.
Ως προ τα παρακάτω
«Ως -τα τελευταία- τέτοια εισπράττονται τα Δικαιώματα Συμβολαίων. Συνεπώς δεν υπάρχει παρανομία, τουλάχιστον ως προς την εδώ προσέγγιση. Θα συνιστούσα -αν μου επιτρέπετε, μετά 35 και πλέον χρόνια στον χώρο- να είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, όταν αναφερόμαστε σε ειδικά ασφαλιστικά θέματα και δη νομικά. Το αντικείμενο μας είναι τόσο ευρύ και δαιδαλώδες ώστε να μην υπάρχει ούτε ένας -πράγματι- γενικός ειδήμονας, ούτε ασφαλιστής ούτε δικηγόρος ούτε δικαστής. Εξειδικευμένοι κατά τομείς -σ’ ένα βαθμό- υπάρχουν. Λοιπόν, όσο μπορούμε, σεμνά… Συνδικαλιστείτε και αλληλοϋποστηρίζεστε -καλώς εννοούμενα- στην πράξη και χωρίς τυμπανοκρουσίες!»
Διαφωνώ πλήρως, το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ λογίζεται ως ασφάλιστρο.
Είναι ΕΛΛΗΝΙΚΗ πατέντα.
Δηλαδή αν φτάσουν το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ 90% θα πούμε ότι είναι σωστό αυτό που κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.
Και αν λάβουμε υπόψη για τα έξοδα της επιχείρησης. Πολλές εταιρείες διαλαλούν ότι τα γενικά τους έξοδα είναι 6 έως 9%
Κυριε ΠΥΡΟΥΝΑΚΗ
Είναι κακό που αναμοχλεύουμε ένα άρθρο το οποίο καταργήθηκε πριν από 14 χρόνια περίπου.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΟΔΑΠΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ.
Αγαπητέ κύριε Πυρουνάκη ,
Εγώ δεν ανέφερα το άρθρο 30 του Ν.Δ 400/70 που αναφέρει για τα τιμολόγια (απελευθέρωση) αλλά για το άρθρο 32 του Ν.Δ. 400/70 «ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ» που καταργήθηκε με το προεδρικό διάταγμα 252/96 άρθρο 24 παρ. 3
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. Είναι νόμιμο να αναγράφεται στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ και να υπολογίζεται εφόσον έχει καταργηθεί ;
2. Το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ είναι ασφάλιστρο;
EXPERT (αρ. σχολ. 32, 31 & -ανωτέρω- 18)
Συνάδελφε «expert»,
Ένεκα της -περιορισμένης- «λογοκρισίας» που φυσιολογικά αποδεχόμαστε, καθώς και του ιδιαίτερου -δυσνόητου- τρόπου που γράφω, παραλείφθηκε ενδιάμεση ανταπάντησή μου, γι’ αυτό την συμπεριλαμβάνω και την επαναδιατυπώνω εδώ.
Μια εξήγηση αίρει περισσότερες παρεξηγήσεις. Με συγχωρείς, για ό,τι -τυχόν- σε στενοχώρησε. Εκτός από το να διαχωρίσουμε το σωστό από το λάθος (βλ. κακοτοπιές), δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι· αντιθέτως, μάλιστα, εφ’ όσον -ως συναδέλφους- μας συνδέουν πολλά και -εξ άλλου- είναι ευρέως γνωστά τα ασφαλιστικά «φρονήματά» μου! Δεν θα σταθώ, εδώ, σε -όποια- σφάλματα θέσεων. Η πρόθεσή μου -εν προκειμένω- ήταν περιορισμένη, συγκεκριμένη και στοχευμένη, σε ειδικό ερώτημα για προγενέστερο σχόλιο (υπ’ αριθμ. 18). Αν και όπου διαφωνούμε στον ευγενή τελικό στόχο, που δεν νομίζω, καλό είναι, γιατί παράγεται δημιουργικός διάλογος. Πάντως, κάθε μονομερής ή/και πρόχειρη προσέγγιση είναι βέβαιο πως, δεν ωφελεί, ειδικά τους νεότερους, στους οποίους επιφυλάσσονται -κι άλλες- πολύ δύσκολες ’μέρες· κατά την ταπεινή γνώμη μου. Εκεί προτείνω να στραφεί η κοινή προσπάθεια. Δεν θα ωφελούσε -επίσης- «ν’ αποκαλυφθώ» πλήρως, για να ’δεις σε τί βαθμό συμφωνούμε, ως προς τις οποιεσδήποτε δίκαιες επιδιώξεις μας.
Τώρα, στα ερωτήματά σου, με την επισήμανση ότι, για το ίδιο πράγμα μιλάμε και χωρίς αντιστροφή ερωτημάτων όπως: είναι η προμήθεια και τα λοιπά δικαιώματά μας ασφάλιστρο; πρέπει να είναι ασφάλιστρο τα λειτουργικά έξοδα αναλήψεων και αποζημιώσεων; είναι θεμιτό ένα εύλογο επιχειρηματικό κέρδος; επιβάλλεται να καθιερωθεί -στα ασφάλιστρα- επιβαρυντικό ποσοστό διασφάλισης της βιωσιμότητας της ασφαλιστικής επιχείρησης;
– Επί της ουσίας, εδώ, δεν έχει -μάλλον- ιδιαίτερη σημασία ο α ή β χαρακτηρισμός. Το Δικαίωμα Συμβολαίου, προβλέφθηκε νομοθετικά -κατ’ αρχήν- για την κάλυψη των εύλογων δαπανών έκδοσης και ενήμερης αρχειακής διατήρησης των ασφαλιστικών συμβάσεων, ως εκάστοτε έχουν (ισχύουν). Δεν είναι το μόνο που «εξόκειλε» στον τομέα μας, με ευθύνη -λιγότερη ή περισσότερη- όλων των εμπλεκομένων πλευρών [Πολιτείας /Εποπτείας, ΕΑΕΕ, Συνδικαλιστικών μας οργάνων (στελεχών υποστήριξης & παραγωγής), καταναλωτικών ενώσεων κ.α.). Κατά την γνώμη μου, το -εύλογο- δικαίωμα συμβολαίου είναι -καθ’ όλα- νόμιμο.
– Το ασφάλιστρο έχει πολλές έννοιες και μορφές, αναλόγως της εκάστοτε οπτικής· Δηλαδή, του Ασφαλισμένου, του ασφαλιστή ή /και των τεχνικών επιστημόνων, καθώς και του αντασφαλιστή είτε ακόμη και του δημοσίου, αναλόγως του ενδιαφέροντος κάθε πλευράς. Με άλλη ευκαιρία θα προσεγγίσουμε εκτενέστερα το ενδιαφέρον αυτό -και σύνθετο- θέμα. Ενδεικτικά, …το καθαρό ασφάλιστρο του ενός είναι εμπορικό για τον άλλο, το μικτό ασφάλιστρο του άλλου είναι καθαρό για τον παρ’άλλο κ.ο.κ.
Σημασία έχει -και καλώς- ότι, …««Η κατάρτιση των τιμολογίων που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, είτε με καθεστώς εγκατάστασης είτε με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, είναι ελεύθερη και γίνεται σύμφωνα με τις τεχνικοοικονομικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης.»». Με το τελευταίο, σχετικό είναι, κατά πόσον η εποπτική αρχή ελέγχει την αντιπροσωπευτικότητα των τιμολογίων κάθε επιχείρησης με τις αληθείς ανάγκες της ώστε να μη παρατηρούνται φαινόμενα όπως και τα πρόσφατα (υπέρμετρα -εσφαλμένα- ασφάλιστρα, είτε πτωχευτικά χαμηλά είτε αισχροκερδή υψηλά).
Το δικαίωμα συμβολαίου λοιπόν είναι μικτό ασφάλιστρο -όπως εννοείται από ‘μάς- αλλά δεν είναι -βεβαίως- καθαρό. Η τελευταία διευκρίνηση, είναι -κατά τα φαινόμενα- για ‘κείνο που σ’ ενδιαφέρει.
Πρότεινα επανειλημμένως, για ‘μάς του χώρου, να χαρακτηρίζεται καθαρό-βασικό ασφάλιστρο -ει δυνατόν- μόνο το τεχνικό (εκείνο που ισοφαρίζει τις ζημίες), το οποίο να επιβαρύνεται κατά σειρά με:
α) Ποσοστό διασφάλισης βιωσιμότητας, β) επιχειρηματικό κέρδος, γ) κόστος υποστήριξης εργασιών (ανάληψης & αποζημιώσεων), δ) κόστος πρόσκτησης & διατήρησης της παραγωγής & ε) ενιαίο τέλος\επιβάρυνση -η ελάχιστη δυνατή- υπέρ σχετικών κοινωφελών ή /και εγγυητικών φορέων, ελεγχόμενων υπό του δημοσίου ή ανεξάρτητης αρχής, χωρίς φόρους & τέλη στην πηγή, πάντα επί του τεχνικού-βασικού ασφαλίστρου (και όχι προοδευτικά \σωρευτικά, επί του συνόλου των προηγουμένων, όπως -κακώς- γίνεται).
Με συναδελφική αγάπη,
Αλλοτινός δάσκαλος
Αγαπητέ κύριε Πυρουνάκη,
Εσείς όντας παλιός στο χώρο είμαι σίγουρος ότι θα θυμάστε την εποχή των γενικών πρακτόρων που εξέδιδαν συμβόλαια για λογαριασμό αλλοδαπών εταιριών. Τις ανεπανάληπτες εκείνες ημέρες το ποσοστό του ασφαλίστρου που πήγαινε στον κίνδυνο ήταν …10%. Η προμήθεια του γενικού πράκτορα 45% στο καθαρό ασφάλιστρο, το οποίο γινόταν μικτό διπλασιαζόμενο ή τριπλασιαζόμενο (rate 6%o στον απλό κίνδυνο πυρός)! Και μέσα σε όλα αυτά πίστωση 12 μηνών+ από τον αλλοδαπό ασφαλιστή. Κάπου εκεί, εφευρέθηκε και το Ελληνικό «δικαίωμα συμβολαίου»…
Έτσι για να γνωρίζουμε και οι νεότεροι το «δικαίωμα συμβολαίου» είναι στα αγγλικά το περίφημο fronting fee το οποίο λογικά κυμαίνεται από 5 ως 10% και το οποίο δικαιούνται οι ασφαλιστικές εταιρίες εκείνες που δεν κρατάνε κίνδυνο αλλά απλώς εκδίδουν το συμβόλαιο για λογαριασμό αλλοδαπού ασφαλιστή. Σήμερα κάτι αντίστοιχο ισχύει για τους μεσίτες που εκδίδουν συμβόλαια για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιριών οι οποίοι μπορούν να κρατήσουν δικαίωμα (ονομάζεται και policy fee) τόσο για το κόστος έκδοσης όσο και για προπαρασκευαστικές εργασίες, ειδικά όταν η προμήθεια τους είναι περιορισμένη. Η τάση μάλιστα πλέον είναι να κρατάνε ξεχωριστά και claims fee για τη διαχείριση των ζημιών.
