Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ μας στην Ασφαλιστική Αγορά του νομού Ευβοίας, στο πλαίσιο της στήλης «Ασφαλιστικό Οδοιπορικό» παρουσιάζοντας τις απόψεις των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών που δραστηριοποιούνται τοπικά. Στο πλαίσιο αυτό, επικοινωνήσαμε με τη Δέσποινα Καραμπέτσου, Προϊσταμένη Πωλήσεων της Ευρωπαϊκής Πίστης στη Χαλκίδα, και τις ζητήσαμε να μας απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήσεις σχετικά με το επάγγελμα που ασκεί αλλά και την εικόνα της Ασφαλιστικής Αγοράς στην πόλη της Χαλκίδας.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΣΟΥ
Γιατί αποφασίσατε να γίνετε Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής; Πόσα χρόνια κάνετε αυτό το επάγγελμα και ποιες αξίες πρεσβεύετε;
Αποφάσισα να γίνω ασφαλιστικός διαμεσολαβητής για δύο λόγους. Ο βασικότερος είναι ότι αγαπώ αυτό το επάγγελμα, διότι ταυτόχρονα είναι και λειτούργημα. Τα αγαθά που μας έχει χαρίσει η ζωή δεν πρέπει να τα θεωρήσουμε δεδομένα. Είναι λοιπόν σημαντικό να υπάρχουν σωστοί επαγγελματίες που με τις συμβουλές και τις προτάσεις τους μας βοηθούν να προστατευτούμε. Δίνουμε λοιπόν την ευκαιρία στους ανθρώπους να μπορούν να κάνουν όνειρα για τη ζωή τους, τη δουλειά τους, την οικογένειά τους, χωρίς να φοβούνται ότι «μια κακιά στιγμή» θα μετατρέψει τα όνειρα αυτά σε εφιάλτη. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το επάγγελμα αυτό έχει απεριόριστες προοπτικές ανάπτυξης. Δεν υπάρχει «ταβάνι». Φτάνεις εκεί που εσύ έχεις στοχεύσει. Είναι καλά αμειβόμενο και δε χρειάζεται να καταθέσεις κεφάλαια για να το κάνεις. Χρειάζεται όμως κατάθεση ψυχής, γνώσεις και επιμονή για να φτάσεις στην επιτυχία.
Ασκώ το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή πολλά χρόνια. Αν προσθέσω τα χρόνια που το είχα ως δεύτερο και τα χρόνια που το έχω ως αποκλειστικό, συνολικά είναι 36.
Όλο το διάστημα της επαγγελματικής μου καριέρας προσπαθώ να είμαι σωστή επαγγελματίας πρεσβεύοντας τις αξίες που κάθε συνάδελφος θα πρέπει να έχει. Η τήρηση του κώδικα δεοντολογίας είναι σημαντική. Τηρώντας τον δεν σέβομαι μόνο τους συναδέλφους και την εταιρεία που συνεργάζομαι, αλλά και τον ίδιο μου τον εαυτό. Η προσπάθεια για ενημέρωση, εκπαίδευση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα είναι καθημερινό μέλημα. Μα πάνω απ’ όλα θεωρώ ότι ο σεβασμός και η υπευθυνότητα απέναντι στον καταναλωτή είναι το Α και το Ω στη δουλειά μας.
Μιλήστε μας για το Σύλλογο που έχετε ιδρύσει. Ποιος είναι ο σκοπός του, ποιες οι δράσεις του και πόσα μέλη αριθμεί;
Στην Εύβοια δραστηριοποιούνται 340 περίπου ασφαλιστικοί σύμβουλοι, συντονιστές και πράκτορες. Συνάδελφοι, που οι περισσότεροι δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους, πλήττονταν όμως από τα ίδια προβλήματα, αγωνίζονταν με το ίδιο σθένος για μια αξιοπρεπή επιβίωση, ένιωθαν την ανάγκη να μοιραστούν την αγωνία για το μέλλον με άλλους συναδέλφους ήθελαν να ενώσουν τις φωνές τους για να ακουστούν. Έτσι λοιπόν πριν 4 περίπου χρόνια ιδρύθηκε ο Πανευβοϊκός Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών.
