Άλλο ένα σκάνδαλο έρχεται να ταράξει την ιαπωνική βιομηχανία μετά από την παραδοχή της Kobe Steel ότι παραποιούσε στοιχεία σχετικά με την ανθεκτικότητα και την ακαμψία των προιόντων της από χάλυβα που αγοράζουν περίπου 200 όμιλοι και επιχειρήσεις.
Το πρόβλημα αγγίζει μεγάλο αριθμό εταιρειών και ανάμεσα τους αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Toyota Motor, General Motors και Ford, καθώς και κατασκευαστές αεροσκαφών όπως οι Boeing και Mitsubishi Heavy Industries.
Οι εταιρείες προσπαθούν να προσδιορίσουν εάν στα υλικά που έχουν πάρει από την Kobe υπάρχουν παραποιημένα στοιχεία και εάν παρουσιάζουν κινδύνους για την ασφάλεια των πελατών τους. Ίσως το μεγαλύτερο πλήγμα για τη φήμη της Ιαπωνίας στην ποιότητα προέρχεται από την Takata, τον κατασκευαστή αερόσακων που ήταν στο επίκεντρο της μεγαλύτερης ανάκλησης στην ιστορία της ασφάλειας αυτοκινήτων, η οποία αφορούσε δεκάδες εκατομμύρια οχήματα. Οι ελαττωματικοί αερόσακοι έχουν κατηγορηθεί για περισσότερους από δώδεκα θανάτους και η όλη κατάσταση οδήγησε σετην πτώχευση της Takata τον Ιούνιο. Ο Toshiaki Oguchi, επικεφαλής της κυβέρνησης στον τομέα των επιχειρήσεων, , δήλωσε ότι οι ιαπωνικές εταιρείες ήταν γενικά επιμελείς όσον αφορά την ποιότητα. “Όταν κάτι πάει στραβά, οι εταιρείες πάντοτε προσλαμβάνουν μια επιτροπή εκτός της εταιρείας για να εξετάσει τι συνέβη”, δήλωσε ο κ. Oguchi.
“Αλλά από το να φτάνουμε σε αυτό το σημείο, γιατί να μην αναθεωρούν οι ίδιοι τις διαδικασίες όλη την ώρα; ” Η Kobe Steel δήλωσε την Κυριακή ότι οι εργαζόμενοι σε τέσσερα εργοστάσια της είχαν τροποποιήσει τα πιστοποιητικά ελέγχου για τα προϊόντα αλουμινίου και χαλκού από τον Σεπτέμβριο του 2016 έως τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους. Οι αλλαγές, όπως είπε, έδειχναν ψευδώς ότι τα προϊόντα πληρούσαν τις προδιαγραφές κατασκευής που απαιτούσαν οι πελάτες – συμπεριλαμβανομένων των ζωτικών ιδιοτήτων όπως η αντοχή εφελκυσμού, το μέτρο της ακαμψίας. Την Τετάρτη, η εταιρεία δήλωσε ότι διερευνά πιθανές παραποιήσεις δεδομένων που αφορούν ένα άλλο προϊόν, το οποίο χρησιμοποιείται κυρίως για την κατασκευή εργαλείων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι ο κονιοποιημένος χάλυβας που εξετάζει είχε πωληθεί σε έναν πελάτη που δεν κατονόμασε. Η Kobe Steel πρόσθεσε ότι εξέταζε και άλλα πιθανά επεισόδια παραποίησης δεδομένων τα οποία συνέβησαν τα τελευταία 10 χρόνια. Η εταιρεία δεν παρείχε σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με τις αποκλίσεις, καθιστώντας δύσκολη την άμεση εξακρίβωση του εάν έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια και μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδοθεί θύματα ή συμβάντα στην Kobe Steel.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας μειώθηκε απότομα την Τρίτη, την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης μετά από διακοπές και από την Τετάρτη το πρωί στο Τόκιο είχε χάσει περίπου το ένα τρίτο της αξίας της από την περασμένη εβδομάδα. “Το πρόβλημα της πλαστογραφίας έχει καταστεί ένα ζήτημα που θα μπορούσε να καταστρέψει τη διεθνή πίστη στην ιαπωνική κατασκευή”, ανέφερε σε άρθρο την Τρίτη η ιαπωνική οικονομική εφημερίδα Nikkei. Ακόμη και καθώς η Ιαπωνία έχει εγκαταλείψει το προβάδισμά της σε τεχνολογίες όπως οι τηλεοράσεις, τα κινητά τηλέφωνα και οι υπολογιστές, εξακολουθεί να υπερέχει σε προϊόντα υψηλής αξίας που χρησιμοποιούνται πίσω από τις σκηνές, συμπεριλαμβανομένων μηχανημάτων ακριβείας, ειδικών χημικών, αισθητήρων και φωτογραφικών μηχανών.