Έχοντας ιδία εμπειρία ή έχοντας μιλήσει με επαγγελματίες από τις αγορές της Αγγλίας, Ολλανδίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουκρανίας, αγνοούν παντελώς την έννοια policy fee, σε σημείο που όταν το συζητάς μαζί τους φτάνεις σε σημείο…παρεξηγήσεως!
Όταν λοιπόν μία εταιρεία κρατάει και διαχειρίζεται ασφάλιστρο, είναι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ να ζητάει policy fee ή επί το ελληνικότερο «δικαίωμα συμβολαίου», καθώς πολύ απλά όλα τα έξοδα μπορούν να αποτελούν μέρος του ασφαλίστρου. Τα έξοδα πρόσκτησης (προμήθεια) γιατί μπορούν και τα λειτουργικά έξοδα δεν μπορούν…?
Το «δικαίωμα συμβολαίου» λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο από ένα νταβατζιλίκι Ελληνικής ευρεσιτεχνίας το οποίο «χρειάζεται» για 2 λόγους: α)Να μειώνει την προμήθεια, β)να χρηματοδοτεί τα ασφάλιστρα που δεν καταλήγουν ποτέ στις εταιρείες τα οποία τρώνε μεταξύ τους μερικοί διαμεσολαβητές με στελέχη (και ιδιοκτήτες…) που κλέβουν τις εταιρίες τους. Όταν βλέπουμε δικαίωμα 20-25-30% σημαίνει ότι τόσο είναι το ποσοστό των ασφαλίστρων που δεν καταλήγουν ποτέ στα ταμεία αρκετών εταιρειών, αλλά στις τσέπες κάποιων…
Δηλαδή εν τέλει, μέσα από το δικαίωμα, ασφαλισμένοι και διαμεσολαβητές χρηματοδοτούμε τα λαμόγια της ασφαλιστικής αγοράς…!!! Όσο το ασφάλιστρο που πάει στον κίνδυνο είναι χαμηλότερο του 50% του μικτού ασφαλίστρου, ο Έλληνας καταναλωτής ασφαλισμένος δεν πρόκειται ποτέ να σεβαστεί το θεσμό της ασφάλισης. Κάπου καταλαβαίνει από ένστικτο ότι είμαστε ασφαλΗστές και τον δουλεύουμε…
πολύ σωστά και κάπως έτσι με εκπτώσεις στα δικαιώματα συμβολαίου έχουμε και διαφορετικά τιμολόγια…μεταξύ διαμεσαλοβητών της ίδιας εταιρίας
Συνάδελφε Γιώργο Σεραφειμίδη και φίλοι -εδώ- συνδιαλεγόμενοι …
… για ν’ αποφεύγουμε αδόκιμους σχολιασμούς (όρα “τα εν οίκω μη εν δήμω”), έστειλα ένα σχετικό τμήμα από την τελευταία μελέτη μου, που διαπραγματεύεται κι αυτά τα θέματα, στον διαχειριστή του ιστοχώρου, να το αναρτήσει σε κοινή θέα, όπως το σημερινό, για τ’ απόνερα του “βατερλώ” των -πανταχόθεν- ενεργειών “περί Ασπίς”, που πέφτει βαρειά στους ώμους όλων μας. Θα ζητήσω ξανά να το αναρτήσει. Κάντε το και ‘σείς.
Ζήτησε -από τον διαχειριστή- το e-mail μου ή γνώρισέ μου το δικό σου … για περισσότερα.
Με ειλικρινή σεβασμό στην αληθινή γνώση, στις καλές προθέσεις, στις θετικές ενέργειες, στις καλόπιστες ανταποκρίσεις, στους εύστοχους προσδιορισμούς, στους αρμονικούς συσχετισμούς, καθώς και στην Ιστορία (προς μίμηση), που γράφεται απ’ όλα τα προηγούμενα.
Η\Υ/μέτερος, ΜΠυρ
Αγαπητέ Γιώργο Σεραφειμίδη
Έχεις απόλυτο δίκιο και ιστορικά και ουσιαστικά
Ήδη ΜΟΝΟΝ η DEMCO (υποκατάστημα της Κυπριακής) και μπράβο της γιατί πρέπει να λέγονται και να διαφημίζονται οι σωστές κινήσεις, είναι η μοναδική ασφαλιστική εταιρία στην ΕΛΛΑΔΑ που ΔΙΝΕΙ προμήθεια ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ
Επίσης και όπως ξέρεις πολύ καλά πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει δικαίωμα συμβολαίου Εδώ στην Ελλάδα η AXA PPP – INTERNATIONAL με έδρα το Λονδίνο και ελεύθερη εγκατάσταση στην Ελλάδα, δίνει επίσης προμήθεια στο ΜΙΚΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΟ στα νοσοκομειακά προγράμματα
Όλοι γνωρίζουμε επίσης ότι σταδιακά οι ασφαλιστικές εταιρίες μας “περνάνε” μέσω portals το μπαλάκι της έκδοσης ασφαλιστηρίων ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΕΞΟΔΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΜΑΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΌ, χωρίς να μας δίνουν ούτε ένα μικρό ποσοστό επι πλέον .
Το θέμα έιναι και νομικό αλλά κυρίως ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ
Οι φορείς των διαμεσολαβούντων πρέπει να βρούνε ένα τρόπο συννενόησης και διεκδίκησης ΑΚΥΡΩΣΗΣ αυτής της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΑΤΕΝΤΑΣ, τόσο απο τις ασφαλιστικές εταιρίες, όσο και με παρεμβάσεις στις εποπτικές αρχές και αν χρειαστεί και στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.
Μπορούν όμως ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΚΑΤΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΦΡΟΥΤΟΥ ?
Αυτό θέλει πολύ συζήτηση
Πάντως είναι σίγουρο και ξέρουμε όλοι όσοι ασχολιόμαστε με διεθνή συμβόλαια, ότι στο μέλλον που θα ακριβήνει το ασφάλιστρο κυρίως του αυτοκινήτου , θα εγκατασταθούν με ελεύθερη εγκατάσταση κάποιες πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρίες αυτοκινήτου, ΩΣ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΕΞΟΔΑ και θα αρχίσουν να κάνουν προτάσεις σε κάποιους ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ απο εμάς
Επόμενο είναι ότι τότε αυτές οι ήδη λίγες λειτουργούσες ασφαλιστικές εταιρίες εταιρίες ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΕΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ, παρακαλώντας όσους Μεσίτες και Πράκτορες ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΖΗΣΕΙ για νέες συνεργασίες ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
Το εξοργιστικό λοιπόν είναι ότι αυτές οι εταιρίες ουσιαστικά ποτέ δεν έκτισαν σε συνεργασίες ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΣΤΌΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ αλλά σε προσκαιρη προσέλκυση ασφαλίστρου για να καλύψουν τις πρόσκαιρες ανάγκες τους
Τότε θα δούμε εάν κάποιοι απο εμάς θα θυμηθούν αυτή τη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ και θα αντιδράσουν ανάλογα γυρίζοντάς τους την πλάτη και αφήνοντας στην τύχη τους, τα επιχειρηματικά συμφέροντα που τις στηρίζουν.
Γιώργος Νικολάκος
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Το θέμα με το δικαίωμα του συμβολαίου το έχω θέσει σε πριν πολλά χρόνια στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Πρακτόρων , στα διοικητικά συμβούλια που συμμετείχα και στις γενικές συνελεύσεις.
Όλοι οι συνάδελφοι συμφωνούσαν μαζί μου ότι πρέπει να απαιτήσουμε την κατάργηση του, αλλά μόλις φτάναμε στο διά ταύτα , ως δια μαγείας παρουσιαζόταν προβλήματα , ότι θα έρθουμε σε αντιπαράθεση με τις ασφαλιστικές εταιρείες , γιατί μας κάνουν πίστωση στην είσπραξη των ασφαλίστρων και διάφορες άλλες δικαιολογίες.
Η DEMCO πραγματικά δίνει προμήθειες και στο δικαίωμα συμβολαίου. Το ίδιο πήγε να πράξει και ο Παυλίδης στην ΑΓΡΟΤΙΚΗ , αλλά το πήρε πίσω, μάλλον τον πίεσαν οι άλλοι παράγοντες.
Σήμερα είδα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ασφαλιστικής εταιρείας που έχει δικαίωμα συμβολαίου 31,5% . Έτσι όπως πάνε τα πράγματα οι ασφαλιστικές εταιρείες το δικαίωμα συμβολαίου θα το φτάσουν στο 90% και θα παίρνουμε προμήθεια στο 10% επί των εισπραγμένων ασφαλίστρων.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Είναι καιρός να απαιτήσουμε , να ενσωματωθεί το δικαίωμα συμβολαίου στο ασφάλιστρο.
Πρέπει όλα τα συνδικαλιστικά όργανα να προχωρήσουν στην ενέργεια αυτή.
Φιλικά
Δημήτρης Παπανικολάου
Προς: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ
Αγαπητέ συνάδελφε, με μεγάλη μου χαρά βλέπω πως υπάρχουν ακόμη “αφοσιωμένοι” και “σημαιοφόροι” αυτής της εταιρίας. Η αλήθεια είναι πως αυτό έχω να το δώ απο την εποχή που είχαμε ένα αφεντικό που μας αγαπούσε…
Τα εισοδήματά μου, όπως και τα δικά σου, δεν εξαρτώνται απο τον κλάδο των γενικών αλλά πρέπει να σου αναφέρω πως εδώ προασπιζόμαστε τα συμφέροντα του θεσμού και όλων των συναδέλφων μας είτε είναι “γενικάριοι” είτε όχι.
