Οι υπηρεσίες δεν θα δέχονται υποβολές από ασφαλισμένους για συνταγές που εκτελέστηκαν μετά το τέλος του 2016
Ιατροτεχνολογικά προϊόντα, συμπληρώματα διατροφής και υγειονομικό υλικό θα αποζημιώνει στο εξής ο ΕΟΠΥΥ μόνο στους παρόχους του και όχι και στους ασφαλισμένους.
Η νέα διαδικασία που ξεκίνησε στον Οργανισμό από 1.1.2017, προβλέπει κάλυψη των ασφαλισμένων μέσω των παρόχων του οργανισμού και όχι απ΄ ευθείας στους ίδιους, με αποτέλεσμα να μην γίνονται δεκτές συνταγές που εκτελέστηκαν από την αρχή της χρονιάς και στο εξής.
Νέα διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε χθες η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, διορθώνοντας προηγούμενη εγκύκλιό της για το θέμα (σχετικό ρεπορτάζ Healthmag, εδώ). Αναλυτικά, η εγκύκλιος αναφέρει ότι ο Οργανισμός, με την στρατηγική επιλογή της σύναψης συμβάσεων με τους παρόχους του, όπως προβλέπονται στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας, υλοποιεί νέες διαδικασίες και αναπροσαρμόζει την σχέση της Υπηρεσίας τόσο με τους δικαιούχους των παροχών (ασφαλισμένους), όσο και με τους προμηθευτές:
- Αναπνευστικών ειδών
- Ορθοπεδικών
- Ακουστικών Βαρηκοΐας
- Συμπληρωμάτων Ειδικής Διατροφής Ιατροτεχνολογικών Προϊόντω, όπως επιθέματα, υλικά αποσιδήρωσης, οστομικά υλικά, καθετήρες, υλικά σακχαρώδους διαβήτη, αναλώσιμο υγειονομικό υλικό κ.α. (παροχές Ε.Κ.Π.Υ.)
Σύμφωνα με την από 02/01/2017 απόφαση, με αρ.2 της 330 συνεδρίασης του ΔΣ του Οργανισμού και επειδή η υλοποίηση των ανωτέρω βρίσκεται σε εξέλιξη, για τις παραπάνω κατηγορίες ειδών, η απόδοση της δαπάνης στους ασφαλισμένους θα γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, εφόσον τα σχετικά παραπεμπτικά και γνωματεύσεις (που βρίσκονται σε ισχύ) έχουν εκτελεστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 2016. Για όσα παραπεμπτικά και γνωματεύσεις εκδοθούν ή εκτελεστούν από 1η Ιανουαρίου 2017 και μετά, η υποβολή των δαπανών των ανωτέρω κατηγοριών θα διενεργείται μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών υποβολών μόνο από τους συμβεβλημένους παρόχους και όχι από τους ασφαλισμένους.
Το Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΟΠΥΥ από 01/01/2017 και μέχρι νεωτέρας, δεν θα δέχεται εκτελέσεις γνωματεύσεων ηλεκτρονικά που αφορούν το 2017. Μέχρι λειτουργίας της ηλεκτρονικής γνωμάτευσης θα πρέπει να συμπληρώνεται χειρόγραφα το συνημμένο έντυπο εκτέλεσης γνωμάτευσης, για το οποίο θα ακολουθήσουν νεότερες οδηγίες. Παράλληλα προβλέπεται και Ειδικό Έντυπο Στοιχείων για την παραλαβή των προϊόντων από τρίτο πρόσωπο, το οποίο θα υπογράφεται με την παραλαβή των προϊόντων, όπως προβλέπεται στη σύμβαση. Η απόδοση της προβλεπόμενης δαπάνης θα γίνεται προς τους παρόχους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην σύμβαση και τις σχετικές εγκυκλίους του Οργανισμού, οι οποίες θα εκδοθούν για το σκοπό αυτό. Να σημειωθεί ότι από 01/01/2017 οι Περιφερειακές Διευθύνσεις δεν θα παραλαμβάνουν αιτήσεις ασφαλισμένων για αποζημίωση των ανωτέρω ειδών για εκτελέσεις παραπεμπτικών και γνωματεύσεων που πραγματοποιήθηκαν από την 1/1/2017 και μετά.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι η απόδοση της δαπάνης για εκτελέσεις γνωματεύσεων που έγιναν μέχρι τις 31/12/2016, θα γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, μόνο από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ και όχι και τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, εφόσον τα σχετικά παραπεμπτικά και γνωματεύσεις έχουν εκτελεστεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 2016 και βρίσκονται σε ισχύ. Το Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΟΠΥΥ για την καταχώρηση των εκτελέσεων του 2016, θα παραμείνει ανοικτό.