Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους -Ν.Σ.Κ.- (Γ΄ Τμήμα) πληροφορούμαστε, τώρα και στις αρχές του κάποτε Υπερβερεταίου, μηνός Σεπτεμβρίου δηλαδή, ότι:
Το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων υπέβαλε, από το έτος 2015, στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δύο ερωτήματα προς γνωμοδότηση.
Το πρώτο αφορούσε την άδεια και δραστηριότητα ασφαλιστικών Επιχειρήσεων που παρέχουν Οδική βοήθεια, αλλά «με ανάθεση τής υπηρεσίας αυτής σε άλλη Επιχείρηση», κατά συνοπτική απόδοση της ουσίας της ερώτησης.
Το Ν.Σ.Κ. και με πλήρη ανάλυση τού σκεπτικού του στην σχετική Γνωμοδότησή του αναφέρει ότι:
«….εν όψει των ανωτέρω η ερωτώσα υπηρεσία και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν έχουν αρμοδιότητα για τα θέματα που περιλαμβάνει το πρώτο ερώτημα καθόσον ούτε αδειοδοτούν, ούτε παραλαμβάνουν δικαιολογητικά, ούτε ελέγχουν ασφαλιστικές εταιρίες που παρέχουν οδική βοήθεια, αρμοδιότητα η οποία ανήκει ήδη στην Τράπεζα της Ελλάδος, δηλαδή σε νομικό πρόσωπο τού οποίου η νομική υπηρεσία δεν διεξάγεται από το Ν.Σ.Κ.
Εν όψει των ανωτέρω το Τμήμα απέχει από την έκδοση γνωμοδότησης ως προς το πρώτο από τα εξεταζόμενα ερωτήματα».
Την παραπάνω Γνωμοδότηση, την έκανε αποδεκτή και εγγράφως, από θεωρήσεώς της την 8η Απριλίου 2016, ο αρμόδιος Υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και έτσι έχει υποχρεωτική εφαρμογή.
Αυτό όμως σημαίνει ότι ολόκληρο Υπουργείο και Υπουργοί του, από 1-12-2010, που με νόμο ανέλαβε την εποπτεία των Ιδιωτικών Ασφαλίσεων η Τράπεζα της Ελλάδος, δεν γνώριζαν ή δεν εφάρμοζαν τον νόμο για την μη αρμοδιότητά τους επί των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και χρειάσθηκε να το γνωστοποιήσει αυτό το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και μάλιστα μετά από έξι χρόνια και πολλές Κυβερνήσεις της Ελλάδος!
Αλλά πριν από την Τράπεζα της Ελλάδος υπήρχε άλλη Ανεξάρτητη Εποπτεύουσα Αρχή, υπό την επωνυμία ΕΠΕΙΑ και πριν από αυτήν, αρμόδια Αρχή Εποπτείας των Ιδιωτικών Ασφαλίσεων ήταν το Υπουργείο Ανάπτυξης, προ αυτού το Υπουργείο Εμπορίου και «τράβα κορδόνι» με τις ονομασίες, οπότε -τότε- είχε αρμοδιότητα προφανώς το Ν.Σ.Κ.
Πώς λοιπόν κυβέρνησαν όλοι επί σειρά δεκαετιών και ποιά η εγκυρότητα των πράξεών τους; Ποιός και πώς θα απαντήσει;
Να δούμε τώρα και το δεύτερο «ερώτημα» για να κατανοήσουμε καλύτερα όχι μόνον την ουσία του πρώτου, αλλά και το όλο σκεπτικό του Ν.Σ.Κ. και το οποίο δείχνει αξιοθαύμαστη ικανότητα στον χειρισμό σοβαρότατων θεμάτων ώστε, πέραν των καταληπτών και αποδεκτών τελικά «αστραπών και βροντών» του να «σφάζει με το βαμβάκι», όπως κατανοούμε τις υψηλού νοηματικού περιεχομένου Γνωμοδοτήσεις του και τις οποίες μεταφέρουμε εδώ συνοπτικά και όσο απλά μπορούμε για τους μη ειδικούς και μη νομικούς καταναλωτές και χρήστες υπηρεσιών Βοήθειας.