Μην ξεχνάς πως υπάρχουν πολλοί συνεργάτες σου/μου που καλώς ή κακώς έχουν στηρίξει την καριέρα τους στις γενικές. Τί κάνουμε λοιπον; Στρουθοκαμηλισμό; Σφυρίζουμε αδιάφορα; ΟΧΙ ! Σήμερα είναι αυτοί που απειλούνται αλλά αύριο θα είσαι εσύ (πράγμα που απεύχομαι) και να είσαι σίγουρος πως δεν θα ήθελες να είσαι μόνος σου σ’ αυτόν τον αγώνα! Βασικά με τις αλλαγές που έρχονται μάλλον θα κλάψουμε και οι Ζωϊκοί σύντομα!
Τα προσωπικά παραδείγματα λοιπόν περισσεύουν, και θα πρέπει να δούμε το θέμα σφαιρικά και αν μπορούμε λίγο μελλοντικά, ώστε να δούμε τί έρχεται… Το κάστρο σου αυτή τη στιγμή πολιορκείται και πρέπει να στηρίξεις τον διπλανό σου…! Αυτό που έχεις δεν υπάρχει περίπτωση να σου το πάρουν μιά και εξω, αλλά κομμάτι – κομμάτι… ίσα ίσα να μήν πονάς για να μήν παραπονιέσαι. Αλλά πρόσεξε, όταν πονέσεις μάλλον θα είναι αργά…
Όλοι οι ασφαλιστές είμαστε εκπαιδευμένοι να δεχόμαστε και να αφομοιώνουμε τις αλλαγές που γίνονται γύρω μας πολύ πιό γρήγορα απο οποιονδήποτε άλλον! Εδώ όμως Δημήτρη μου δεν πρόκειται για μιά απλή αλλαγή σαν αυτές που έχουμε ζήσει στο παρελθόν… μυρίζει μπαρούτι… 1/1/2010 θα κλείσουν αρκετά Υποκ/τα σε όλη την Ελλάδα απ’ ότι πήρε το αυτί μου. Τα μέτωπα είναι πολλά…
Φιλικά
Ο συνάδελφός σου!
Υ.Γ. Είμαστε στην καλύτερη εταιρία της αγορας, αλλά αν ήταν κι αυτή τόσο αφοσιωμένη σε εμάς όσο εμείς σ’ αυτήν, θα ήταν το τέλειο!
Με όλο τον σεβασμό δεν υπάρχει μία καλύτερη εταιρεία της αγοράς.
Μόνον ο Θεός είναι ένας, ακόμη κι η αλήθεια έχει 2 όψεις.
Αυτές οι γενικέυσεις και οι φανατισμοί με τις εταιρείες ευθύνονται για πολλά δεινά του κλάδου μας.
Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ:
ΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΙΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΑΝΕΩΝΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΛΑΔΩΝ και ΚΥΡΙΩΣ ΑΥΤ/ΤΟΥ ΣΤΗΝ INTERAMERICAN..
Κύριοι συνάδελφοι το χρωστάτε αυτό στο κλάδο και στην δυναμική απάντηση που πρέπει να δώσουμε ΟΛΟΙ σε τέτοιες ενέργειες.
Σήμερα επέστρεψα τουλάχιστον το 50 % των ανανεώσεων Δεκεμβρίου, πάνω από 150 συμβόλαια. ΄Εχω δε επιστρέψει πλέον των 50 από συμβόλαια Νοεμβρίου. Είναι όμως προσωπική επιλογή μου. Δεν μετράει σε τίποτα αυτό που έκανα εάν δεν γίνει το ίδιο από τουλάχιστον 200 συναδέλφους. Καλύψεις με ίδιο ασφάλιστρο υπάρχουν σε πολλές υγιείς εταιρίες.
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΡΟΒΕΙΤΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Αγαπητέ Δημήτρη Π. (σχόλ.38) και α) φίλοι συνάδελφοι σχολιαστές & επισκέπτες του επικοινωνιακού αυτού βήματος, β) συναγωνιστές της υποστήριξης των εργασιών που παράγουμε, γ) κύριοι μέτοχοι – διαχειριστές & συνδαιτυμόνες του κομματιού της πίττας που μοιραζόμαστε & δ) –εδώ– καθώς -κυρίως- αξιότιμοι Ασφαλισμένοι μας, παρατηρητές & κριτές ή \και υποψήφιοι των υπηρεσιών μας, κατά το ήθος, την διάθεση και την ευαισθησία, που μας διακρίνει -έναν έκαστο- στο επάγγελμα-λειτούργημα που ασκούμε, (; !)
… κρίνοντας πρόσφορη την συγκεκριμένη φάση και στιγμή, θ’ αποστασιοποιηθώ από τα συνήθη κι αναμενόμενα, διαφοροποιούμενος, κατά τι. Όλοι εξ άλλου πιστεύω πως, μπορούμε να σεβόμαστε την διαφορετικότητα των άλλων. Τα περί ήθους, διάθεσης κι ευαισθησίας που προανέφερα, δεν ήταν τυχαία. Μετά περίσσια βάσανο κατέληξα στο ότι, τα τρία μεγέθη αυτά απαρτίζουν το ανάστημα κάθε ανθρώπου και σε σχέση μ’ αυτά, διακρίνονται και κατατάσσονται οι -όποιες- διαφορές τους. Συνάμα ενστερνίζομαι το “ουδείς πανόμοιος ούτε καν όμοιος”.
Όταν πρωτοεπισκέφθηκα το βήμα αυτό, πολύ πρόσφατα, που κι αυτό αργοπορημένα ήταν το πρώτο που επισκεπτόμουν, το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον και όρισα -νοερά- έναν γνώμονα συμμετοχής μου και χρήσης του. Έτσι, διαθέτω χρόνο από το περίσσευμά μου και κυρίως απ’ αυτόν της ψυχαγωγίας μου. Ούτε -δηλαδή- της εργασίας μου ούτε της ανάπαυσής μου. Δεν θά θελα εύκολα ν’ αλλάξω το τελευταίο.
Τώρα, επειδή βγήκες επώνυμα κι “έκαψες” συνάμα και το συγκεκριμένο ψευδώνυμο, σου νοιώθω περισσότερο οφειλέτης και κάνω -εν μέρει- το ίδιο να σ’ το ξεπληρώσω. Ξαναδιάβασε -παρακαλώ- προσεκτικά τα προηγούμενα (σ’ αυτό το άρθρο) σχόλια, υπ’ αριθμούς 7, 21, 30, 33 & 36. Δίνουν πολλές απαντήσεις σε δεύτερη ανάγνωση. Για να μη μ’ αδικείς, λάβε υπ’ όψιν σου και το γεγονός ότι, ενώ νοιώθω αμιγής ασφαλιστής παραγωγός, δεν είμαι στην ουσία αφού έχω θητεύσει αφ’ ενός τεχνικός ασφαλιστής κι αφετέρου επιχειρηματίας τέτοιος και δεν μπορώ να αγνοήσω ούτε την γλώσσα τους ούτε την οπτική τους. Ο Λαός λέει πως, “τον αδελφό τον ξεμακραίνεις. Τον γείτονα όχι.” Επειδή λοιπόν είμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι γείτονες και τρώμε από το ίδιο κομμάτι της πίτας που πληρώνουν οι Ασφαλισμένοι (οι μόνοι που γράφω με κεφαλαίο) κι επειδή όποιος θέλει να παραχορταίνει αφήνει τους άλλους πεινασμένους, μία μοιρασιά πρέπει και ταιριάζει. Η δίκαιη, κατά την -αντικειμενική- προσφορά του καθενός μας.
Με την ευκαιρία, ζητώντας προκαταβολικά συγνώμη από τον διαχειριστή, περνώ ταυτόχρονα /μετά, τις σημειώσεις και το σχόλιο του πίνακα, από το τμήμα της μελέτης που προαναφέρεται. Και χωρίς τον ευμεγέθη πίνακα, βγαίνουν πολλά και σημαντικά συμπεράσματα για όλους τους εμπλεκόμενους μηδέ εξαιρουμένων και των πελατών Ασφαλισμένων.
Ακόμη, επειδή αναφέρεσαι σε ΠΟΑΠ & ΕΕΑΕ, …ένα μόνο μικρό ψήγμα.
6/3/’97. Μεγάλη Βρετανία. Παρόντος σύσσωμου του ασφαλιστικού κόσμου. Παρουσίαση του ασφαλιστικού γεγονότος του αιώνος (τρομάρα τους). “Συγχώνευση ΑΕΕΓΑ “Η ΕΘΝΙΚΗ” με “ΑΣΤΗΡ” ΑΑΕ”. Οικοδεσπότης ο υπερδύναμος -τότε- επιεικώς υπερφίαλος και κανίβαλος του Αστέρα Μ.Ν.
– Ι.Δ. (μεταξύ άλλων) … Πρέπει να πούμε ως Ένωση Ε. Α. Ε. ότι, οι ασφαλιστικοί πράκτορες είμαστε στην ουσία υπάλληλοι των ασφαλιστικών εταιριών (!) … κ.α.
– Μ.Π. (μεταξύ άλλων, μύδρος) … Ποιός σε εξουσιοδότησε συνάδελφε να εκστομίζεις τέτοιες θέσεις; Μπορεί να σε εκφράζουν προσωπικά. Όχι βεβαίως τους συναδέλφους. Ο ασφαλιστικός Πράκτορας είναι εγκατεστημένος επιχειρηματίας, με επενδύσεις και λειτουργικές δαπάνες, ελεύθερος επαγγελματίας ή εργοδότης. Είναι ισότιμος συνεργάτης δίπλα στις εταιρίες και επουδενί υπάλληλός τους. Παρακαλώ ν’ ανακαλέσεις ή να περιοριστείς στον εαυτό σου. Δεν μπορείς να τοποθετείσαι έτσι ως Πρόεδρος σωματείου.
