Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο 77χρονος χειριστής του μοιραίου ταχυπλόου στην Αίγινα-που είχε ανανεώσει την άδεια του το 2014-έχασε τον έλεγχο – αφαιρέθηκε – και έπεσε επάνω στο τουριστικό σκάφος που συνολικά μετέφερε 25 επιβάτες.
Ο οδηγός του σκάφους βρήκε την τουριστική “λάντζα” στη μέση σκοτώνοντας 4 ανθρώπους μεταξύ των οποίων και ένα παιδί.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο φερόμενος ως χειριστής του ταχυπλόου έχει 48 ώρες μέχρι να ετοιμάσει την απολογία του σχετικά με τις συνθήκες του πολύνεκρου δυστυχήματος.
Στοιχεία που ενδιαφέρουν την ασφαλιστική εταιρεία που είχε ασφαλίσει το ταχύπλοο:
- Ποιος οδηγούσε το ταχύπλοο;
- Αν το οδηγούσε ο 77χρονος η ανανέωση της άδειας του είχε γίνει με ορθές διαδικασίες; Στο λιμενικό είχε δηλώσει ότι πάσχει από προβλήματα υγείας
- Πόσα άτομα βρισκόντουσαν πάνω στο ταχύπλοο την ώρα της τραγωδίας;
- Γιατί εγκατέλειψαν τους ναυαγούς τα μέλη του ταχύπλοου;
- Με ποια ταχύτητα οδηγούσε ο 77χρονος το ταχύπλοο την ώρα την πρόσκρουσης στη Λάτζα;
Σύμφωνα με το νόμο 4256/2014 «Τουριστικά Πλοία και άλλες Διατάξεις», τα ταχύπλοα σκάφη έχουν υποχρεωτική αστικη Ευθύνη επιβαινόντων και τρίτων για τις παρακάτω καλύψεις:
i) Αστική ευθύνη για σωματικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ ανά επιβάτη και δεν μπορεί να είναι κατώτερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ ανά συμβάν.
ii)Αστική ευθύνη για υλικές ζημίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατό πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.