Το δεύτερο «ερώτημα» είναι πράγματι αξιοπρόσεκτο ως προς την επιλεκτική «λογική» του, που μας θύμισε το κάποτε διδασκόμενο μάθημα της «Λογικής» στην κάποτε «ογδόη τάξη» των παλαιών εξαταξίων(!) Γυμνασίων, που έλεγε: «Παν το έχον πόδας, περιπατεί»! Ως αποφοιτούντες και νέοι «Ακαδημαϊκοί πολίτες» απαντούσαμε στον τότε δύστυχο Γυμνασιάρχη μας, που ήταν υποχρεωμένος να μας διδάσκει κοινές «αρλούμπες»:
«Το θρανίο έχει πόδας, άρα το θρανίο…περιπατεί»!!
Έτσι και προς απόδειξη τής καλής κατανοήσεως τού διδασκόμενου μαθήματος αυτού βγάζαμε θρανία, καρέκλες, τραπέζια κ.λπ έξω, ως…περιπατούντα! Πλην όμως και αμέσως μετά, «τρώγαμε» κάτι περιποιημένες 8ήμερες αποβολές και έτσι αποφοιτούσαμε δια «κοσμιωτάτης» διαγωγής μας, αφού κατανοούσαμε πλήρως την «Λογική» και την εφαρμόζαμε διαπαιδαγωγικώς.
Αντιγράφουμε και παραθέτουμε πιστά το δεύτερο «ερώτημα»:
«Εφόσον μία ασφαλιστική Επιχείρηση μπορεί να αδειοδοτηθεί ως επιχείρηση οδικής βοήθειας, σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 3 του ν. 3651/2008, ισχύει και το αντίστροφο, οπότε μία μικτή επιχείρηση οδικής
βοήθειας οχημάτων μπορεί να αδειοδοτηθεί συνεργαζόμενη με άλλη μικτή ασφαλιστική επιχείρηση για την παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας προς χρήστες στις περιοχές που δεν δραστηριοποιείται με δικά της μέσα».
Τονίσαμε τις λέξεις «ισχύει και το αντίστροφο», που μάλλον είναι γνωμοδότηση «Λογικής» και όχι ερώτηση, για να επισημάνουμε τα εξής «περιπεπλεγμένα» λογικά: Eδώ εξομοιώνεται η ασφαλιστική επιχείρηση με μη ασφαλιστική επιχείρηση, «οπότε» η μη ασφαλιστική επιχείρηση θα μπορεί να ασκεί δραστηριότητα ασφαλιστικής Επιχείρησης και άρα: «Περιπατεί παν το έχον πόδας» στην αθάνατη «φιλοσοφική» Ελλάδα!
Να δούμε τώρα και την επ’ αυτών Γνωμοδότηση τού Ν.Σ.Κ.:
«Συμπέρασμα:
15. Από το σύνολο των ως άνω προβλέψεων προκύπτει ότι υπό το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο του ν. 3651/2008, δεν είναι δυνατόν να εγκριθεί η λειτουργία ή να διατηρηθεί άδεια σε μικτή επιχείρηση οδικής βοήθειας οχημάτων, η οποία χρησιμοποιεί άλλη μικτή επιχείρηση για την παροχή υπηρεσιών οδικής βοήθειας προς χρήστες στις περιοχές που δεν δραστηριοποιείται με δικά της μέσα».
Και την Γνωμοδότηση αυτή την έκανε εγγράφως αποδεκτή ο ίδιος Υπουργός και συνεπώς έχει υποχρεωτική εφαρμογή για όλες τις μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις Βοήθειας, που συνεργάζονται με ασφαλιστικές επιχειρήσεις κλάδου 18 Βοήθεια και άρα νόμιμη υποχρέωση και δικαίωμα της Τράπεζας της Ελλάδος να ελέγχει και να εποπτεύει το σύνολο της δραστηριότητας Βοήθειας στην Ελληνική Επικράτεια, όπως επ’ αυτών θα βεβαιωθούμε αναντίρρητα από τον νέο νόμο 4364/2016, που «διέλαθε» της προσοχής και του Ν.Σ.Κ.
Φαίνεται λοιπόν ότι από τον περασμένο Απρίλιο 2016 άρχισε το «ξήλωμα του πλεκτού» στον όλο χώρο Παροχής Βοήθειας, δια των παραπάνω Γνωματεύσεων τού Ν.Σ.Κ. που έκανε αποδεκτές ο Υπουργός Μεταφορών, αλλά ούτε οι «βροντές» ακούσθηκαν και ούτε οι «αστραπές» φάνηκαν, δημοσίως και ευρέως, με αποτέλεσμα να φθάσουμε στα πολλά πρωτοβρόχια του Υπερβερεταίου μηνός (τέλος εποχής και έτους για τους αρχαίους και πάνσοφους Ελληνο-Μακεδόνες) ώστε να πληροφορηθούμε και να αντιληφθούμε ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) δεν άρχισε να «ξηλώνει το πλεκτό» μόνον, αλλά διακριτικά και πολύ αποτελεσματικά απέκλεισε την δυνατότητα κάθε νέας «πλοκής».