– Βίαιο πέρας της εκδήλωσης, από τον οικοδεσπότη.
Άλλο σχόλιο: Ουδέν
Υγ. Είθισται ν’ ανταπαντάμε, όταν παίρνουμε απάντηση σε ερώτημα, που απευθύνουμε σε συγκεκριμένο επωνύμως.
Βασικά μεγέθη ασφάλισης οχημάτων (1η πηγή: Υ Σ Α Ε)
Σημ. (*) 1. Πέραν του έτους, του πλήθους των εταιριών & των οχημάτων, αναφέρονται τα μεγέθη -κατά είδος- σε χιλ. ευρώ (€), και τα ποσοστά επί τοις εκατό (%), εκτός αυτού της συχνότητας ζημιών, που είναι επί τοις χιλίοις (‰). Κάτω του έτους αναφέρεται το πλήθος των εταιριών εκείνων, εκ της επεξεργασίας (από την ΥΣΑΕ) των στοιχείων των οποίων προέκυψαν τα εκτιθέμενα (στοιχεία).
2. Νοείται η -επί τοις εκατό- διαφορά από έτος σε έτος για τα ποσά και η σχετική (±) για τα ποσοστά. Όπου δεν αναφέρονται -εδώ- ετήσιες μεταβολές /διαφορές, είναι για να μη υπάρξουν εσφαλμένα συμπεράσματα, λόγω των διαφορετικών -κατ’ έτος- δειγμάτων (ιδία του πλήθους οχημάτων).
3. Νοείται το -επί τοις εκατό- ποσοστό κάθε μεγέθους, ως προς αυτό των καθαρών ασφαλίστρων. Κάποια αναφέρονται πληροφοριακά, για τυχόν περαιτέρω επεξεργασία, χωρίς την οποία δεν είναι έτοιμα προς χρήση.
4. Νοείται το πλήθος των οχημάτων του ασφαλισμένου δείγματος, το οποίο αφορούν -ως επί το πλείστον- τα εκτιθέμενα στοιχεία.
5. Καθαρά ασφάλιστρα νοούνται αυτά -τα εντός του έτους εγγεγραμμένα /εκδοθέντα- των ασφαλιστηρίων, ανανεωτηρίων και προσθαφαιρετικών προσθέτων πράξεων.
6. Μέσο ασφάλιστρο νοείται αυτό που αντιστοιχεί -κατά μέσο όρο- σε κάθε ασφαλισμένο όχημα (σύνολο ασφαλίστρων προς σύνολο οχημάτων). Για την (άτοπη) εμφανιζόμενη -το έτος 2007- δραστική μείωση του μέσου ασφαλίστρου, επισημαίνεται η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της «Εγνατία», αρχές του ίδιου έτους. Είθε, να μη ανακληθούν άδειες λειτουργίας -γεγονός απίθανο- και (εν πάση περιπτώσει) να μη επαναληφθεί το φαινόμενο αυτό, ιδία κατά το τρέχον και επόμενο έτος (εξαιρετικά κρίσιμα και τα δύο).
7. Το ποσοστό των προμηθειών είναι επί του αθροίσματος των καθαρών ασφαλίστρων και των δικαιωμάτων συμβολαίων.
8. Δεδουλευμένα ασφάλιστρα νοούνται εκείνα που προκύπτουν από την διαφορά του αθροίσματος των εγγεγραμμένων -κατά την χρήση- καθαρών ασφαλίστρων και των αποθεμάτων κινδύνων εν ισχύει της αρχής της χρήσης μείον αυτά του τέλους της.
9. Συχνότητα ζημιών νοείται το ποσοστό -επί τοις χιλίοις- των αναγγελιών (υπαίτιων) ζημιών, ως προς το πλήθος των οχημάτων.
10. Επελθούσες ζημίες νοούνται εκείνες που προκύπτουν από την διαφορά του αθροίσματος των καταβληθεισών -κατά την χρήση- αποζημιώσεων και των αποθεμάτων εκκρεμών ζημιών του τέλους της χρήσης μείον αυτά της αρχής της.
11. Συντελεστής ζημίας ή τεχνικό αποτέλεσμα (λογιζομένου έτους) νοείται το ποσοστό των επελθουσών -κατά την χρήση- ζημιών, ως προς τα δεδουλευμένα ασφάλιστρα. Είναι σημαντικός δείκτης και αξιόπιστος στον βαθμό που τα αποθέματα εκκρεμών ζημιών αντισταθμίζουν το πραγματικό τους ύψος. Στοιχεία λογιζομένου έτους είναι όλα εκείνα που το αφορούν, χωρίς την επίδραση άλλων -μεταφερθέντων από προηγούμενα ή μεταφερομένων περαιτέρω σε επόμενα έτη- ποσών, σε αντίθεση με του διαχειριστικού έτους, που περιλαμβάνονται και αυτά.
12. (Εγγεγραμμένο) ποσό αποκατάστασης ζημιών νοείται το άθροισμα των πληρωθεισών ζημιών, των μερικώς πληρωθεισών και των προβλέψεων των εκκρεμών (μερικώς ή ολικώς) τοιούτων, που αφορούν την χρήση. Αν οι προβλέψεις -διαχρονικά- ήταν επαρκείς, το ποσό αυτό δεν θα υπολειπόταν και θα ήταν ίσο με των επελθουσών ζημιών.
13. Μέσο κόστος ζημίας νοείται ο λόγος (πηλίκον) του ποσού αποκατάστασης ζημιών προς το πλήθος των ζημιών. Για το μέσο κόστος εκκρεμούς ζημίας, στο ποσό αποκατάστασης συνυπολογίζεται κι αυτό των μερικώς πληρωθεισών (στο πλήθος των εκκρεμών συμπεριλαμβάνονται κι αυτές).
14. Ποσοστό ζημίας, ποσοστό -επί τοις εκατό- του ποσού αποκατάστασης ζημιών προς τα καθαρά ασφάλιστρα. Πρόκειται για επισφαλή -πληροφοριακό- δείκτη.
15. Καταβληθείσες αποζημιώσεις νοούνται όλες οι -κατά το έτος- καταβολές για ζημίες, είτε επελθούσες στο ίδιο είτε προγενέστερες (εκκρεμείς).
16. Απόθεμα εκκρεμών ζημιών νοείται το σύνολο των προβλέψεων για εκκρεμείς (ολικώς ή μερικώς) ζημίες, κατά το τέλος της χρήσης, είτε επελθούσες σ’ αυτήν είτε προγενέστερες.
17. (Οικονομικό) αποτέλεσμα χρήσης, νοείται εκείνο που προκύπτει από το τεχνικό αποτέλεσμα μετά και τον συνυπολογισμό των υπόλοιπων παραγόντων του, δηλ. των δικαιωμάτων συμβολαίων, των προμηθειών ασφαλίστρων (πρόσκτησης και διατήρησης της παραγωγής) και των λειτουργικών εξόδων. Είναι το αποτέλεσμα της αμιγώς πρωτασφαλιστικής δραστηριότητας. Χωρίς, δηλ. να λαμβάνεται υπ’ όψιν η εκχώρηση κινδύνων σε αντασφαλιστές και η συμμετοχή τους στις ζημίες. Ομοίως, χωρίς άλλες παράλληλες δραστηριότητες, όπως οι επενδυτικές. Για να είναι περισσότερο κατανοητό -το αποτέλεσμα χρήσης- αφαιρέστε το από το 100 (το οποίο -εδώ- αντιπροσωπεύει τα έσοδα). Στο σύνολο 100 -103,05 = -3,05, στην αστευθ 100 -120,52 = -20,52 και στις προαιρετικές 100 -56,36 = 43,64.
18. Δικαιώματα συμβολαίων, συνεισπράττονται με τα καθαρά ασφάλιστρα και αποτελούν έσοδα, όπως αυτά.
19. Προμήθειες ασφαλίστρων (έξοδα) νοούνται οι αμοιβές των συνεργατών παραγωγής (ως, ασφαλιστικών συμβούλων, συντονιστών τους, πρακτόρων και μεσιτών).
20. Έξοδα νοούνται -προφανώς- τα λειτουργικά έξοδα διαχείρισης των αναλήψεων κινδύνων και των ζημιών τους.
Παρατήρηση: Όλα τα εκτιθέμενα στοιχεία, αφορούν -ως επί το πλείστον- τα εγγεγραμμένα τέτοια. Επισημαίνεται πως, αν κι εφόσον απέχουν από τα πραγματικά, αξιόπιστοι δείκτες, εκτιμήσεις, συμπεράσματα και αποτελέσματα, μπορούν να προκύψουν μετά την -ανάλογη- αναμόρφωσή τους.
Σε άρθρο μου του ’98 «Το μέλλον των ασφαλιστικών εταιριών μετά το 2000» (εφημ. ΚΕΡΔΟΣ 29.5.98), ως προς την σύγκλιση των Ελληνικών προς τα ευρωπαϊκά δεδομένα, ανέφερα -μεταξύ άλλων- πως, οδεύουμε ολοταχώς σε μείωση του πλήθους των ασφαλιστικών εταιριών κατά 90% (με έτος βάσης το ’94, που προσέγγιζαν -τότε- τις 200 τον αριθμό). Έπεται συνέχεια. Αν μία εταιρία θα ανήκει στις εναπομένουσες (κραταιές, μεγάλες είτε \και εξειδικευμένες) ή όχι, κατά ένα -κύριο- μέρος έγκειται στην ενεργητική άμυνά της, έναντι των εκάστοτε ειδικών θετικών ζητουμένων της, αφ’ ενός, αλλά και των ενάντιων γενικών αρνητικών παραγόντων, αφ’ ετέρου. Στα επόμενα -εδώ- έχει διάφορες, ανάλογες, προτάσεις.
«Αδιάβαστη η επετηρίδα σ’ ένα ράφι», είναι… «σαν τον ζωντανό στον τάφο» (νοείται κοντινό).
