Συνεχίζοντας τη σκιαγράφηση της Ασφαλιστικής Αγοράς στο νομό Ρεθύμνου – στο πλαίσιο του Ρεπορτάζ «Επαρχία Αγάπη μου» – επικοινωνήσαμε με τoν Πρόεδρο του Συλλόγου Ασφαλιστών Ρεθύμνου και συνεργάτη της Interamerican, Κωνσταντίνο Ροδινό, και του ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με τη δραστηριότητα των Ασφαλιστών στο Νομό αλλά και για την εικόνα της αγοράς σήμερα.
Συνέντευξη στον Κωνσταντίνο Ροδινό
Αγαπητέ κ. Ροδινέ, τι εικόνα έχετε για τον κλάδο αυτοκινήτου στο Νομό σας;
Η εικόνα που έχουμε σήμερα για τον κλάδο αυτοκίνητου στο Νομό μας είναι ότι ναι μεν ο κόσμος ενδιαφέρεται για το χαμηλότερο ασφάλιστρο στην αγορά, κυρίως λόγω της οικονομικής κατάστασης που επικρατεί αλλά όταν του δίνεται η δυνατότητα να ζητήσει extra παροχές, το κάνει!
Υπάρχουν Ανασφάλιστα οχήματα; Είναι πολλά; Κυρίως στην πόλη ή στα έξω χωριά;
Βεβαίως και υπάρχουν ανασφάλιστα οχήματα. Τα πιο πολλά βρίσκονται στην επαρχία. Αλλά προσωπικά πιστεύω ότι πλέον ο κόσμος ενημερώνεται και γνωρίζει τις συνέπειες του να είναι ανασφάλιστος. Και αυτό φαίνεται στη μείωση που παρατηρείται.
Στις Γενικές Ασφαλίσεις ποια ασφάλεια είναι περισσότερο δημοφιλής; Είναι η αστική ευθύνη ενοικιαζόμενων δωματίων και ξενοδοχείων; Οι ασφάλειες κατοικίας ή οι επαγγελματικές αστικές ευθύνες; Με την υποχρεωτική ασφάλιση των κυνηγών τι εικόνα έχετε;
Στις γενικές ασφαλίσεις η αστική ευθύνη ενοικιαζόμενων δωματίων και ξενοδοχείων -λόγω γεωγραφικής θέσης και λόγω του ότι είμαστε μια περιοχή η οποία εξαρτάται από τον τουρισμό- είναι η κάλυψη που έχει και τη μεγαλύτερη απήχηση. Τώρα από εκεί και πέρα λόγω και των δανείων η ασφάλιση κατοικίας είναι και αυτή αρκετά διαδεδομένη. Αλλά αυτή όπως γνωρίζετε είναι μια δουλειά στην οποία κυριαρχούν οι τράπεζες. Όσο για τους κυνηγούς η εικόνα που έχω είναι ότι ο κυνηγητικός σύλλογος Ρεθύμνου είναι ασφαλισμένος. Κανονικά χρόνια τώρα.
Οι Ρεθυμνιώτες έχουν Ασφαλιστική Συνείδηση. Έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν;
Ασφαλιστική συνείδηση στην Ελλάδα γενικά υπάρχει. Αυτή είναι η απάντησή μου. Όμως τα τελευταία χρόνια παρότι έχουν στενέψει τα οικονομικά των νοικοκυριών ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν ανάγκες οι οποίες δεν μπορεί να περιμένει ότι θα του τις καλύψει το κράτος. Αυτό έχει συντελέσει στην κινητικότητά τους σε συγκεκριμένους κλάδους αλλάζοντας την εικόνα που είχαν δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια. Σιγά σιγά καταλαβαίνουν ότι είμαστε θεσμός!
Σχέσεις με τους πελάτες σας. Είναι προσωπική η σχέση που έχετε μαζί τους; Έχουν επηρεαστεί από τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων;
Η σχέση με τους πελάτες είναι προσωπική και αυτό έχει να κάνει και ότι είμαστε και στην επαρχία που όσο να ‘ναι η επικοινωνία είναι πιο εύκολη. Τώρα υπάρχει και ένα μέρος πολιτών οι οποίοι τους έχουν προσεγγίσει τα εναλλακτικά δίκτυα. Σε αυτή την περίπτωση δοκιμάζουν τις υπηρεσίες τους αλλά στο τέλος της ημέρας καταλαβαίνουν ότι υπάρχει δυσκολία στην επικοινωνία και σιγά σιγά επιστρέφουν να ζητήσουν την επαγγελματική σχέση με κάποιον σύμβουλο.
Οι direct Πωλήσεις και το bancassurance σας έχουν δημιουργήσει προβλήματα;
Αυτή η ερώτηση για να απαντηθεί θα χρειαστούν μέρες… αλλά αφού την πιάσαμε και είναι και πιο επίκαιρη από ποτέ θα σας πω τη γνώμη μου. Σχετικά με τις τράπεζες η εικόνα που έχουμε και από όσα ακούμε από τους πελάτες είναι ότι τους καλούν από την τράπεζα, τους πιέζουν, και παρακαλώ να σημειωθεί αυτό όπως σας το λέω… πιέζουν!
