Το Σύστημα της Διεθνούς Ασφάλισης του Αυτοκινήτου, πιο γνωστό ως Σύστημα Πράσινης Κάρτας, έγινε 60 χρόνων! Από το 1949, που ξεκίνησε, στηρίζει και διευκολύνει τις μεταφορές, τις εξαγωγές, τον τουρισμό και εκατομμύρια πολίτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη απολαμβάνουν τα οφέλη του.
Κάθε χρόνο περισσότερα από μισό εκατομμύριο ατυχήματα συμβαίνουν στην Ευρώπη με αυτοκίνητα που προέρχονται από διαφορετικές χώρες και προστατεύονται με την εγγύηση της Ασφάλισης που παρέχει ένα Δίκτυο αποτελούμενο από τα Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης 45 χωρών-μελών του Συστήματος.
Μεταξύ των χωρών αυτών είναι τα κράτη-μέλη της Ε.Ε., η Νορβηγία, η Ελβετία, το Λιχτενστάιν, η Κροατία, η Αλβανία, η ΠΓΔΜ, η Ρωσία, η Σερβία, η Τουρκία κ.ά.
Η Ελλάδα συμμετέχει στο Σύστημα της Πράσινης Κάρτας με το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης Αυτοκινήτου (ΓΔΑ) που έχει συσταθεί με νόμο και έχει τη μορφή ΝΠΙΔ.
Μέλη του ΓΔΑ είναι όλες οι Ασφαλιστικές Εταιρείες που ασκούν τον Κλάδο Αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Το ΓΔΑ μαζί με τα αντίστοιχα Εθνικά Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης που λειτουργούν στις υπόλοιπες χώρες του Συστήματος υπάγεται στο Συμβούλιο των Γραφείων (Council of Bureaux), ένα ανώτατο μη κυβερνητικό συντονιστικό όργανο με έδρα στις Βρυξέλλες, η ίδρυση του οποίου προβλέπεται από τον ΟΗΕ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το ελληνικό ΓΔΑ υπήρξε από τα ιδρυτικά μέλη του Συστήματος και σήμερα συμμετέχει διά του Πρόεδρου του Γ. Τζανή στην Επιτροπή Διοίκησης του Συμβουλίου των Γραφείων (Council of Bureaux) και λαμβάνει μέρος σε πλήθος από τις Επιτροπές Εργασίας του.
Τα Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης βοηθούν κάθε πρόσωπο που εμπλέκεται σε ατύχημα με αυτοκίνητο ξένης χώρας. Κάθε Γραφείο συνεργάζεται με τον Ασφαλιστή του υπαιτίου οδηγού και το Εθνικό Γραφείο της χώρας του ατυχήματος για την καταβολή της οφειλόμενης Αποζημίωσης, σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας του ατυχήματος.
Οδηγός αυτοκινήτου εφοδιασμένος με Πράσινη Κάρτα μπορεί να περάσει τα σύνορα των 45 χωρών του Συστήματος χωρίς να χρειάζεται να ασφαλιστεί εκ νέου κατά την είσοδό του στην κάθε χώρα. Ήδη για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω ελέγχων της Πράσινης Κάρτας στα σύνορα 32 χώρες, μεταξύ των οποίων τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και του Ενιαίου Οικονομικού Χώρου, συμφώνησαν ότι οι πινακίδες κυκλοφορίας αντικαθιστούν τη Πράσινη Κάρτα κι έτσι μεταξύ των χωρών αυτών δε γίνεται σήμερα έλεγχος για Πράσινη Κάρτα σε ισχύ.
Από τα στατιστικά στοιχεία του Γραφείου Διεθνούς Ασφάλισης προκύπτει ότι το έτος 2008 το Γραφείο διακανόνισε 5.024 ζημίες που προκάλεσαν ξένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα και ότι οι ζημίες από ελληνικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό ανήλθαν στις 1.479.
Τα περισσότερα ατυχήματα που προκαλούνται από ελληνικά αυτοκίνητα στο εξωτερικό συμβαίνουν στην Ιταλία (353 ατυχήματα επί συνόλου 1.479, δηλαδή το 23%), με την εξήγηση ότι η Ιταλία αποτελεί την πρώτη χώρα διέλευσης των ελληνικών φορτηγών με ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Στην Ιταλία συμβαίνουν τα περισσότερα και πολλές φορές πολύνεκρα ατυχήματα.
Σημαντικά είναι επίσης τα στοιχεία που δείχνουν ότι, π.χ., τα ατυχήματα από Βουλγαρικά και Ρουμανικά οχήματα στην Ελλάδα ήταν το 2001 μόλις 369 και 108 αντίστοιχα και το 2008 έχουν φτάσει τα 1.227 και τα 296, παρουσιάζοντας αύξηση 232% και 174% αντίστοιχα.
Παρόμοια στοιχεία υπάρχουν και για τις άλλες χώρες του Συστήματος, που δείχνουν ότι με την είσοδο νέων κρατών-μελών στην Ευρωπαϊκή Ένωση η κυκλοφορία των ξένων αυτοκινήτων αυξάνεται, όπως αυξάνονται πλέον και οι πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα με ένα αυτοκίνητο του εξωτερικού.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Πρόεδρος του ΓΔΑ, Γ. Τζανής, όλο και περισσότεροι άνθρωποι ταξιδεύουν, η ανάγκη όμως να είναι ο καθένας σωστά ασφαλισμένος είναι η ίδια σε οποιαδήποτε χώρα κι αν οδηγεί το αυτοκίνητό του.