Η αστική ευθύνη -το έτος 2008- (επί συνόλου ασφαλίστρων) είχε: +70,389% δεδουλευμένα καθαρά ασφάλιστρα, +16,207% δικαιώματα συμβολαίων, -14,969% προμήθειες παραγωγής τους, -10,434% λειτουργικά έξοδα -75,274% επελθούσες ζημίες, που βγάζουν σχετικό αποτέλεσμα -14,081%, χωρίς συνυπολογισμό της έντονης -στο έτος αυτό- υποαποθεματοποίησης (των προβλέψεων εκκρεμών ζημιών). Γιατί τόσος «σκοτωμός» ποιός θα την αποσπάσει, κατεβάζοντας -ή συγκρατώντας χαμηλά- τ’ ασφάλιστρα; Ποιά η άμυνα;
Οι προαιρετικές καλύψεις, υπολείπονται -του αναμενομένου- σε ασφάλιστρα, δίνουν αντίστοιχο αποτέλεσμα (+27,373 +6,389 -5,941 -4,001 -13,062 =) 10,758% αλλά συμβαδίζουν προμηθειακά με την αστική ευθύνη· γιατί; Ποιά η ενεργητική άμυνα;
Πώς θα βελτιωθεί η σχέση + 10,758% – 14,081% = – 3,323%; (!)Λύσεις υπάρχουν. Πάντα υπάρχουν τέτοιες, μόνο που μένει -ίσως- η ειλικρινής αναζήτησή τους (-3,323% σημαίνει 41,306 εκατομμύρια € χαμένα, μόνο στο ΄08). Γιατί ούτε -καν- πληθωριστική αναπροσαρμογή, έστω;
Το εγγεγραμμένο ποσό αποκατάστασης ζημιών -στο ίδιο έτος 2008- υπολείπεται των εγγεγραμμένων επελθουσών ζημιών κατά (72,947% -88,336% =) -15,389%, που δείχνει άραγε υπεραποθεματοποίηση ή υποαποθεματοποίηση (αμαρτία ομολογημένη) 191,291 εκατομμύρια; Ποιές εταιρίες έχουν -σ’ αυτό- μερίδιο; (και πόσο; και από την πρώτη ή την δεύτερη;)
Ποιός μεσίτης, πράκτορας ή άλλος παραγωγός δεν θα καταλάβει πως, δεν μπορεί να τοποθετεί ζημιά δεκατέσσερα τοις εκατό (-14,081%, στην αστευθ) και ν’ αμείβεται γι’ αυτό, με άλλο τόσο (14,969%, ομοίως); Κι αν υποτεθεί πως, δεν το καταλαβαίνει και το κάνει (εφ’ όσον βρίσκει), ποιός μέτοχος, μπορεί να το συνεχίζει, αγνοώντας το· και για πόσο, ακόμη;
Ερωτήματα αναπάντητα (ή όχι); φαινόμενα αθέμιτης συγκεντροποίησης συμφερόντων; ελεύθερος ανταγωνισμός αγοράς … ή «οικονομική» αυτοκτονία;
Ίδωμεν…
Αγαπητέ συνάδερφε asfalisti γειά σου, και στους υπόλοιπους συνδιαλεγόμενους.
Πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας (όσο κι αν δε μας αρέσει), οτι δεν είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι που μας αγγίζουν τα κεκτημένα μας.
Είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες με μια σπουδαία αποστολή.
Γι αυτό πληρωνόμαστε κατ’ επανάληψη, και όχι με κάποιο μισθό.
Οι ανασφάλιστοι (δυνητικοί πελάτες), δεν είναι πελάτες μας, δεν είναι κάστρο μας.
Πληρωνόμαστε γι αυτούς που ασφαλίσαμε εμείς, και όχι γι αυτούς που
ΘΑ ασφαλίζαμε. Αν τους διαφυλάξουμε, με επαγγελματισμό στη συμπεριφορά μας απέναντί τους, δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα και κανέναν.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω οτι σ’ αυτό το θέμα προασπιζόμαστε τα συμφέροντα του θεσμού.
Ο θεσμός δεν απειλείτε αν μια ασφαλιστική εταιρία πουλάει μέσω internet, και όσον αφορά τα συμφέροντα όλων των συναδέρφων, υπάρχει σοβαρότερο θέμα με τον αθέμιτο του bankassurance (όπως προανέφερα σε προηγούμενο post), με τους δημόσιους υπαλλήλους-ασφαλιστές, με τους αντιπροσώπους αυτ/των-ασφαλιστές, με το κάθε λογής κακό συναπάντημα-ασφαλιστή, και ούτω καθ’ εξής…
Με αυτά απειλείτε ο θεσμός, η δουλειά μας, η ίδια μας η υπόσταση ως διαμεσολαβητές.
Γι αυτά πρώτα απ’ όλα να αγωνιστούμε.
Κλείνοντας, θα αναφερθώ για τις αλλαγές που έγιναν και γι αυτές που θα γίνουν.
Ναι, θα κλείσουν γραφεία απο 1/1/2010.
Της Μυτιλήνης π.χ., έμαθα οτι είχε 20.000 ευρώ παραγωγή όλο το 2009, και κλείνει.
Σε ρωρώ ευθέως. Αν ήταν δικά σου τα έξοδα, με τέτοια παραγωγή, θα το διατηρούσες?
Αν ήμουν πάντως εγώ πράκτορας και είχα τέτοιο γραφείο, θα άλλαζα επάγγελμα!!
Οτι οι καιροί άλλαξαν και δεν υπάρχουν οι χρυσές εποχές πλέον, νομίζω το αντιλαμβανόμαστε όλοι.
Αυτό που δεν άλλαξε όμως και είναι πολύ σημαντικό (σε αντίθεση με άλλες εταιρίες), είναι οτι οι προμήθειες μου μπαίνουν στο λογαριασμό μου κανονικά στην ώρα τους, και οι αποζημιώσεις εγκαίρως και χωρίς προβλήματα.
Τηρούνται επακριβώς όλα τα σημεία της σύμβασης που υπόγραψα, και αυτό μόνο μου αρκεί.
Δεν έχασα τίποτα απ’ αυτά που δικαιούμε να έχω.
Καλό Σ/Κ σε όλους, και καλή ξεκούραση!!!
Αγαπητέ συνάδελφε Η/Υ/μέτερε,
Σχετικά με την αποκάλυψη της επωνυμίας μου και ότι έκαψα το ψευδώνυμο μου δεν έχει καμία σημασία .
Σε κάποια σημεία του κειμένου σου συμφωνώ και μάλιστα τα επικροτώ.
Όσον αφορά για την
6/3/’97. Μεγάλη Βρετανία. Παρόντος σύσσωμου του ασφαλιστικού κόσμου. Παρουσίαση του ασφαλιστικού γεγονότος του αιώνος (τρομάρα τους). «Συγχώνευση ΑΕΕΓΑ «Η ΕΘΝΙΚΗ» με «ΑΣΤΗΡ» ΑΑΕ». Οικοδεσπότης ο υπερδύναμος -τότε- επιεικώς υπερφίαλος και κανίβαλος του Αστέρα Μ.Ν.
– Ι.Δ. (μεταξύ άλλων) … Πρέπει να πούμε ως Ένωση Ε. Α. Ε. ότι, οι ασφαλιστικοί πράκτορες είμαστε στην ουσία υπάλληλοι των ασφαλιστικών εταιριών (!) … κ.α.
– Μ.Π. (μεταξύ άλλων, μύδρος) … Ποιός σε εξουσιοδότησε συνάδελφε να εκστομίζεις τέτοιες θέσεις; Μπορεί να σε εκφράζουν προσωπικά. Όχι βεβαίως τους συναδέλφους. Ο ασφαλιστικός Πράκτορας είναι εγκατεστημένος επιχειρηματίας, με επενδύσεις και λειτουργικές δαπάνες, ελεύθερος επαγγελματίας ή εργοδότης. Είναι ισότιμος συνεργάτης δίπλα στις εταιρίες και επουδενί υπάλληλός τους. Παρακαλώ ν’ ανακαλέσεις ή να περιοριστείς στον εαυτό σου. Δεν μπορείς να τοποθετείσαι έτσι ως Πρόεδρος σωματείου.
– Βίαιο πέρας της εκδήλωσης, από τον οικοδεσπότη.
Άλλο σχόλιο: Ουδέν
Δεν βλέπω να έχω καμία σχέση με τα ανωτέρω, διότι δεν υπήρξα συνεργάτης ούτε της ΕΘΝΙΚΗΣ ούτε του ΑΣΤΕΡΑ και δεν παρευρισκόμουν στην εκδήλωση αυτή.
Η άποψη μου για τους ασφαλιστικούς πράκτορες είναι μία :
Ο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ / ΕΜΠΟΡΟΣ , ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥ, ΚΑΜΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΡΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΑΥΤΕΣ , ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕ ΕΤΡΕΧΑΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΜΕ ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΚΛΠ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
expert (σχ. 45)
… χαίρομαι ειλικρινά και δεν θά ‘μαι ο μόνος, που συμφωνούμε έστω εν μέρει. Με τον καιρό θα “συμπέσουμε”, όσον αφορά τουλάχιστον …στην προάσπιση των -καλώς εννοούμενων- δίκαιων (δηλ. αμφοτεροβαρών) συμφερόντων μας.
Με το γεγονός της 6ης 3ου ’97, έχουμε όλοι σχέση, στον βαθμό που υποχρεούμαστε -αν συμμετέχουμε συνδικαλιστικά- να αναδεικνύουμε άξιους -μη ιδιοτελείς- εκπροσώπους … και καλό θα ήταν να συμμετέχουμε όλο και περισσότεροι, αν όχι όλοι.
Όταν αδικείται ένας συνάδελφος, πόσο μάλλον πλείστοι, πρέπει να νοιώθουμε πως αδικούμαστε γενικώς, για να μη “επαναλαμβάνεται”.
Ωφέλιμο θά ‘ναι, να κατονομάσεις -έστω διακριτικά- εκείνους, που σ’ έτρεχαν στα δικαστήρια, για θεμιτές επαγγελματικές σου προσεγγίσεις.
Απεύχομαι …αλλά αν ποτέ χρειαστείς συνδρομή για παρόμοιο θέμα, προσφέρομαι να συμπαρασταθώ και το εννοώ.
