Το σκάνδαλο με τις παραπλανητικές πωλήσεις προγραμμάτων ασφάλισης προστασίας πληρωμών θα κοστίσει πολλά σε αποζημιώσεις στα βρετανικά τραπεζικά ιδρύματα.
Στην προσπάθεια να επιλυθεί το ζήτημα με τα συμβόλαια που δεν έχουν ακόμα διευθετηθεί η FCA η αρμόδια εποπτική αρχή επιστρατεύει τον ηθοποιό και πρώην κυβερνήτη της Καλιφόρνια Arnold Schwarzenegger, ο οποίος συμμετέχει σε μία καμπάνια όπου η ρομποτική φιγούρα του θα παροτρύνει τους καταναλωτές να «λάβουν απόφαση» για τι θα κάνουν με το συμβόλαιο που έχουν αγοράσει μέχρι τις 29 Αυγούστου του 2019.
Η εκστρατεία θα προβληθεί στους κινηματογράφους, στην τηλεόραση και στο διαδίκτυο και θα κοστίσει 42 εκατομμύρια λίρες, που θα καταβληθούν από τις 18 επιχειρήσεις που είχαν τις περισσότερες καταγγελίες για τα PPI.
Με την παρέμβαση της Εποπτικής Χρηματοοικονομικής Αρχής (FCA) της Βρετανίας το τραπεζικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένων σύμφωνα με το Reuters και των RBS και Loyds, έχει καταβάλλει αποζημιώσεις που φτάνουν τα 35 δις δολ. από το 2007 μέχρι τώρα σε πελάτες που αγόρασαν ασφαλιστήρια συμβόλαια αποπληρωμής χρέους, δανείων κ.λπ.
Ωστόσο, ο ρυθμιστικός φορέας εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου 30 εκατομμύρια συμβόλαια που δεν έχουν ακόμη διεκδικηθεί. Μέχρι στιγμής, περίπου το 80% των καταγγελιών που έγιναν σχετικά με τις πολιτικές του PPI δεν έχουν διευθετηθεί και οι αποζημιώσεις που διεκδικούνται κυμαίνονται από 2.000 έως 3.000 λίρες, σύμφωνα με την FCA.
Η εκστρατεία που ξεκίνησε την Τρίτη αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να αποφασίσουν αν θα προβούν σε αξίωση ή όχι και είναι πιθανό να οδηγήσει σε απότομη αύξηση των καταγγελιών και περαιτέρω αποζημιώσεις από τις τράπεζες, δήλωσε η FCA.
“Υπήρχαν 64 εκατομμύρια από αυτές τις πολιτικές που πωλήθηκαν με αυτό τον τρόπο” δήλωσε ο Megan Butler, διευθυντής εποπτείας στο FCA. “Είναι πιθανό να υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που θα διεκδικήσουν ο καθένας χιλιάδες λίρες” πρόσθεσε ο Butler στο Reuters.
Περίπου 12 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν λάβει αποζημίωση για 24 εκατομμύρια συμβόλαια, ενώ καταγγελίες για άλλα 4 εκατομμύρια ασφαλιστήρια απορρίφθηκαν.
Μετά την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου στην υπόθεση “Plevin”, οι καταναλωτές μπορούν επίσης να διεκδικήσουν την “υπερβολική” προμήθεια που καταβάλλεται για το συμβόλαιο ακόμη και αν η καταγγελία τους αρχικά απορρίφθηκε.
Ο Μπάτλερ εκτιμά ότι ένα εκατομμύριο άνθρωποι θα μπορούσαν να προβούν σε τέτοιες αξιώσεις, αλλά το οφειλόμενο ποσό είναι πιθανό να είναι χαμηλότερο από το ποσό που πληρώνεται για τα πραγματικά λάθη πώλησης.
Οι κανονιστικές μεταρρυθμίσεις που θεσπίστηκαν τα τελευταία χρόνια θα εμπόδιζαν την επαναλειτουργία τόσο μεγάλης κλίμακας κακής πώλησης, η οποία έλαβε χώρα τη δεκαετία του 1990 και τις αρχές του 2000 πριν από την έναρξη της FCA. “Για αυτό και το μεγαλύτερο μέρος αυτών των πωλήσεων έγινε όταν δεν υπήρχαν σχετικοί κανονισμοί” δήλωσε ο Butler. Οι νέοι κανόνες λογοδοσίας οδηγούν στην απόδοση ευθυνών όταν γίνεται λάθος σχεδιασμός και διανομή χρηματοοικονομικών προϊόντων, ανέφερε.