Δείτε τις αποδείξεις επ’ αυτών:
Τονίσαμε ιδιαίτερα τις λέξεις «μικτή επιχείρηση» στην παραπάνω Γνωμοδότηση, επί του δευτέρου «ερωτήματος», για να επιστήσουμε την προσοχή στην εξαιρετικά ευέλικτη απουσία και μη χρήση της λέξεως «ασφαλιστική» («μικτή ασφαλιστική επιχείρηση») όπου στηρίζεται η άποψη του ερωτούντος Υπουργείου και η οποία λέξη («ασφαλιστική») αν είχε χρησιμοποιηθεί από την ίδια Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. θα οδηγούσε και πάλι σε αποχή Γνωμοδότησης, κατά τον ίδιο συλλογισμό επί του πρώτου ερωτήματος.
Την «παράλειψη» αυτή όμως φαίνεται ότι την κάλυψε άριστα το Ν.Σ.Κ. με το προηγούμενο σκεπτικό στο σημείο αρ. 14, όπου αναφέρει ότι ο νόμος 3651/2008 «αφορά την εγχώρια αγορά και δεν περιλαμβάνει ρυθμίσεις με στοιχεία αλλοδαπότητας ώστε να τίθεται ζήτημα εφαρμογής διατάξεων του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»!!!
«Ουαί, βαβαί, παπαί», θα ανακράξουν σίγουρα οι Έλληνες Ευρωπαίοι πολίτες, που δεν έχουν και δεν χρειάζονται «στοιχεία αλλοδαπότητας» στην χώρα τους αλλά διέπονται από το Κοινοτικό Δίκαιο που υπερισχύει, παντός εθνικού και μάλιστα αντίθετου, μέσα στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά (Ενιαίος Οικονομικός Χώρος-ΕΟΧ).
Πριν όμως συναγάγετε και οδηγηθείτε σε οποιοδήποτε όμοιο ή άλλο συμπέρασμα, οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι στην αμέσως επόμενη παράγραφο, του ίδιου παραπάνω υπ’αρ.14 σκεπτικού, το Ν.Σ.Κ. πράγματι «σφάζει με το βαμβάκι», εντός των πλαισίων της αρμοδιότητάς του, διευκρινίζοντας τελικά ότι «…τίθεται ζήτημα νομοθετικής μεταβολής καθόσον δεν μπορούν να λυθούν τα ως άνω θέματα ερμηνευτικά εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου του ν.3651/2008»!!
Εδώ τώρα «ήρθε η ώρα» να κλείσουν την «λήγουσα και υπερβερεταία εποχή» στον χώρο τής όλης Βοήθειας, έμπειροι και ειδικοί Νομο-Τεχνικοί της Ένωσης Ασφαλιστών Βορείου Ελλάδος(ΕΑΒΕ) και οι οποίοι ομιλούν «όταν πρέπει και όπως πρέπει», κατά τον Αριστοτέλη, ενώ όλοι οι άλλοι του ιδίου χώρου, ασχολούμενοι νυχθημερόν με τα από την «πάρω» (όχι την τουριστική νήσο Πάρο) εφευρήματά τους, ανακοινώνουν χειμαρρώδεις προσφορές, από «καθρεπτάκια» μέχρι «πιάτου μακαρονάδας» στους ευτυχείς ιθαγενείς τής μη Ευρωπαϊκής «ζώνης» μας.
Επί του ουσιαστικότατου θέματος, τής «νομοθετικής μεταβολής», που αναφέρει και θίγει το Ν.Σ.Κ., δηλώνουν, αποκαλύπτουν και επιμένουν, οι Νομοτεχνικοί της ΕΑΒΕ και από την Θεσσαλονίκη των πάσης φύσεως εξαγγελιών, ότι «μπήκε το νερό στο αυλάκι» και έληξε νομοθετικά το χάος στο «πλεκτό» τής όλης δραστηριότητας Βοήθειας!
Έληξε δηλαδή η Υπέργηρη (Υπερβερεταία) εποχή του χάους και εισήλθε η Ελλάδα σε νέα αισιόδοξη και ελπιδοφόρα εποχή, όπως ακολουθούσε στους αρχαίους Ελληνο-Μακεδόνες, ο πρώτος μήνας Δίος τού νέου έτους τους, με την φύτρα και την σπορά τής γης.