Συναδελφικά, ΜΠυρ
Αγαπητέ Φίλε Μιχάλη,
Θα ήθελα να σε πληροφορήσω ότι δεν είμαστε μόνο εμείς οι δυο , είναι και άλλοι συνάδελφοι μας , τους οποίους και αυτούς έτρεχαν στα δικαστήρια για τις ίδιες απόψεις που έχουμε εν μέρει. Όταν λέω εν μέρει είναι γιατί μπορεί να προσεγγίζει το θέμα υπό άλλη γωνιά, αλλά όλοι επιθυμούμε το ίδιο αποτέλεσμα.
Αν μιλήσετε με την τωρινά μέλη του Δ.Σ. της ΠΟΑΠ και με τα μέλη των Δ.Σ. των σωματείων της ΑΘΗΝΑΣ θα ενημερωθείς για το ποιοι ήταν αυτοί που μας έτρεχαν στα δικαστήρια της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Συμφωνώ μαζί σου ότι μαζικά πρέπει όλοι οι διαμεσολαβούντες πρέπει να εγγραφούν και να συμμετέχουν ενεργά στα δρώμενα των συνδικαλιστικών οργάνων μας. Για να είμαστε έτοιμοι στις εξελίξεις – αλλαγές που έρχονται στο επάγγελμα μας.
Σύσσωμοι όλοι μας πρέπει να είμαστε συμπαραστάτες στους συναδέλφους μας , που έχουν προβλήματα με ασφαλιστικές εταιρείες όταν αδικούνται. Στα τριάντα χρόνια της συνδικαλιστικής μου πορείας ήμουν και θα είμαι πάντα δίπλα σε συναδέλφους που αδικούνται από ασφαλιστικές εταιρείες. Για το λόγο αυτό είμαι στην μαύρη λίστα των εταιρειών αυτών.
ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ (ΜΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ)
Σ΄ ευχαριστώ για την προθυμία σου να είσαι συμπαραστάτης όχι μόνο σε μένα αλλά και σε κάθε συνάδελφο μας που αδικείται.
Ελπίζω κάποια στιγμή να τα πούμε και από κοντά.
Φιλικά
Δημ. Παπ
Αγαπητέ Δημήτρη Π. & όλοι φίλοι του βήματος αυτού και του συνεπαγγέλματος*
… ιδιαίτερη ευχαρίστηση νοιώθω όταν υπάρχει καλοδιάθετη επικοινωνία κι απ’ αυτήν συνεννόηση, γιατί πάντα οδηγεί στο καλύτερο.
(*) Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δέκα τρεις,
όταν θωρώ όσα θωρείς, για να μπορούμ’ αν δε μπορείς!
– Σημ.: Τα δικόγραφα και τα σχετικά τους, αφ’ ότου δρομολογηθούν, είναι δημόσια έγγραφα, συνεπώς και σε δυνητική -κοινή- θέα, υπό προϋποθέσεις δεοντολογίας.
Σύνθημα: Δεν ξανακαλύπτουμε αδίκους, εις βάρος των αδικημένων, ένθεν κακείθεν.
– Οι εξελίξεις /αλλαγές είναι δυσβάσταχτες, όταν είναι κατευθυνόμενες (μονομερώς) και μπορεί καταστρεπτικές, όταν μεν είναι “διμερείς ή πολυμερείς” αλλά με ιδιοτελείς -ένθεν- εκπροσώπους.
– Είναι σε εξέλιξη (ολοκλήρωσης) πρωτοβουλία -πέραν των άλλων- και για την “από ‘δώ” μαύρη λίστα.
– Υπάρχουν και ακραίες – απερίγραπτες αδικίες, με το πρόσχημα -δήθεν- “παρακράτησης” ασφαλίστρων.
– Εκτός από την -δικαιωματικά- περήφανη Ελλάδα, είναι κι αυτή του εκφυλισμού, που στην τελευταία συναντάς αντιμαχόμενους, νά ‘χουν κι οι δυο δίκηο. Άτοπο, που πρέπει να τελειώνει…
Επιστρέφων “σολωμός” (νοείται ο ιχθύς)
mpir@coverinsurance.gr
Υγ. Παρακαλώ τον διαχειριστή, να μη “κόψει” τον θυσαυρό που συναποστέλλω.
Άνευ σχολίων …
Εξαιρετικού ενδιαφέροντος δικαστική απόφαση για τους ασφαλιστικούς πράκτορες, τις ασφαλιστικές εταιρίες, τους ασφαλισμένους κλπ
Ασφαλιστικός πράκτορας κατά Ασφαλιστικής εταιρίας
Δικάσιμος 12.3.2001 Απόφαση 551 [άμεση] 4 Απριλίου 2001
ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΡΟΔΟΥ
Συγκροτούμενο από τη Δικαστή Δήμητρα Τσαπρούνη, Πρόεδρο Πρωτοδικών, χωρίς την σύμπραξη Γραμματέα,
Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 12 Μαρτίου 2001, για να δικάσει την παρακάτω υπόθεση μεταξύ των διαδίκων,
Του αιτούντος Ε. Κ. του Β. κατοίκου Ρόδου, ο οποίος εμφανίστηκε στη δίκη μαζί με τους πληρεξούσιους δικηγόρους του Χ. Β., Γ. Μ., και Κ. Χ.,
Των καθών η αίτηση: 1) Ανώνυμης Ασφαλιστικής Εταιρίας με την επωνυμία «Δ. Ε.», νόμιμα εκπροσωπούμενης με έδρα την Αθήνα και 2) Α. Β. με την ιδιότητα του ως Διευθύνων Σύμβουλος της ως άνω ασφαλιστικής εταιρίας, κατοίκου Αθηνών οι οποίοι εκπροσωπήθηκαν στη δίκη από τους πληρεξούσιους δικηγόρους τους Ν. Σ. και Δ. Μ..
Ο αιτών ζητά να γίνει δεκτή η από 13-02-2001 και με αριθμ. εκθ. κατάθ. 257/14-2-2001 αίτησή του και προσδιορίστηκε δικάσιμος η στην αρχή της παρούσας αναφερόμενη συνεδρίαση.
Κατά τη συζήτηση της υπόθεσης οι πληρεξούσιοι δικηγόροι των διαδίκων ανέπτυξαν και προφορικά τους ισχυρισμούς τους, αναφέρθηκαν στις έγγραφες προτάσεις τους και ζήτησαν να γίνουν δεκτές. Προσκόμισαν δε τα με αριθμούς 95405, 95406, 95407, 95410, 95411/2001 γραμμάτια προείσπραξης δικηγορικής αμοιβής του Δικηγορικού Συλλόγου Ρόδου.
ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ
Η νομική φύση και οι αρμοδιότητες του επαγγέλματος του ασφαλιστικού πράκτορα καθορίζονται από το άρθρο 2 του Ν 1569/85, ενώ ο διατηρών την ιδιότητα αυτή καθίσταται έμπορος κατά το ουσιαστικό σύστημα αφού μετέρχεται κατά σύνηθες επάγγελμα την αντικειμενικά εμπορική πράξη της πρακτορείας (βλ. Ι. Ρόκα Ιδιωτική Ασφάλιση 1998, σελ. 224 επ.)
Ο ασφαλιστικός πράκτορας είναι ανεξάρτητος επιχειρηματίας διατηρών ίδια εγκατάσταση και επιχειρηματική υποδομή για την άσκηση της εργασίας του και βεβαίως δεν είναι ούτε καθίσταται υπάλληλος των ασφαλιστικών εταιριών με τις οποίες συνεργάζεται (βλ. Ι. Ρόκα, ο. π. σελ. 245) περαιτέρω, όσοι συνάπτουν σύμβαση ασφάλισης δια μέσου ασφαλιστικού πράκτορα θεωρούνται δικοί του πελάτες και όχι της ασφαλιστικής εταιρίας, η οποία μετά την προετοιμασία, τη μελέτη, τη διαχείριση του κινδύνου από τον πράκτορα, εκδίδει απλώς το ασφαλιστήριο, εντελώς μηχανικά και χωρίς καμία προσωπική επαφή με τον ίδιο τον πελάτη ή το ασφαλισμένο περιουσιακό του αγαθό (βλ. Ζ. Σκουλούδη, Ρύθμιση Δικαιωμάτων, υποχρεώσεων και Επαγγελματικής συμπεριφοράς των Προσώπων που Διαμεσολαβούν στις Ιδιωτικές Ασφαλίσεις, όπως έχει σήμερα, Ε Εμπ Δ 96, σελ. 231 επ. (240). Ομοίως Ι. Ρόκας ο. π. σελ. 246). Ομοίως κατά την παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν. 1569/85 «ο ασφαλιστικός πράκτορας υποχρεούται να τοποθετεί τις ασφαλίσεις των πελατών του (παραγωγή) στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις που πρακτορεύει».
Με την από 13-2-2001 και με αριθμό καταθέσεως 257/2001 αίτηση του ο αιτών επικαλούμενος επείγουσα περίπτωση και επικείμενο κίνδυνο ζητεί να ληφθούν κατά της καθής ασφαλιστικής εταιρίας τα αναφερόμενα στην αίτηση του ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να παύσει η τελευταία τις απ’ αυτόν επικαλούμενες πράξεις αθεμίτου ανταγωνισμού εναντίον του.
Με προφορική της δήλωση ενώπιον του ακροατηρίου η καθής ασκεί ανταίτηση, και επικαλούμενη και αυτή ομοίως πράξεις αθεμίτου ανταγωνισμού του αιτούντος-καθού εναντίον της, ζητεί τη λήψη των αναφερομένων στο σημείωμά της ασφαλιστικών μέτρων λόγω κατεπείγοντος και επικειμένου κινδύνου των συμφερόντων της από τις ως άνω πράξεις του αιτούντος καθού.