Ο πρώτος σύλλογος ασφαλιστών στην Εύβοια μιας και μέχρι τότε δεν υπήρχε άλλος. Βασικός σκοπός είναι να βοηθήσει ενεργά στην κατοχύρωση και αναβάθμιση του επαγγέλματος, να είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων, καθώς και να φέρει κοντά τους Ευβοιώτες συναδέλφους, αναπτύσσοντας φιλίες και συναδελφική αλληλεγγύη, προκειμένου ενωμένοι να πορευόμαστε ώστε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα ο Σύλλογός μας έχει 173 εγγεγραμμένα μέλη και με την πάροδο του χρόνου, γνωρίζοντάς μας μέσα από τις δράσεις μας αυξάνονται. Πριν λίγους μήνες είχαμε εκλογές. Το νέο Δ.Σ. ως επί το πλείστον αποτελείται από νέα παιδιά, γεμάτα όνειρα, όρεξη για δουλειά και ιδέες. Αυτό είναι ένα επιπλέον θετικό στοιχείο που θα βοηθήσει να έρθουν κοντά μας περισσότεροι συνάδελφοι. Από την ίδρυση του Συλλόγου μας μέχρι σήμερα έχουν γίνει αρκετές δράσεις. Θα μπορούσαν να έχουν γίνει περισσότερες, αλλά ως νεοσύστατος σύλλογος και χωρίς οικονομικούς πόρους (εκτός από την ετήσια συνδρομή των μελών που είναι 20 ευρώ) αντιμετωπίσαμε προβλήματα στην υλοποίηση του προγράμματος. Εκτιμώ ιδιαιτέρως την συμπαράσταση που είχαμε από το Επιμελητήριο Ευβοίας, στου οποίου το Δ.Σ. ήμουν και είμαι μέλος και το οποίο μπαίνοντας ως συνδιοργανωτής μας βοήθησε στην υλοποίηση δράσεων που χωρίς αυτή την οικονομική βοήθεια δε θα μπορούσαν να γίνουν.
Αναφέρω μερικές από τις δράσεις μας. Πραγματοποιήσαμε αρκετά σεμινάρια για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους οι συνάδελφοι, ημερίδες για ενημέρωση σχετικά με τις αλλεπάλληλες αλλαγές που γίνονται στον κλάδο, επαναπιστοποιήσεις για όσους συναδέλφους δεν τις είχαν κάνει, αδελφοποίηση με τον Παγκύπριο Σύλλογο Ασφαλιστών με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών. Μέσα από το πρόγραμμα ERASMUS, που πήραμε, στείλαμε 15 συναδέλφους στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας όπου εκπαιδεύτηκαν πάνω σε θέματα που αφορούν το επάγγελμά μας. Καθιερώσαμε εδώ στη Χαλκίδα το ετήσιο Πανευβοϊκό συνέδριο των ασφαλιστών του νομού. Βοηθήσαμε στη δημιουργία τράπεζας αίματος σε συνεργασία με το ΣΑΜΕΕ. Στείλαμε εξώδικα σε τράπεζες που δημιουργούσαν καθημερινά προβλήματα στη δουλειά μας. Πήραμε μέρος σε διαδηλώσεις και πορείες που αφορούν τον κλάδο μας κ.λπ. Συνεχίζουμε δυναμικά τις δράσεις μας με σκοπό να υλοποιήσουμε όλο το φετινό πρόγραμμα και να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης που μας έχουν δείξει οι συνάδελφοι.
Διαβάστε επίσης: Α. Τσιώλης: Λατρεύω την door to door Πώληση!
