Όταν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων αναφέρονται στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, πολλοί δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει η μετάβαση αυτή πέρα από την απόκτηση του τελευταίου συστήματος IT.
Οι εταιρείες χρειάζονται «κεφάλαια» όπως οι υπολογιστές, οι servers, τα δίκτυα, και το λογισμικό, αλλά αυτά είναι μόνο η αρχή. Οι ψηφιακοί ηγέτες διακρίνονται από τον ανταγωνισμό με δύο τρόπους: πρώτον από το πώς θα συνδυάσουν όλα τα ψηφιακά μέσα όσον αφορά τη σχέση τους με τους πελάτες και τους προμηθευτές και δεύτερον πώς οι υπάλληλοί τους θα χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία σε κάθε πτυχή των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.
Πρόσφατη έρευνα του McKinsey Global Institute (MGI) εξέτασε την πορεία της ψηφιοποίησης σε επιχειρηματικούς τομείς στις ΗΠΑ και ανέδειξε το μεγάλο χάσμα μεταξύ των τομέων, καθώς και μεταξύ των επιχειρήσεων στο πλαίσιο αυτών των τομέων.