Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκεφτήκατε όταν μπήκατε για πρώτη φορά στο αυτοκίνητό σας; Την αξία μεταπώλησής του ή το πόσο ωραία είναι η μυρωδιά του καινούργιου που δεν συγκρίνεται; Όποια απάντηση κι αν δώσατε, συνεχίστε την ανάγνωση. Είναι πολύ πιθανό όταν μπήκατε για πρώτη φορά στο αυτοκίνητό σας να σκεφτήκατε πώς φαίνεστε μέσα σε αυτό, αν θα χωράει την παρέα σας για να πηγαίνετε βόλτες ή τα ψώνια από το super market και άλλα τέτοια ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ.
Είναι επίσης πολύ πιθανό να μη σκεφτήκατε ούτε για μια στιγμή την αξία μεταπώλησής του, γιατί πολύ απλά ήταν καινούργιο και πιστεύατε ότι θα παραμείνει καινούργιο και δικό σας, για πάντα! Υπάρχει όμως και μια άλλη κατηγορία οδηγών οι οποίοι επιλέγουν αυτοκίνητο με βάση τις ανάγκες του σήμερα, αλλά και του αύριο και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη ότι η αγορά αυτοκινήτου είναι μια επένδυση.
Είναι μια επένδυση γιατί αφενός το αυτοκίνητο εξυπηρετεί στην καθημερινότητα και αφετέρου με την πώλησή του θα είναι σε θέση να επιστρέψει ένα μέρος της επένδυσης στον κάτοχό του. Θα έχετε παρατηρήσει ότι μεγαλώνοντας, μεγαλώνουν οι ανάγκες και οι προτεραιότητές σας και πιθανό να μη χωράνε στο πολυαγαπημένο, πρώτο, μικρό, ροζ αυτοκίνητο που πήρατε δύο χρόνια αφού περάσατε τις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.
Και κάπου εκεί, συνειδητοποιείτε ότι τελικά οι φίλοι που σας λένε να το πουλήσετε και με τα λεφτά που θα πάρετε να αγοράσετε ένα άλλο αυτοκίνητο, έχουν δίκιο. Εάν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία οδηγών που αναφέρθηκε παραπάνω, συνειδητοποιείτε επίσης ότι δεν γνωρίζετε τίποτα για την αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου και για τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Ενδεχομένως, εάν γνωρίζατε κάποια πράγματα να είχατε κάνει κάποιες πιο σωστές επιλογές τόσο σε σχέση με το χρώμα και τη μάρκα όσο και σε σχέση με την οδηγική συμπεριφορά σας.
Γιατί η αλήθεια είναι ότι κάθε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο έχει τη δική του ιστορία και βάση αυτής αξιολογείται και κοστολογείται. Όμως, ποτέ δεν είναι αργά για να ενημερωθείτε για αυτούς τους παράγοντες και να τους έχετε κατά νου στην επόμενη επένδυσή σας, είτε πρόκειται για την αγορά ενός καινούργιου είτε ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Ποιοι είναι αυτοί οι 5 παράγοντες;
- To χρώμα. Η αλήθεια είναι ότι ένα ροζ αυτοκίνητο μπορεί να μην είναι όσο δημοφιλές είναι ένα μπλε ή ένα κόκκινο, όμως οι έμπειροι μεταπωλητές λένε ότι συχνά αυτό δεν έχει σημασία σε σχέση με την ταχύτητα με την οποία θα πουληθεί. Παρόλα αυτά ένα πιο συνηθισμένο χρώμα είναι πιο ασφαλές.
- Ο κυβισμός. Στην Ελλάδα υπάρχει μια εμφανής προτίμηση στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού λόγω των τελών κυκλοφορίας. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα, τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού προσφέρουν μεγαλύτερη οικονομία στον οδηγό και άρα είναι πιο δελεαστικά.
- Το brand. Η μάρκα ενός αυτοκινήτου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην συνολική αξία του γιατί μαρτυρά την ποιότητα του αυτοκινήτου αλλά και το κόστος συντήρησής του. Δύο πολύ σημαντικοί παράγοντες για έναν αγοραστή. Η κατανάλωση. Δεν υπάρχει οδηγός που να μην τον «καίει» το πόσο καίει η μηχανή ενός αυτοκινήτου. Όσο πιο οικονομικό λοιπόν, τόσο πιο ελκυστικό.
- Τα χιλιόμετρα. Ένα αυτοκίνητο που έχει διανύσει αρκετά χιλιόμετρα ή που έχει αλλάξει πολλά χέρια συχνά δεν αποτελεί επιλογή όσων ψάχνουν ένα καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Προφανώς, η λύση δεν είναι να μην κάνετε τα χιλιόμετρα που απαιτεί η καθημερινότητά σας, όμως έχετε στο νου σας ότι και αυτό… μετράει!
- Τέλος, η συχνή προσοχή και φροντίδα του αυτοκινήτου βοηθά στο να διατηρήσει την καλή του εικόνα και να είναι ασφαλές ως προς τη χρήση. Μην ξεχνάτε ότι η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου σας ήταν αυτή που σας τράβηξε πρώτη την προσοχή…
Πηγή: Ας μιλήσουμε