Ποια είναι η εικόνα της τοπικής Ασφαλιστικής Αγοράς; Ο κόσμος ανταποκρίνεται στις υπηρεσίες σας;
Η Εύβοια είναι από τους νομούς που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση. Δεν είναι πλέον βιομηχανική περιοχή αφού έκλεισαν σχεδόν όλα τα εργοστάσια στις γύρω περιοχές. Η ανεργία έχει ανέβει στα ύψη. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι δουλεύουν 4ωρα με μισθούς πείνας και οι ελεύθεροι επαγγελματίες προσπαθούν να σώσουν τις επιχειρήσεις τους. Η ανεργία σε συνδυασμό με τα σκληρά μέτρα και με ένα κράτος πρόνοιας να καταρρέει γεννά φοβερή ανασφάλεια. Ταυτόχρονα όμως γεννά ευκαιρίες για το επάγγελμά μας. Ο κόσμος άρχισε να αποκτά ασφαλιστική συνείδηση. Κατανοεί ότι το κράτος του στερεί τα βασικότερα αγαθά στη ζωή που είναι η υγεία και το δικαίωμα για αξιοπρεπή γηρατειά με αποτέλεσμα να στρέφεται στην ιδιωτική ασφάλιση. Ανταποκρίνεται στις υπηρεσίες μας αλλά όχι ανεπιφύλακτα. Μετά τις ανακλήσεις αδειών τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές διατηρούν επιφυλάξεις σχετικά με τη φερεγγυότητα των εταιρειών. Χρειάζεται λοιπόν σωστή και τεκμηριωμένη ενημέρωση για να κατανοήσουν ότι το τοπίο έχει πια αλλάξει και οι πιθανότητες μη φερεγγυότητας έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Επιπλέον προβληματίζονται για το αν θα μπορούν να πληρώσουν αυτό που τόσο πολύ χρειάζονται. Ευτυχώς στην ασφαλιστική αγορά σήμερα υπάρχει πληθώρα προϊόντων για όλες τις τσέπες. Δεν υπάρχει λοιπόν περίπτωση να μη βρεθεί πρόγραμμα που θα καλύπτει τις ανάγκες τους και ταυτόχρονα θα είναι προσαρμοσμένο στις οικονομικές τους δυνατότητες. Το ξεκαθάρισμα που έχει αρχίσει να γίνεται στον κλάδο μας και η δημιουργία του μητρώου ενεργών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών βοηθά σημαντικά στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στο πρόσωπο του ασφαλιστικού συμβούλου με αποτέλεσμα η ανταπόκριση στις υπηρεσίες μας να είναι μεγαλύτερη.
Κατά την άποψή σας ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε; Οι μαύροι κωδικοί, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η υψηλή φορολόγηση ή κάτι άλλο;
Δε θα μπορούσα να εστιάσω σε ένα πρόβλημα. Υπάρχει συνδυασμός πολλών προβλημάτων που αθροιστικά δημιουργούν ένα μεγάλο. Τα προβλήματα δεν είναι μόνο οικονομικά, αλλά αφορούν και τη βαθύτερη δομή του επαγγέλματος. Ο εντοπισμός τους από τα συνδικαλιστικά μας όργανα θα πρέπει να συνδυάζεται με συντονισμό και στοχευόμενη διεκδίκηση επίλυσής τους για να υπάρξει αποτέλεσμα. Αν θα έπρεπε να τα ιεραρχήσω στην κορυφή θα έβαζα το φορολογικό – ασφαλιστικό. Η ληστρική και άδικη φορολογία καταρρακώνει την ψυχολογία μας και δημιουργεί ανασφάλεια για την παραμονή μας στο επάγγελμα. Ακολουθούν τα εναλλακτικά δίκτυα. Μια Λερναία Ύδρα κάτω από τη σκέπη των ασφαλιστικών εταιρειών που παραγκωνίζουν το δίκτυο. Σε συνδυασμό με τις επιθετικές έως εκβιαστικές πρακτικές των τραπεζικών ιδρυμάτων δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός, αβάσταχτος για τις πλάτες μας. Δεν είμαι της άποψης ότι για όλα φταίνε πάντα οι άλλοι. Όλοι έχουμε το μερίδιό μας στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Η άρνηση για συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή στα νέα δεδομένα, η μη τήρηση του κώδικα δεοντολογίας, συντήρηση των μαύρων κωδικών, η ύπαρξη ασφαλιστικών συμβούλων που αυτοαποκαλούνται «επαγγελματίες» χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις, η έλλειψη σεβασμού και υπευθυνότητας στον καταναλωτή βαραίνουν εμάς. Ας διορθώσουμε λοιπόν πρώτα αυτά που περνάνε από το χέρι μας και όσον αφορά τα υπόλοιπα, όπου άλλοι κανονίζουν τις τύχες μας, ας παραμείνουμε ενωμένοι για να μπορέσουμε συλλογικά να διεκδικήσουμε το δίκιο μας.
