Η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και στη ναυτιλία, όπου σταδιακά μέσα στην επόμενη δεκαετία θα δούμε ριζικές αλλαγές τόσο στον τρόπο με τον οποίο θα μεταφέρονται τα φορτία όσο και στα ασφαλιστήρια συμβόλαια που θα γίνονται. Η BHP Billiton, η μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης ορυκτού πλούτου διεθνώς σχεδιάζει και μελετά το πως θα χρησιμοποιήσει φορτηγά πλοία χωρίς καπετάνιο, ελεγχόμενα με ηλεκτρονικές μεθόδους για να μεταφέρει από σίδηρο μέχρι άνθρακα.
Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, Freight Rasphal Bhatti, δήλωσε ότι “τα ασφαλή και επαρκώς αυτοματοποιημένα και αυτόνομα φορτηγά πλοία, τα οποία θα κινούνται με φυσικό αέριο της BHP, είναι το όραμά μας για το μέλλον για τα χύδην φορτία”. Η εταιρεία κάνει περίπου 1.500 ταξίδια ετησίως με πλοία προκειμένου να μεταφέρει τεράστιες ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος, χαλκού και άνθρακα και στόχος της είναι να χρησιμοποιήσει την αυτοματοποιημένη τεχνολογία μέσα σε μια δεκαετία, σύμφωνα με τον Bhatti.
Για κολοσιαίες εταιρείες εξόρυξης όπως η BHP η χρήση μη επανδρωμένων πλοίων μπορεί να αποφέρει στην αγορά εξοικονόμηση 86 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και αναμφίβολα λιγότερο προσωπικό το οποίο θα ελέγχει πλέον απομακρυσμένα τα πλοία. H BHP ωστόσο δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσανατολίζεται στα αυτόνομα φορτηγά πλοία καθώς και η νορβηγική βιομηχανία χημικών προιόντων Yara έχει αρχίσει ήδη να κατασκευάζει αυτόνομο πλοίο το οποίο θα είναι έτοιμο το 2019, χρονιά που θα κάνει το πρώτο του ταξίδι αλλά και το μοναδικό με πλήρωμα, καθώς το 2020 θα ξεκινήσει να λειτπυργεί πλήρως αυτόνομα. Η Yara πραγματοποιεί κάθε χρόνο 40.000 μεταφορές φορτίων σε λιμάνια και το πλοίο που κατασκευάζει θα είναι απόλυτα φιλικό πρπος το περιβάλλον εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Τεχνολογία για αυτόνομα πλοία που θα ελέγχονται εξ αποστάσεως αναπτύσσει και η Rolls-Royce, σύμφωνα μέτον αντιπρόεδρο καινοτομίας της εταιρείας, Oskar Levander μέχρι το 2025 μη επανδρωμένα πλοία θα κάνουν μικρά τα ξίδια και μέχρι το 2030 θα υπάρχουν πλοία χωρίς πληρώματα που θα κάνουν διατλαντικά ταξίδια.