Στην Ευρώπη κάθε χρόνο πεθαίνουν 11.500 άνθρωποι εξαιτίας των ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Αιτία για αυτές τις τοξικές εκπομπές αερίων είναι το γεγονός ότι αυτά τα οχήματα δεν ακολουθούν τα όρια της νομοθεσίας και τις επίσημες προδιαγραφές.
Μετά το σκάνδαλο με τη Volkswagen την περίοδο 2008-2015, οπότε αποκαλύφθηκε ότι την εκπομπή των αερίων έλεγχαν “πειραγμένα” μηχανήματα και τα αληθινά αποτελέσματα ουδεμία σχέση είχαν με αυτά που εξέπεμπαν τα οχήματα σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο, νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο Nature, αποκάλυψε ότι οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν πολύ περισσότερα οξείδια του αζώτου από όσα θα έπρεπε. Οι λόγοι θα μπορούσαν να κυμαίνονται από το “πείραγμα” του κινητήρα έως την ανεπαρκή συντήρηση και τους ελλιπείς ελέγχους πιστοποίησης.
Όπως και νά’χει, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Σύμφωνα με τη μελέτη, σχεδόν το ένα τρίτο των εκπομπών των κάθε είδους οχημάτων με ντίζελ ξεπερνά στην πραγματικότητα τα όρια ασφαλείας. Εκτιμάται ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παράγουν περίπου το ένα πέμπτο (20%) των συνολικών παγκόσμιων ανθρωπογενών εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Τα οξείδια του αζώτου είναι χημικές ουσίες, από τις οποίες προέρχονται τα μικροσκοπικά σωματίδια (ΡΜ2,5) και το επιφανειακό όζον.
Η μακρόχρονη έκθεση των ανθρώπων σε αυξημένα επίπεδα τέτοιων ρύπων αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα, εγκεφαλικό, καρκίνο πνευμόνων, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας, αυξάνοντας εν πολλοίς την πιθανότητα πρόωρου θανάτου.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν 30 μελέτες (μετα-ανάλυση) σχετικά με τις εκπομπές των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες σε 11 μεγάλες χώρες, που συνολικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% των πωλήσεων νέων οχημάτων ντίζελ διεθνώς. Όπως εκτιμούν, έως το 2040 οι πρόωροι θάνατοι, που θα οφείλονται στις εκπομπές τοξικών αερίων από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα) θα έχουν αυξηθεί σε 183.600 ετησίως, αν δεν ληφθούν κάποια μέτρα.
Πηγή: Healthmag.gr