Οι χρήστες του internet επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο που εμφανίζει η Google για κάθε brand.
Επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περισσότερο από το 25% των πληροφοριών που εμφανίζονται στην κορυφαία μηχανή αναζήτησης έχει δημιουργηθεί από διαδικτυακούς επισκέπτες με ό,τι επιπτώσεις μπορεί να έχει για τις εταιρείες, τη φήμη τους, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχουν.
Στην ουσία το να ελέγξουν οι εταιρείες την πληροφόρηση αυτή καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο και για αυτόν το λόγο οι χρήστες εμπιστεύονται αυτά τα μηνύματα σε μεγάλο βαθμό. Πώς όμως είναι δυνατόν να διαχειριστούμε όλες τις αναφορές και τα σχόλια για την εταιρεία μας ανάμεσα σε τόσες social media πλατφόρμες; Ποιες είναι οι στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσουμε προκειμένου να δώσουμε κίνητρα στους χρήστες να γράψουν θετικά σχόλια για τη μάρκα μας; Το Social Media Audit είναι η συστηματική εξέταση των δεδομένων από τα social media και συμβάλει στο να ανακαλύψουμε, να κατηγοριοποιήσουμε και να αξιολογήσουμε τις αναφορές στα social media για την εταιρεία μας. Συνδυάζοντας τα λεγόμενα των χρηστών για την εταιρεία μας σε σχέση με των ανταγωνιστών, δημιουργείται μια αξιόπιστη εικόνα για τη διαδικτυακή παρουσία ενός brand.
Ποια βήματα θα μας δώσουν την πραγματική εικόνα:
- Κατηγοριοποίηση των δεδομένων σύμφωνα με το ποιος μιλάει, άσχετα με το εάν είναι εταιρεία, καταναλωτής ή ανταγωνιστής
- Ποσοτικοποίηση της συχνότητας δραστηριότητας –όπως τον αριθμό των προβολών, τα σχόλια, τις κοινοποιήσεις ανά ημέρα, εβδομάδα ή μήνα
- Σε ποιο κανάλι έγινε η αναφορά
- Τι τύπος περιεχομένου ήταν –όπως άρθρο, φωτογραφία ή βίντεο– και εάν είχε θετική, αρνητική ή ουδέτερη απήχηση
- Κάθε αναφορά αξιολογείται ως θετική ή αρνητική και συμβάλει στη δημιουργία μιας στρατηγικής για τα social media