Την έλλειψη εξοικείωσης και κατανόησης της ασφαλιστικής ορολογίας από την πλευρά των ασφαλισμένων αναδεικνύει μελέτη της SunLife, η οποία επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα και το ρόλο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.
Της Βίκυς Γερασίμου
Στην ουσία οι ασφαλισμένοι δεν γνωρίζουν τι περιλαμβάνουν τα συμβόλαιά τους, αφού αγνοούν περίπου το 85% του περιεχομένου τους το οποίο και δεν διαβάζουν γιατί θεωρούν ότι δεν θα το καταλάβουν, ενώ όταν προσπαθούν δαπανούν τόση ώρα… που τελικά απογοητεύονται.
Εάν οι καταναλωτές διάβαζαν κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έκαναν θα χρειαζόταν να αφιερώσουν έναν μήνα. Ο μέσος αναγνώστης χρειάζεται 3 με 3,5 ώρες για να καταλάβει το περιεχόμενο εγγράφων που σχετίζονται με ασφαλίσεις ζωής, υγείας, σπιτιού και ταξιδιού, αλλά στην πλειοψηφία τους οι ασφαλισμένοι διαβάζουν κατά μέσο όρο μόνο για 27 λεπτά τα συμβόλαια τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
- Κατά μέσο όρο ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα εξηγείται σε 25.669 λέξεις, σε περισσότερες δηλαδή σελίδες από ότι ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα και απαιτείται τόση προσπάθεια όσο σχεδόν και στο έργο του Shakespeare για να κατανοήσει κανείς τι είναι το προϊόν που αγοράζει
- Για να κατανοήσει κανείς τι αναφέρεται σε ένα συμβόλαιο ταξιδιού θα πρέπει να δαπανήσει 3 ώρες και 33 λεπτά
- Για να καταλάβει ένας ασφαλισμένος την ασφάλιση υγείας χρειάζεται 3 ώρες και 15 λεπτά
- Οι ασφαλισμένοι απλά προσπερνούν το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου καθώς θεωρούν ότι έτσι κι αλλιώς δεν μπορούν να καταλάβουν τι ακριβώς είναι αυτό που πληρώνουν
Σύμφωνα με τον Ian Atkinson, επικεφαλής της SunLife, «είναι μεγάλη δέσμευση για τον καταναλωτή να χρειάζεται πάνω από 3 ώρες ανάγνωσης δύσκολης ορολογίας, προκειμένου να καταλάβει τι ασφάλιση αγοράζει. Ένας εκ των μεγαλύτερων εχθρών του να αγοράσει σωστή ασφάλιση είναι η περιπλοκότητα».