“Λογική” πρόσβαση σε δεδομένα και πληροφορίες των αυτοκινούμενων οχημάτων ζητούν οι ασφαλιστικές εταιρείες. “Η αυξανόμενη αυτοματοποίηση της λειτουργίας οδήγησης είναι πιθανό να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που γίνεται η ασφάλιση.
Για να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές και να υποστηρίξουν την καινοτομία στις μεταφορές, οι ασφαλιστές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα και πληροφορίες σχετικά με τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης “, δήλωσε ο Nathaniel Wienecke, αντιπρόεδρος, στην Ένωση Ασφαλιστών Ζημιών στην Αμερική. Σύμφωνα με το Wienecke οι ασφαλιστές θα πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίσουν την αυτοματοποιημένη τεχνολογία οδήγησης και τον τύπο της τεχνολογίας που έχει κάθε όχημα. Αυτό είναι κρίσιμο, είπε, “για τους ασφαλιστές να αναπτύξουν ιστορικά δεδομένα ζημιών και να καινοτομήσουν και να τιμήσουν νέα ασφαλιστικά προϊόντα για να υποστηρίξουν την τεχνολογία καθώς εξελίσσεται”. Κατά την επ ‘ακροατηρίου συζήτηση, οι νομοθέτες συζήτησαν εάν πρέπει να αντικατασταθούν οι κρατικοί κανόνες για τη δοκιμή και την ανάπτυξη αυτοκινήτων με αυτοπροστασία και να δοθεί η δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στις εταιρείες τεχνολογίας να παρακάμψουν τους ισχύοντες κανονισμούς για την εισαγωγή αυτόνομων αυτοκινήτων.
Η PCI θέλει τους ενδεχόμενους κανόνες που διέπουν τα οχήματα χωρίς οδηγό να «παρέχουν λογική πρόσβαση στους ασφαλιστές για σκοπούς διεκπεραίωσης αξιώσεων». Ο Wienecke πρόσθεσε ότι σε κάθε ατύχημα που αφορά ένα μηχανοκίνητο όχημα, η ευθύνη θα εξαρτηθεί πιθανότατα από το αν ο οδηγός ή το ίδιο το όχημα ήταν υπό τον έλεγχο και ποιες ενέργειες είτε ο οδηγός είτε το όχημα έκαναν ή δεν έλαβαν αμέσως πριν από ένα ατύχημα”.
Ο Wienecke ισχυρίστηκε ότι η πρόσβαση στα στοιχεία αυτά για τους ασφαλιστές θα συμβάλει στην ταχύτερη διεκπεραίωση των απαιτήσεων και θα αποφευχθούν διαφορές που θα μπορούσαν να αποτρέψουν τα θύματα ατυχημάτων από την ταχεία αποζημίωση. Η συζήτηση σχετικά με τη χρήση των δεδομένων οδήγησης περιλαμβάνει ήδη τους καταναλωτές, τους ασφαλιστές, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους δημιουργούς της τηλεματικής και άλλων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για αυτόνομα οχήματα. Η KPMG ανέφερε σε πρόσφατη έκθεσή της ότι “ο διαχωρισμός από τις πληροφορίες” αποτελεί κίνδυνο για τους ασφαλιστές και θα μπορούσε να παρεμποδίσει τον τρόπο με τον οποίο συμμετέχουν στη μελλοντική αγορά. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων οι ίδιοι θα μπορούσαν να αποφασίσουν να μπουν στην ασφαλιστική επιχείρηση χρησιμοποιώντας τα δεδομένα. Σχετικά με την πρόσβαση δεδομένων είναι η ασφάλεια των δεδομένων.
Ο William C. Wallace, αναλυτής πολιτικής για την Ένωση Καταναλωτών, δήλωσε στους ομοσπονδιακούς νομοθέτες ότι οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ποια δεδομένα συλλέγουν και μεταδίδουν το αυτοκίνητό τους και ποιος έχει πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες. “Θα πρέπει να είναι σε θέση να εμπιστεύονται ότι οι εταιρείες υποχρεούνται νομικά να προστατεύουν την ιδιωτική τους ζωή και την ασφάλεια των δεδομένων τους. Η εμπιστοσύνη αυτή είναι σημαντική όχι μόνο για τους ίδιους τους καταναλωτές αλλά και για την ευρύτερη αποδοχή και επιτυχημένη ανάπτυξη ενεργητικής ασφάλειας και αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης σε όλη την αγορά “, ανέφερε ο Wallace.