Με το περιεχόμενο αυτό η κρινομένη αίτηση και ανταίτηση, παραδεκτώς εισάγονται προς συζήτηση ενώπιον του Δικαστηρίου τούτου, κατά την προκείμενη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και είναι νόμιμες, στηριζόμενες στις διατάξεις των άρθρων που προαναφέρθηκαν, καθώς και σ’ αυτές των άρθρων 682 επ. 1047 και 176 Κ Πολ Δ και συνεπώς αυτές πρέπει να εξεταστούν περαιτέρω απορριπτομένης στο σημείο αυτό της ενστάσεως ελλείψεως κατά τόπον αρμοδιότητος του Δικαστηρίου τούτου που προβάλει η καθής-ανταιτούσα, με την αιτιολογία ότι δυνάμει όρου της μεταξύ αυτής και του αιτούντα-καθού συμβάσεως πρακτορεύσεως έχει γίνει μεταξύ των διαδίκων μερών συμφωνία παρέκτασης της αρμοδιότητας των δικαστηρίων Αθηνών,
1) διότι όπως ομολογεί δια της ανταιτήσεως της η καθής-ανταιτούσα η ένδικη σύμβαση πρακτορεύσεως έχει καταγγελθεί και η κρινόμενη διαφορά να μην απορρέει από την επικαλούμενη σύμβαση, αλλά να αφορά σε διαφορά του Ν 146/1914,
2) διότι κατά τη διάταξη του άρθρου 25 παρ. 2 του ΚΠολΔ, σε συνδ. με τις διατάξεις των άρθρων 62 Κ Πολ Δ και 51 παρ. 3 του Α Κ, προκύπτει ότι τα νομικά πρόσωπα δωσιδικούν στα δικαστήρια της περιφέρειας των υποκαταστημάτων για διαφορές που απορρέουν από την αυτοτελή δραστηριότητα των τελευταίων (βλ. Β. Βαθρακοκοίλη, Κ Πολ Δ τόμος 1, σελ. 220 Εφ Αθ 2779/84, Δ 15/1709 και περαιτέρω παραπομπές σε νομολογία). Συνεπώς επί διαφοράς αθεμίτου ανταγωνισμού, φερομένη κατά την αίτηση ως γενομένη από το υποκατάστημα της καθής-ανταιτούσας στη Ρόδο, αρμόδια καθίστανται για την υπό κρίση αίτηση και τα Δικαστήρια της Ρόδου,
3) διότι οι με την αίτηση επικαλούμενες πράξεις, ως αξιόποινες κατά τις διατάξεις των άρθρων 4 και 12 του ν 146/14, φέρεται ότι έλαβαν χώρα στη Ρόδο και συνεπώς τα Δικαστήρια αυτής καθίστανται αρμόδια προς εξέταση της σ’ αυτές εδραζομένης αιτήσεως,
4) διότι από το συνδυασμό των άρθρων 20 του Ν 146/14 και 39 του Εισ. ΝΑΚ προκύπτει ότι σε περίπτωση αθέμιτης πράξης ανταγωνισμού που λαμβάνει χώρα εκτός της περιφέρειας του Πρωτοδικείου της έδρας της επιχείρησης αρμόδιο είναι το Πρωτοδικείο του τόπου που έλαβε χώρα η πράξη αθέμιτου ανταγωνισμού (βλ. Ρόκα οπ σελ. 431),
5) διότι κατά την διάταξη του άρθρου 683 παρ. 3 Κ Πολ Δ, το παρόν Δικαστήριο είναι το πλησιέστερο καθ’ ύλην αρμόδιο Δικαστήριο στον τόπο όπου πρόκειται να εκτελεστούν τα ασφαλιστικά μέτρα και
6) διότι η επικαλούμενη συμφωνία περί παρεκτάσεως της αρμοδιότητας κατά την κρίση του Δικαστηρίου δεν αφορά στην ένδικη διαφορά, διότι, παρ’ όλο που υποστηρίζεται ότι η παρέκταση της αρμοδιότητας έχει ανάλογη εφαρμογή και στη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, όμως τούτο ισχύει εφόσον η κατά παρέκταση αρμοδιότητα δεν θα απομακρύνεται από την από το άρθρο 683 παρ. 3 Κ Πολ Δ οριζόμενη αρμοδιότητα (βλ. Β. Βαθρακοκοίλη ο. π. σελ. 281).
Από τις καταθέσεις των μαρτύρων Α. Γ. και Χ. Σ. που εξετάσθηκαν ενόρκως στο ακροατήριο, με τις αριθμούς 8375-8383/2001 και 8385,8388,8389.2001 ένορκες βεβαιώσεις των μαρτύρων Ε. Γ. – Π., Α. Ξ., Ν. Χ., Κ. Τ., Λ. Ζ., Γ. Χ., Ε. Α., Ι. Α., Σ. Λ., Σ. Γ., Α. Γ. και Μ. Α., που λήφθηκαν μετά από νόμιμη και εμπρόθεσμη κλήτευση των καθών, καθώς και τα έγγραφα τα οποία με επίκληση προσκομίζουν οι διάδικοι πιθανολογήθηκαν τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά:
Ο αιτών-καθού η ανταίτηση τυγχάνει δικαιούχος αδείας ασφαλιστικού πράκτορος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου. Δυνάμει της από 30-11-1998 συμβάσεως πρακτορεύσεως που συνάφθηκε μεταξύ αυτού και της α΄ καθής-αιτούσας ασφαλιστικής εταιρίας, ο αιτών ανέλαβε τη διαμεσολάβηση στη σύναψη ασφαλιστικών συμβάσεων των κλάδων ασφαλίσεων της α΄ καθής που αναφέρονται στην ως άνω σύμβαση, μεταξύ αυτής και των πελατών του αιτούντος, σύμφωνα και με τους λοιπούς όρους αυτής (σύμβασης πρακτόρευσης). Η διάρκεια της σύμβασης είχε συμφωνηθεί ως αόριστος, δυναμένη να καταγγελθεί με έγγραφη καταγγελία οποιουδήποτε των συμβαλλομένων και κοινοποιούμενη προς τον έτερο προ 60 ημερών. Ο αιτών κατήγγειλε την ως άνω σύμβαση με την από 31-7-2000 δήλωσή του που επιδόθηκε στην καθής την 7-8-2000, λυθείσης έτσι της μεταξύ τους συμβάσεως.
Η καθής δια του περιφερειακού της Διευθυντή Κρήτης Α. Π. προσπάθησε να μεταπείσει τον αιτούντα, όταν όμως η προσπάθεια απέτυχε, η καθής, ως έχουσα καταχωρημένα τα προσωπικά δεδομένα όλων των ασφαλισμένων πελατών του αιτούντος και γνωρίζοντας τα πλήρη στοιχεία των ασφαλιστικών συμβάσεών τους δια των νεοπροσληφθέντων υπ’ αυτής προστηθέντων υπαλλήλων της Μ. Π. και Α. Κ (πραγματογνώμονα αυτοκινήτων) που επάνδρωσαν το υποκατάστημά της στη Ρόδο, από τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2000, εν αγνοία του αιτούντος, απευθυνόμενοι προς τους ασφαλισμένους πελάτες του, οι οποίοι επί σειρά ετών εξυπηρετούντο απ’ αυτόν, συνιστώντες το σύνολο του πελατολογίου και χαρτοφυλακίου αυτού, το οποίο είχε τοποθετήσει κατά τη διάρκεια της συνεργασίας του με την καθής σε αυτήν για την κάλυψη των ασφαλιστικών τους κινδύνων, προέβη σε εκπτώσεις ποσοστού 20% και πλέον επί των ασφαλίστρων των ανανεωτηρίων των ασφαλιστικών συμβολαίων των κλάδων αστικής ευθύνης εξ αυτοκινήτων, νομικής προστασίας και προσωπικού ατυχήματος, αποκλειστικά όμως και μόνον των πελατών του αιτούντος.
Οι εκπτώσεις αυτές αφορούσαν αποκλειστικά στα ανανεωτήρια των ασφαλιστηρίων συμβολαίων των πελατών του αιτούντος, στη Ρόδο, και όχι σε νέα συμβόλαια. Την ίδια περίοδο η τιμολογιακή πολιτική της καθής εκτός Ρόδου για νέα συμβόλαια πανελλαδικά (και στη Ρόδο) και για τους λοιπούς πράκτορες αυτής, πανελλαδικά (και στη Ρόδο) παρέμεινε σταθερά αμείωτη.
Ταυτοχρόνως, οι ως άνω προστηθέντες υπάλληλοι της καθής εμφανιζόμενοι αυτοπροσώπως στους ασφαλισμένους πελάτες του αιτούντος με κατ’ οίκον επισκέψεις κρατώντας τα ανανεωτήρια των ασφαλιστηρίων συμβολαίων τους από τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο 2000, είτε αναζητώντας επιμόνως αυτούς τηλεφωνικώς, κατορθώνουν την είσπραξη ασφαλίστρων αρκετών ανανεωτηρίων ασφαλιστηρίων της καθής, αποκρύπτοντας από τους ασφαλισμένους πελάτες του αιτούντος το γεγονός της διακοπής της συνεργασίας του αιτούντος με την πρώτη καθής.
Επίσης δολίως παραλείπουν να διευκρινίσουν στους πελάτες του αιτούντος ότι δεν εκπροσωπούν το ίδιο και την επιχείρησή του, με αποτέλεσμα εκείνοι να θεωρούν ότι καταβάλουν σε εκπρόσωπο αυτού.
Περαιτέρω οι ίδιοι προστηθέντες από την καθής αναφέρουν στους πελάτες του αιτούντος, ότι τα ασφάλιστρα των ασφαλιστηρίων τους κατά την τρέχουσα περίοδο (μετά τις προαναφερθείσες ειδικές εκπτώσεις), είναι τα ίδια με αυτά που η καθής είχε και κατά τα προηγούμενα έτη, πλην όμως ο αιτών προέβαινε κατά τα προηγούμενα έτη σε υπερτιμολογήσεις των ασφαλίστρων κατά 20% και ότι καρπωνόταν τη διαφορά σε βάρος τους.
Τα ως άνω αναφερόμενα συκοφαντικά γεγονότα, που κατά την κρίση του Δικαστηρίου σκοπό είχαν την υφαρπαγή της πελατείας του αιτούντος έλαβαν χώρα μεταξύ άλλων και ενώπιον των αναφερομένων στην αίτηση πελατών του αιτούντος Ε. Ι. Α., Ν. Κ. Χ., Κ. Ε. Τ., Α. Ε. Ξ., Χ. Π. Ι., Α. Α. Γ., (βλ. υπεύθυνες δηλώσεις αυτών Ν. 1599/86). Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις (Ε. Π., Ε.Α., Κ. Τ., Α. Ξ.) οι ως άνω προστηθέντες υπάλληλοι της καθής ισχυρίστηκαν ότι (δήθεν) υπάρχει νομική και συμβατική τους υποχρέωση να παραλάβουν τα ασφαλιστήρια από την καθής και να καταβάλουν σ’ αυτήν τα ασφάλιστρα.