Τέλος, μιλήστε μας για το χαρτοφυλάκιό σας και την εταιρεία που αντιπροσωπεύετε. Γιατί έχετε επιλέξει την Ευρωπαϊκή Πίστη για στρατηγικό συνεργάτη;
Το χαρτοφυλάκιό μου είναι αποτέλεσμα επίμονης και υπεύθυνης δουλειάς πολλών ετών. Αποτελείται από όλους τους κλάδους, το μεγαλύτερο όμως ποσοστό κατέχουν οι ποιοτικοί κλάδοι υγείας – σύνταξης. Στους κλάδους αυτούς νιώθω «τη χαρά της πώλησης» (κάτι που δεν υπάρχει στον κλάδο του αυτοκίνητου) και την ικανοποίηση ότι προσφέρω κοινωνικό έργο. Επίσης, χαρτοφυλάκιο με τέτοιους κλάδους δύσκολα χάνεται στην πάροδο του χρόνου. Το ότι πρέπει να βρίσκομαι πάντα δίπλα στον πελάτη και να αντιμετωπίζω τις δύσκολες στιγμές του σας δικές μου είναι ψυχοφθόρο. Αυτό όμως είναι και η ομορφιά του επαγγέλματός μας. Η ευθύνη απέναντι στον καταναλωτή είναι τεράστια. Επομένως, η επιλογή της ασφαλιστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζομαι θα έπρεπε να γίνει με μεγάλη προσοχή. Επέλεξα την Ευρωπαϊκή Πίστη για πολλούς λόγους. Καταρχήν για τη φερεγγυότητα και την αξιοπιστία της. Είναι η μόνη ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Κατέχει από το 2002 την πιστοποίηση ISO 9001:2000 από τον αναγνωρισμένο Ευρωπαϊκό φορέα TUN NORD αλλά και η πρώτη που πέτυχε χορήγηση του νέου ISO 9001:2008 για το σύνολο των υπηρεσιών της. Βραβεύεται για 7 συνεχή έτη με το βραβείο True Leaders της ICAD. Κατέχει 6η θέση στο σύνολο των εταιρειών κι έχει μηδέν δανεισμό. Επίσης, η EBRD επένδυσε στην εταιρεία αγοράζοντας το 15% του μετοχικού κεφαλαίου.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι δραστηριοποιείται σε όλους τους σύγχρονους κλάδους ασφάλισης παρέχοντας ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη. Έχει δημιουργήσει ειδικά σχεδιασμένα και ευέλικτα ασφαλιστικά προγράμματα, ενώ παράλληλα επενδύει σε νέες τεχνολογίες. Τέλος -και το θεωρώ βασικό- είναι η μόνη ίσως εταιρεία που δήλωσε επίσημα ότι θα παραμείνει μακριά από τα εναλλακτικά Δίκτυα στηρίζοντας το Δίκτυό της και μένοντας στο πλευρό των συνεργατών της. Πληροί λοιπόν όλες τις προϋποθέσεις που χρειάζονται για να νιώθω ασφαλής ως συνεργάτιδα και αυτό να μπορώ να το μεταδώσω στους πελάτες μου.