Είναι ευρύτερα γνωστό ότι η πλειονότητα των επαγγελματιών οδηγών αγώνων αυτοκινήτου ανταποκρίνονται με τον ίδιο επαγγελματισμό… και εκτός πίστας!
Συνέντευξη στον Μιχάλη Μωράκη
Ο λόγος; Οι κίνδυνοι τους οποίους εγκυμονεί η οδήγηση οχήματος –και φυσικά γνωρίζουν– στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας ή της πόλης. Κινδύνους που οι περισσότεροι από εμάς αγνοούμε, εν γνώσει μας ή όχι, βάζοντας σε κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα ακόμα και τη ζωή μας. Αξίζουν αυτές οι υπερβολές στο τιμόνι; Υπάρχει συνείδηση οδικής συμπεριφοράς στη χώρα μας; Γιατί απαξιώνεται με αυτό τον τρόπο η ανθρώπινη ζωή στην Ελλάδα; Τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα μας της δώσει ένας υπέρμαχος της ορθής οδικής συμπεριφοράς στη χώρα μας.
Ο Αναστάσιος Μαρκουίζος, σε πολλούς γνωστός και ως «ΙΑΒΕΡΗΣ» είναι ο άνθρωπος που τα τελευταία 20 χρόνια αφιλοκερδώς οργώνει την Ελλάδα προκειμένου να ενημερώσει τον κόσμο για τη «γενοκτονία» που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στην άσφαλτο εις βάρος των Ελλήνων. Απόδειξη της ανάγκης που υπάρχει για σωστή ενημέρωση;
Η θραύση που κάνουν οι ομιλίες του στο διαδίκτυο. Ένας άνθρωπος με βαθιά γνώση στο αντικείμενο, μεταδοτικότητα και αγάπη τόσο για την οδήγηση αλλά ακόμα πιο πολύ για τη ζωή.
Συνέντευξη Αναστάσιος Μαρκουίζος «ΙΑΒΕΡΗΣ»
Θεωρείστε ο πλέον καταρτισμένος υπέρμαχος της ορθής οδικής συμπεριφοράς. Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να αφιερωθείτε στην ασφαλή οδήγηση;
Ο άδικος χαμός νεαρών φιλάθλων μου αρχικά και γενικότερα η α-νοησία των συμπολιτών μας στους δρόμους.
Γίνεστε Σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα οδικής συμπεριφοράς! Τι θα αλλάζατε ΑΜΕΣΑ και τι μακροπρόθεσμα ώστε να μην έχουμε τόσα θύματα στην άσφαλτο;
Θα άλλαζα την καθ’ οδόν παιδεία των Ελλήνων:
Α) Με συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Β) Με εκπαίδευση του τρόπου σκέψης των νέων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας.
Γ) Με προληπτική παρουσία της τροχαίας και ανταμοιβή από την πολιτεία των συνετών και ασφαλών οδηγών.
Δ) Με κοινωνικές εργασίες, νοσοκομειακά ιδρύματα, κοινωνική εκπαίδευση, υποχρεωτικές δωρεές αίματος και ζωτικών οργάνων.
Ε) Αφαίρεση διπλώματος, διακοπή ρεύματος στα σπίτια τους, δεκαπλάσια πρόστιμα στις παραβιάσεις του ΚΟΚ, στέρηση εκλογικού βιβλιαρίου σε όλους τους καθ΄οδόν εχθρούς της πατρίδας.
Εθνικό και τοπικό οδικό δίκτυο στη χώρα μας. Πόσο ασφαλές είναι;
Όσο ανασφαλής και ανόητος είναι ο τρόπος της ιδιοτελούς και ανήθικης σκέψης των κατασκευών και παραληπτών των τραγικών οδικών έργων.
Γιατί το κράτος ή ακόμη και οι ιδιώτες δεν επενδύουν στην κυκλοφοριακή αγωγή; Γιατί υπάρχουν λιγοστά Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής;
Διότι οι εκλεγμένοι από τους πολίτες για επάνδρωση του κράτους καθώς και οι ιδιώτες έχοντας χαμηλό επίπεδο αυτοεκτίμησης – πόσο σημαντικές, ανεκτίμητες και αναντικατάστατες είναι οι οικογένειές τους, οι οποίες θα χαθούν άδικα όπως και οι ίδιοι στην άσφαλτο – νομίζουν ότι το κακό θα βρει μόνο τους άλλους λόγω αμέλειας και όχι λόγω ενδεχόμενης πρόθεσης. Έτσι έχοντας ανύπαρκτη καθ’ οδόν κοινωνική ευθύνη αφενός και αφετέρου αγνοώντας επιδεικτικά το καθ’ οδόν οικονομικό κόστος των τροχαίων εγκλημάτων (12 δισ. ευρώ ετησίως) προτιμούν να επενδύουν στο γάμο του καραγκιόζη.