Και δείτε γιατί δεν είναι καθόλου τυχαίες οι παρομοιώσεις και συσχετίσεις αυτές:
Πράγματι το χάος στον τομέα δραστηριότητας παροχής Βοήθειας και στο σύνολό του, επιλύθηκε με την ενσωμάτωση στο εθνικό μας δίκαιο της βασικής Κοινοτικής Οδηγίας 2009/138/ΕΚ, γνωστής και ως Φερεγγυότητα ΙΙ, δια του ψηφισθέντος Νόμου 4364/2016 ΦΕΚ αρ.13 τεύχος Α΄ της 5-2-2016 και ισχύ από την 1-1-2016 (πρώτος μήνας και αρχή νέου έτους, άρα και εποχής, δια τού «νέου» ημεροχρονολογίου).
Αυτόν και μόνον αυτόν τον νέο νόμο τηρεί και εφαρμόζει η Ανεξάρτητη Εποπτεύουσα Αρχή των Ιδιωτικών Ασφαλίσεων (Τράπεζα της Ελλάδος) και αυτός ο νόμος ακύρωσε σιωπηλά, αλλά ουσιαστικά, τον εφευρετικό και «Υπερβερεταίο» Ν.3651/2008 με τις παρακάτω διατάξεις του, που ισχύουν από 1-1-2016, για κάθε αλλοδαπό και ημεδαπό πολίτη που με οποιαδήποτε ιδιότητά του εμπλέκεται στον όλο χώρο της δραστηριότητας Παροχής Βοήθειας στην Ελληνική Επικράτεια.
Δείτε, λοιπόν, τι ορίζει ο νέος νόμος 4364/2016:
1) Στο άρθρο 4 Ν.4364/2016 με τίτλο «Κλάδοι ασφαλίσεων κατά ζημιών», αναφέρονται ρητά και σε παρένθεση, τα ενσωματούμενα άρθρα της Κοινοτικής Οδηγίας 2009/138/ΕΚ υπ’ αρ. 2 και 197, όπως και τα παραρτήματα αυτής I και V.
Αυτά τα άρθρα και τα παραρτήματα τής ίδιας Κοινοτικής Οδηγίας είναι από 1-1-2016 νέος Ευρωκοινοτικός και «εγχώριος» νόμος που, από την ίδια ημερομηνία, «έφαγαν και καταβρόχθισαν» σιωπηλά και φανερά κάθε προηγούμενο και μάλιστα αντίθετο νόμο και διάταξη.
2) Το αναφερόμενο άρθρο 2 της παραπάνω Οδηγίας έχει τίτλο «Πεδίο Εφαρμογής» και στην παράγραφο 2 αυτού αναφέρεται ρητά η ασφαλιστική δραστηριότητα Βοήθειας «σε πρόσωπα που περιέρχονται σε δυσχερή θέση κατά τη διάρκεια μετακινήσεων ή απουσίας από την κατοικία ή από την συνήθη διαμονή τους».
Υπογραμμίζουμε και τονίζουμε τις δύο αυτές μόνον περιπτώσεις παροχής Βοήθειας (μετακίνηση και απουσία) επειδή εδώ υπάρχουν τα μεγάλα και ειδικά «μυστικά» για τους Έλληνες και την Ελλάδα, που τα διευκρινίζει δεσμευτικά το άλλο επικαλούμενο από την νέα νομοθεσία μας άρθρο 197 της Οδηγίας, αλλά αποκρύβεται επιμελέστατα από όσους έχουν λόγους και συμφέροντα για την απόκρυψη αυτή, άρα δεν είναι προς όφελος τού καταναλωτή. Αυτός και ο προφανής λόγος και δυνατότητα προσφοράς και διανομής πωλησιακών κατόπτρων, κοινώς καθρεπτάκια, μετά…μακαρονάδας!
Σημειώστε μάλιστα ότι Θεσμός και η Επιστήμη των Ασφαλίσεων στηρίζει Οικονομίες και Κοινωνίες από την εποχή της Ελληνο-Μακεδονικής Αυτοκρατορίας τού Μεγάλου Αλεξάνδρου, που πρώτος αυτός και στην όλη Ιστορία τού Κόσμου καθιέρωσε για πρώτη φορά μορφή ασφαλιστικής επιχείρησης στην Βαβυλώνα το έτος 324 π.Χ., όταν άλλοι και αλλού απλά «συνέλεγαν βελανίδια». Και το γεγονός ότι στην σημερινή Ελλάδα οι τελευταίοι μπορούν να μας διανέμουν «καθρεπτάκια» εξηγεί «πως και γιατί» αλλάξαμε θέσεις και θα διαπιστώσετε ευθύς αμέσως ότι τα διαπράττουμε όλα αυτά με δικές μας επιλογές και επίσημες αποφάσεις!