Ο αιτών με την από 22-9-2000 δήλωσή του που επιδόθηκε στην καθής την 2-10-2000 διαμαρτυρήθηκε σ’ αυτήν για την προαναφερόμενη συμπεριφορά της, την οποία όμως η τελευταία συνεχίζει μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα,
1) την αθέμιτη βλάβη της επαγγελματικής υπόληψης του αιτούντος και της εμπιστοσύνης του πελατολογίου του αιτούντος προς το πρόσωπό του
2) την απώλεια ασφαλιστικών συμβάσεων με αποτέλεσμα ο αιτών να απολέσει τις επ’ αυτών προμήθειες του και
3) τον άμεσο κίνδυνο εκτόπισης του αιτούντος από την ασφαλιστική αγορά με τις εκπτώσεις που κατά τα ως άνω χορηγεί, δημιουργώντας έτσι στο πελατολόγιο του αιτούντα εικόνα εξαιρετικά ευνοϊκής συμπεριφοράς και εκθέτοντας τον ίδιο ως μη δυνάμενο να παράσχει καμμία εναλλακτική ανταγωνιστική προσφορά.
Οι ως άνω πράξεις της καθής, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, γίνονται με σκοπό ανταγωνισμού του αιτούντος και αντιβαίνουν στα χρηστά ήθη, κατά παράβαση του άρθρου 1 του Ν146/1914. Επειδή ήδη και εντός του Μαρτίου και Απριλίου ε.έ. πρόκειται να συναφθούν δεκάδες συμβάσεις ασφαλίσεως των εταιριών ενοικιάσεως και διαχειρίσεως του συνόλου των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων των τουριστικών νήσων της Δωδεκανήσου, ενόψει της αρχομένης θερινής τουριστικής περιόδου, τα ασφάλιστρα των οποίων κατά την πλέον συντηρητική άποψη ανέρχονται στο ποσόν των 150.000.000 δραχμών, για την ανάληψη των οποίων πιθανολογείται ότι η καθής θα προσφέρει τις ίδιες ως άνω εκπτώσεις προκειμένου να αποσπάσει το σημαντικότερο κομμάτι του πελατολογίου του αιτούντος, με αποτέλεσμα την ανεπανόρθωτη βλάβη στα συμφέροντα του αιτούντος, λαμβανομένου υπόψη ότι ο αιτών δεν μπορεί να προσφέρει το ίδιο ασφάλιστρο, το οποίο πιθανολογείται ότι είναι υποτιμημένο κάτω του κόστους, αφού άλλωστε καμμία άλλη ασφαλιστική εταιρία δεν το προσφέρει, συντρέχει κατεπείγουσα περίπτωση και επικείμενος κίνδυνος επιβάλλουν τη λήψη των αναφερομένων στο διατακτικό ασφαλιστικών μέτρων.
Περαιτέρω, πρέπει να απορριφθεί ως νομικά αβάσιμη η ένσταση απαραδέκτου της κρινομένης αιτήσεως που υποβάλλει η καθής λόγω μη άσκησης εκ μέρους του αιτούντος προηγούμενης προσφυγής στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθόσον από καμμία διάταξη νόμου δεν τίθεται παρόμοια προϋπόθεση παραδεκτού της κρινόμενης αίτησης ασφαλιστικών μέτρων.
Εξάλλου δεν συντρέχει λόγος αναβολής έκδοσης απόφασης από το παρόν Δικαστήριο μέχρι την αμετάκλητη έκδοση απόφασης επί ασκηθείσης εναντίον των υπαλλήλων της καθής Π. και Κ. ποινικής δίωξης, ή μέχρι τη έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί της ασκηθείσης εναντίον των ιδίων προσώπων και της καθής αγωγής ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, καθόσον με την τυχόν αποδοχή του σχετικού αιτήματος, αναίρεται η χρησιμότητα του ληπτέου ασφαλιστικού μέτρου.
Επίσης απορριπτέα ως νομικά αβάσιμη τυγχάνει και η ανταίτηση της καθής με την οποία ζητεί να παύσει ο αιτών να αποστέλλει επιστολές προς τους πελάτες του με τις οποίες να τους καλεί στα γραφεία και να παραλάβουν τα ανανεωτήρια συμβόλαια τους, καθόσον τούτο αποτελεί νόμιμη ενέργεια αναγόμενη στο περιεχόμενο της εργασίας του.
Τέλος, απορριπτέα ως ουσιαστικά αβάσιμη τυγχάνει και η ένσταση του άρθρου 281 Α Κ που υποβάλλει η καθής με το αιτιολογικό ότι τυχόν αποδοχή της αίτησης θα πλήξει ανεπανόρθωτα την ίδια, τους καταναλωτές και τον ελεύθερο υγιή ανταγωνισμό στην ασφαλιστική αγορά, καθόσον οι περιστάσεις υπό τις οποίες έγινε η υποτίμηση των ασφαλίστρων στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά την κρίση του Δικαστηρίου συνιστά παράνομη πράξη αθέμιτου ανταγωνισμού (βλ. και Α. Λιανόπουλος «Βιομηχανική ιδιοκτησία Εκδόσεις Π. Σάκουλα 2000, σελ. 425 επ. Π. Σελέκα, «Η υποτίμηση ως αθέμιτος ανταγωνισμός» και Εφ. Αθ. 296/76, Αρμ 1974/365, Πολ. Πρωτ. Θεσ. 14944/97 Ε Εμο Δ 1997/802, Μ Πρωτ. Αθ. 14709/1966, Ε Εμπ Δ 1996/565, Μ Πρωτ. Καβ. 478/1984, Ε Εμπ Δ 1984/359).
Κατόπιν τούτων, πρέπει να γίνει δεκτή ως κατ’ ουσίαν βάσιμη η κρινόμενη αίτηση, να απορριφθεί η ανταίτηση και να καταδικαστεί η καθής-ανταιτούσα στη δικαστική δαπάνη του καθού κατά τα αναφερόμενα στο διατακτικό της παρούσας (176 Κ Πολ Δ).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
– Δικάζει αντιμωλία των διαδίκων.
– Δέχεται την αίτηση και απορρίπτει την ανταίτηση.
– Διατάσσει την καθής η αίτηση ασφαλιστική εταιρία Δ. Ε. ΑΑΕ και τους υπ’ αυτής προστηθέντες, να παύσουν προσωρινά τις ακόλουθες πράξεις κατά του καθού:
1) Να προσφέρουν οιαδήποτε έκπτωση επί του τιμολογίου ασφαλίστρων ασφαλιστικών συμβάσεων των κλάδων αστικής ευθύνης εξ αυτοκινήτου, νομικής προστασίας και ατυχημάτων, που εφήρμοζε την 1η Ιανουαρίου του έτους 2000, κατά τη διάρκεια του έτους 2001 και μετέπειτα, για τη σύναψη συμβάσεων ασφαλίσεως των κλάδων αυτών εντός της γεωγραφικής περιφέρειας των νήσων της Δωδεκανήσου.
2) Να χρησιμοποιούν τον ισχυρισμό ότι (α) ο αιτών προσπαθεί να υφαρπάξει την παραγωγή και τις ασφαλιστικές συμβάσεις της καθής και (β) ο αιτών υπερτιμολογούσε τα ασφάλιστρα των ασφαλιστικών συμβάσεων της καθής, κατά τα προηγούμενα έτη.
– Υποχρεώνει τα αναφερόμενα στην προηγούμενη διάταξη πρόσωπα να διευκρινίζουν στους υποψήφιους πελάτες στους οποίους απευθύνονται ότι ουδεμία σχέση έχουν ή ουδαμώς συνδέονται με τον αιτούντα και ότι ουδεμία υποχρέωση, νόμιμη ή συμβατική βαρύνει αυτούς να αποδεχτούν και να παραλάβουν τα ασφαλιστήρια της πρώτης καθής.
– Απειλεί χρηματική ποινή 1.000.000 σε βάρος της πρώτης καθής η αίτηση και προσωπική κράτηση ενός (1) μηνός σε βάρος του δευτέρου καθού, για κάθε παραβίαση της παρούσας.
– Καταδικάζει τους καθών στη δικαστική δαπάνη του αιτούντος από 50.000 δραχμές.
Κρίθηκε, αποφασίστηκε και δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριο στη Ρόδο στις 4-4-2001.
Η Δικαστής
Δήμητρα Τσαπρούνη
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ Δ.Ε. ( ΣΚΕΤΗ CAMORRA…)
Εν ριπή (2η): «Ά κ ρ α τ ο υ τ ά φ ο υ σ ι ω π ή»…
– Δεν είδα κανένα σχόλιο, από κανένα συνδικαλιστικό όργανο «διαμεσολαβούντων»! Πού είναι; Με τί ασχολούνται [ως ταγοί]; Αν δεν υπάρχει χρόνος -για τέτοια ζητήματα– ας μη κρατούν την «σφραγίδα» ούτε την «καυτή καρέκλα». Εκτιμώ ειλικρινά τα πρόσωπα –και το ξέρουν– σ’ όλα τα υπόλοιπα, εκτός …της συνδικαλιστικής, αυτής καθ’ αυτής, στάσης τους…
Άξιοι της τύχης μας!
– Φίλιππε, σ’ ευχαριστώ, για τον άπλετο χώρο… και πού ξέρεις, μπορεί κάποτε «να πιάσει τόπο».
Από την πλευρά τον πελατών πάντως όποια κίνηση θα έριχνε τις τιμές και θα ήταν προς το ευνοϊκή για να συμφέροντα τους είναι καλοδεχούμενη, η γνώμη μου είναι ότι καλό είναι να καταργηθούν οι μεσάζοντες όχι μόνο στις ασφάλειες αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς. Αν αυτό βλάπτει τα για καιρό καλά προστατευόμενα συμφέροντα ορισμένων αλλά και την εξασφαλισμένη κερδοφορία τους, καλώς το κάνει