Τους λένε λάθος πληροφορίες καταρχήν για τα προϊόντα όπως για τα επιτόκια των αποταμιευτικών προγραμμάτων ότι είναι εγγυημένα.. ότι θα τους δώσουν όταν πάνε να πληρώσουν ή να καταθέσουν κάποιο συμβόλαιο π.χ. πυρός καλύτερη πρόταση και ότι αν δεν το κάνουν και ας πούμε ο πελάτης έχει κάποιο δάνειο θα έχει συνέπειες σε αυτό…Τους ταλαιπωρούν στο κομμάτι της εξυπηρέτησης για να φτάσει ο πολίτης στο σημείο να εκνευριστεί και να υλοποιήσει την πρόταση του τραπεζικού υπαλλήλου. Αυτό συμβαίνει. Δεν είναι όλοι το ίδιο αλλά οι πιο πολλοί έτσι λειτουργούν και αυτό για να είμαστε ξεκάθαροι δεν έχει να κάνει τόσο με τον υπάλληλο όσο με την πολιτική που έχει η τράπεζα.
Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει η Τράπεζα της Ελλάδος να το δει σοβαρά και να δώσει μια λύση και όχι να κάνει τα στραβά μάτια. Διότι την αυστηρότητα τους την εξαντλούν μόνο στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τέλος. Μην κοροϊδευόμαστε.
Τώρα σχετικά με τις direct ασφαλίσεις. Ανήκω σε μια εταιρία η οποία έχει και την direct ασφάλιση σαν επιλογή για τον πελάτη και αν και όταν ξεκίνησε όλο αυτό και εγώ όπως και άλλοι συνάδελφοι είχα τις όποιες ενστάσεις μου καταλαβαίνω ότι από την στιγμή που είμαστε εν έτη 2016, ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας. Πως θα μπορούσαμε να το σταματήσουμε όλο αυτό; ο δυνητικός πελάτης από εμένα θέλει την επιλογή αλλά και την συμβουλή, από κει και πέρα αν εγώ ασχοληθώ και του δώσω να καταλάβει τα συν και τα πλην στην κάθε περίπτωση σωστά, τότε αυτός ας επιλέξει με το δικό του κριτήριο αυτό που του ταιριάζει.
ΕΠΥ. Υπάρχει δραστηριότητα ΕΠΥ στο νομό σας; Λειτουργούν ανταγωνιστικά; Τι άποψη έχετε;
Για τις ΕΠΥ δεν υπάρχει ιδιαίτερη δραστηριότητα για να έχω εικόνα άλλα έχω ακούσει περιπτώσεις στις οποίες ο παθόν δεν έμεινε και ευχαριστημένος.
Μιλήστε μας για την κατάσταση του κρατικού Νοσοκομείου. Για τον κλάδο υγείας.
Όσον αφορά το κρατικό νοσοκομείο οι καθημερινές αναφορές στον τύπο τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από τους γιατρούς νομίζω δείχνει την εικόνα που υπάρχει. Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι πλέον λειτουργεί όπως και όλα τα κρατικά νοσοκομεία από το φιλότιμο των εργαζομένων, των γιατρών, και τις πολλές και φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν συμπολίτες μας για να κρατηθεί σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Όμως σίγουρα δεν είναι αρκετό. Σε περίπτωση ενός σοβαρού περιστατικού τι θα γίνει; Ιδιωτικό νοσηλευτήριο δεν υπάρχει πλέον στο νομό. Ο κόσμος αναγκάζεται να εξυπηρετείτε από τα νοσοκομεία στους γειτονικούς νομούς.
Τέλος θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τους ενεργούς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές στο νομό. Πόσοι είναι; Υπάρχουν μαύροι κωδικοί;
Αφήνω σαν προτελευταία απάντηση το θέμα με τους ενεργούς ασφαλιστικούς συμβούλους οι οποίοι είναι και εγγεγραμμένοι στο επιμελητήριο. Είναι 138 στο σύνολο τους και ναι το μεγάλο πρόβλημα είναι οι μαύροι κωδικοί οι οποίοι είναι πολλοί. Δυστυχώς δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε τον αριθμό τους και όπως καταλαβαίνετε είναι μια πληγή και για όλους εμάς που είμαστε εντάξει στις υποχρεώσεις μας. Νομίζω ότι εκεί πρέπει να υπάρξει μια συντονισμένη από όλους τους ασφαλιστικούς συμβούλους ενημέρωση προς τους πολίτες ότι αυτός που έχει απέναντι του πρέπει να έχει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις και είναι και υποχρεωμένος να τις επιδεικνύει και από κει και πέρα θα προχωρεί σε περαιτέρω συζήτηση σχετικά με τις ασφαλιστικές του ανάγκες.