Ασφαλιστική αγορά. Αρκεί ο ρόλος της με τις καλύψεις μέσω της ασφάλισης του οχήματος; Πιστεύετε πως χρειάζεται περισσότερη ή άλλη συμβολή της Ασφαλιστικής Αγοράς;
Σαφώς και ο ρόλος της με τις ξύλινες καλύψεις είναι ανεπαρκής. Θα έπρεπε να ευαισθητοποιεί τους πολίτες-οικογενειάρχες-πελάτες έτσι ώστε να γίνονται ασφαλέστεροι άρα λιγότερο ζημιογόνοι. Έτσι πλέον η ασφαλιστική αγορά θα μπορέσει να μειώσει τις τεράστιες αποζημιώσεις που εκταμιεύει. Ακόμη, στους συνετούς ασφαλισμένους να εμπιστεύεται μεγαλύτερα και χρησιμότερα ασφαλιστικά προγράμματα.
Ο ΚΟΚ άλλαξε. Σας καλύπτουν τα νέα μέτρα;
Ακριβώς το αντίθετο. Τα θεωρώ εντελώς λαϊκίστικα και επικίνδυνα. Τα πρόστιμα δεν βγαίνουν με βάση την οικονομική κατάσταση του παραβάτη αλλά βάσει της βαρύτητας των οδικών εγκλημάτων. Το πρόστιμο για ανασφάλιστο εργαζόμενο είναι €10.500, το πρόστιμο για τον ανάπηρο ή νεκρό πόσο;
Υπάρχει διαφθορά σήμερα στη χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης;
Ναι, όπως υπάρχει μέσα στη ζωή την χωρίς κοινωνική κατανόηση και ήθος πολιτών της χώρας.
Νέες τεχνολογίες και ασφάλεια στο δρόμο. Τα διάφορα τεχνολογικά καλούδια στο αυτοκίνητο ή στη μηχανή, όπως το navigator –η ανοιχτή ακρόαση τηλεφωνικών συνομιλιών κ.λπ.– συμβάλλουν στην απόσπαση της προσοχής του οδηγού;
Ό,τι αποσπά την προσοχή των οδηγών είναι εγκληματικό. Ό,τι υποστηρίζει ενεργητικά (ABS-ESP) και παθητικά (αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας) τη ζωή και την ακεραιότητα των οδηγών και των συνεπιβατών είναι θεάρεστο.
Ακούμε συχνά, «Επιθετική» ή «Αμυντική» οδήγηση. Τι εννοούν οι θιασώτες της μιας και τι της άλλης μεθόδου;
Οι θιασώτες της πρώτης δεν εν-νοούν τίποτε με νου! Απλά γουστάρουν την οικογενειακή απόγνωση. Οι άλλοι με συνείδηση πολίτες γνωρίζουν τους κινδύνους που δημιουργούν οι άνομοι και οι ίδιοι πολλές φορές ανόητοι μάγκες και βλακώδεις άφοβοι και έτσι αμύνονται στον κίνδυνο-εχθρό τους που είναι η ανοησία τους.
Για να περιγράψετε αυτό που συμβαίνει στους δρόμους, χρησιμοποιείτε συχνά τη λέξη «γενοκτονία». Ισχυρός όρος και προφανώς τον χρησιμοποιείτε δικαιολογημένα. Ποια τα επίσημα στοιχεία που σας οδηγούν σε αυτόν το χαρακτηρισμό;
Τα στοιχεία που λένε ότι το τροχαίο κακούργημα είναι biggest killer σε ηλικίες από 15-30 ετών, δηλαδή τα θύματα χάνουν ή καταστρέφουν τη ζωή τους πριν γεννήσουν, αυτό σημαίνει μείωση πληθυσμού. Το 2015 έκλεισε με 95.000 θανάτους και 65.000 μόνο γεννήσεις στην Ελλάδα. Αυτή η γενοκτονία είναι η τεράστια αιτία του ασφαλιστικού προβλήματος διαχρονικά στη χώρα.
O Paul Walker, σκοτώθηκε οδηγώντας την Porsche του. Πρόσφατα χάθηκε ένας νέος και αγαπητός καλλιτέχνης, ο Π. Παντελίδης. Η δημοσιοποίηση της απώλειας διαφόρων διασημοτήτων σε τροχαία δυστυχήματα, επηρεάζουν τους πολίτες; Το σοκ τους κάνει πιο προσεκτικούς;
Άλλο δημοσιοποίηση της απώλειας και άλλο τηλεοπτικό ξεκατίνιασμα. Το πρώτο βελτιώνει το δεύτερο εξαθλιώνει.
Ποια εποχή του χρόνου παρατηρούνται τα περισσότερα ατυχήματα και γιατί συμβαίνει αυτό;
Όλο το χρόνο μέσα στις πόλεις με ποσοστό 87%.
Δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα αποσύρονται από την κυκλοφορία κάθε χρόνο λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών κ.λπ. ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν μηχανές και σκούτερ. Έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση τα τροχαία δυστυχήματα;
Η μείωση των οχημάτων περιορίζει τα τροχαία δυστυχήματα. Η αντικατάστασή τους με σαράβαλα τα αυξάνει. Η χρήση δικύκλων τα εκτοξεύει.
Το δικό σας μήνυμα στους οδηγούς και στο κράτος;
Κάθε πρωί πριν κλείσουν την εξώπορτα του σπιτιού τους ή πριν μπουν στο αυτοκίνητο ή ανέβουν στη μοτοσικλέτα για να πάνε στη δουλειά τους, τους παρακαλώ πολύ να σκέφτονται με αγάπη και σεβασμό αυτούς που τους περιμένουν το απόγευμα να γυρίσουν στο σπίτι.