Στο ίδιο άρθρο 2 της ίδιας Κοινοτικής Οδηγίας, που ενσωματώθηκε και έγινε «εγχώριος» νόμος με το άρθρο 4 Ν. 4364/2016 ρητά αναφέρεται ότι «η δραστηριότητα Βοήθειας συνίσταται στην ανάληψη, έναντι προηγούμενης καταβολής ασφαλίστρων, (άρα υποχρεωτικά ασφαλιστική Εταιρία, υπαγόμενη στον έλεγχο και εποπτεία μόνον της Τράπεζας της Ελλάδος), της υποχρέωσης άμεσης παροχής βοήθειας (άρα όχι έμμεσης και δια τρίτων) στον δικαιούχο σύμβασης βοήθειας (άρα υποχρεωτικά μόνον έκδοση ασφαλιστηρίων και άρα απαίτηση κεφαλαίων, φερεγγυότητας και αποθεματικών), όταν αυτός περιέρχεται σε δυσχερή θέση λόγω τυχαίου γεγονότος στις περιπτώσεις και με τους όρους που προβλέπει η σύμβαση» (δηλαδή το ασφαλιστήριο ασφαλιστικής εταιρίας και μόνον).
Αυτά ορίζει ρητά ο νέος νόμος (οι παρενθέσεις μας δείχνουν τις εφευρετικές «παρερμηνείες» του), οπότε ας δούμε τώρα τι λέγει και τι ορίζει το «κρυφομυστικό» άρθρο 197, που ομολογούμε και θα το διαπιστώσετε αμέσως ότι «καίγει περισσότερο από την φωτιά», με αποτέλεσμα κανένας να μην το αγγίζει, προφανώς για να μη…καεί! Είναι όμως νόμος και μάλιστα ισχυρότερος, ως πλαίσιο του Κοινοτικού και Εθνικού Δικαίου, κάθε άλλου και αντίθετου ανίσχυρου.
Λέγει και ορίζει λοιπόν το άρθρο 197 της ίδιας Κοινοτικής Οδηγίας, που ενσωματώθηκε και έγινε «εγχώριος-εθνικός» νόμος, όπως αναφέρει το άρθρο 4 Ν. 4364/2016, τα εξής:
«Τμήμα 3
Βοήθεια
Άρθρο 197
Δραστηριότητες παρεμφερείς με την Τουριστική Βοήθεια
Τα Κράτη μέλη μπορούν να υπαγάγουν στο καθεστώς τής παρούσας Οδηγίας δραστηριότητες παροχής βοήθειας στα πρόσωπα που περιέρχονται σε δυσχερή θέση υπό περιστάσεις άλλες από εκείνες που αναφέρονται στο άρθρο 2 παρ. 2».
Δηλαδή να παρέχεται βοήθεια σε πρόσωπα που περιέρχονται σε δυσχερή θέση και υπό περιστάσεις άλλες πέραν από μετακίνηση και απουσία.
Και συνεχίζει στην αμέσως επόμενη παράγραφο τού ιδίου άρθρου, με την εξής βόμβα-φωτιά και τέλος της παλαιάς εποχής:
«Αν ένα κράτος μέλος κάνει χρήση της ευχέρειας αυτής, εξομοιώνει τις προαναφερόμενες δραστηριότητες με εκείνες που κατατάσσονται στον κλάδο 18 στο μέρος Α τού παραρτήματος I»!!!
Δηλαδή και οι άλλες περιστάσεις παροχής βοήθειας είναι ασφαλιστικές δραστηριότητες και άρα Κεφάλαια, Αποθεματικά, Φερεγγυότητα, Προσωπικό και Μέσα στην Ελλάδα, αλλά και έλεγχος και εποπτεία και άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και μόνον, ως αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή!!
Επομένως είμαστε υποχρεωμένοι να σοβαρευθούμε και να ισχυροποιηθούμε με κατάλληλα μέσα και ειδικοποιημένο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, όπως και υποδομές στην όλη Ελλάδα, παύοντας να «συλλέγουμε βελανίδια» ακριβώς επειδή ο ασθενής ή τραυματίας που περιέρχεται σε δυσχερή θέση δεν μπορεί να μεταφερθεί με…Γερανό και ούτε ο Γιατρός ή Διασώστης μπορεί να αντικατασταθεί από τον…Μηχανοτεχνίτη!
