Παράδειγμα προς αποφυγήν και όχι προς μίμηση αποτελεί στην ελληνική αγορά ο κλάδος του αυτοκινήτου που τα τελευταία χρόνια καταγράφει σε επίπεδο ασφαλίστρων συνεχόμενη “ελεύθερη πτώση”.
του Νίκου Μωράκη
Τον κίνδυνο η ίδια τάση να διαγραφεί και στον κλάδο υγείας επισημαίνουν πλέον πολλά έμπειρα στελέχη της αγοράς, τα οποία κρούουν των κώδωνα του κινδύνου για δυσμενείς επιπτώσεις σε έναν νευραλγικό και πολλά υποσχόμενο κλάδο για τις ασφαλιστικές.
Κι αυτό γιατί στο βωμό του ανταγωνισμού και της προσπάθειας των εταιρειών να δημιουργήσουν νέα παραγωγή, τα προγράμματα ανασχεδιάζονται και ανακοστολογούνται για να γίνουν πιο προσιτά.
Ωστόσο αυτό που πρέπει να επιτευχθεί είναι να τηρηθεί η αναγκαία ισορροπία ανάμεσα στο όφελος για τον πελάτη και τη βιωσιμότητα των εταιρειών. Και είναι σίγουρο πως η ασφαλιστική αγορά έχει και τα στελέχη και τις γνώσεις για να το καταφέρει, αρκεί να μη συμπαρασύρεται από συγκυριακές περιστάσεις.
Επομένως εύλογος είναι ο προβληματισμός στελεχών της αγοράς οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι με τον κλάδο υγείας “δεν παίζουμε”, καθώς οι απόρροιες από έναν ενδεχόμενο “πόλεμο τιμών” στα προγράμματα υγείας θα επηρεάσουν άμεσα την κεφαλαιακή επάρκεια των εταιρειών και κατ’ επέκταση τη βιωσιμότητά τους.