Η Ελλάδα, ως Κράτος μέλος, έκανε χρήση τής ευχέρειας αυτής, από πολλών ετών με το άρθρο 13α Ν.Δ 400/70, που ήδη καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 4 του νέου νόμου 4364/2016, δια προσθέσεως, στις δύο περιπτώσεις (κίνηση και απουσία) και «υπό άλλες περιστάσεις», πέραν δηλαδή αυτών που προβλέπονται περιοριστικά από το άρθρο 2 παρ. 2 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ.
Μόνη της η Ελλάδα και με «εγχώριο» νόμο επέλεξε να παρέχεται ευρύτατη Βοήθεια υπό τις συγκεκριμένες δύο αλλά και υπό άλλες γενικότερα περιστάσεις (ανάγκες παροχής Βοήθειας) και –προσοχή εδώ- από μόνη της η Ελλάδα και μάλιστα με επαναλαμβανόμενο πρόσφατο νόμο της (Ν.4364/2016) επέλεξε και όρισε νομοθετικά όλες οι δραστηριότητες Βοήθειας να είναι ασφαλιστικές μόνον και υπαγόμενες στην εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος!!
Καμία απολύτως Ευρωπαϊκή Ένωση και κανένας ξένος δεν μας υποχρέωσε ως Κράτος και Κυβέρνηση να κάνουμε τις επιλογές αυτές. Τις κάναμε όμως, οπότε αν θέλουμε να γίνουμε σοβαρό και αξιοπρεπές Κράτος, υποχρεούμαστε να σεβασθούμε τις επιλογές μας αυτές έναντι της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, της διεθνούς κοινής γνώμης και πρώτιστα του εαυτού μας. Ως κοινοί πολίτες δεν δεχόμαστε τον μη σεβασμό του εαυτού μας για οποιονδήποτε λόγο και εφεύρεση, με πρώτη εξ αυτών την προσφορά και διανομή «καθρεπτών και μακαρονάδας» προς άγραν ανύποπτων και μη ενημερωμένων…Ιθαγενών!! Υπάρχουν όρια και υπάρχει αξιοπρέπεια και εντιμότητα στις συναλλαγές που ο Αριστοτέλης τις απέδωσε με την διαχρονική έννοια της πολυπλούσιας λέξεως «πρέπει».
Αυτά εν ολίγοις και όλως συνοπτικώς λέγει και αποκαλύπτει σε συντασσόμενη Έκθεσή της η Νομο-Τεχνική Επιτροπή της Ενώσεως Ασφαλιστών Βορείου Ελλάδος (ΕΑΒΕ) και οι νοούντες ήδη νοήτωσαν, πως και γιατί έληξε μία χαώδης εποχή, τουλάχιστο νομοθετικά, θεωρούμενη πλέον ως Υπερβερεταία!
Για ποιον λοιπόν «εγχώριο» Ν. 3651/2008, ποια αρμοδιότητα τού Υπουργείου Μεταφορών ή Υγείας ή άλλων Υπηρεσιών μπορούμε να ομιλούμε πλέον όταν κάθε είδους και μορφής παρεχόμενη υπηρεσία Βοήθειας (όχι μόνον «Οδική», αλλά και Ταξιδιωτική, Τουριστική, Ιατρική, Νοσηλευτική, Τεχνική, Θαλάσσια, Αεροπορική κ.λπ) σε πρόσωπα που περιέρχονται σε δυσχερή θέση είναι κατά το άρθρο 4 Ν.4364/2016 ασφαλιστική μόνον δραστηριότητα στην Ελλάδα και υπάγεται στην Εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, με επιλογή και απόφαση όλων των τελευταίων Κυβερνήσεων της χώρας μας (από το έτος 1993) και χωρίς καμία απολύτως πίεση έξωθεν, όπου και κατά συνήθεια τα φορτώνουμε όλα για να αιτιολογούμαστε έσωθεν;
Τέλος και αν η επιλογή Παροχής Βοήθειας «και υπό άλλες περιστάσεις» ήταν λανθασμένη μπορούσε και μπορεί η Ελληνική Κυβέρνηση να την διορθώσει με επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς της περιορισμένης παροχής, που και αυτή όμως είναι αποκλειστικά και μόνον ασφαλιστική δραστηριότητα.