συνέντευξη της Σοφίας Δρεκόλια, Consumer Lines Underwriter στην AIG Greece
Για την αγορά ασφάλισης κατοικίας μιλά στο ΑΜ η Σοφία Δρεκόλια, Consumer Lines Underwriter στην AIG Ελλάδος. Όπως επισημαίνει οι πολίτες δεν γνωρίζουν ούτε το κόστος ούτε τα οφέλη από ένα πρόγραμμα ασφάλισης. Ωστόσο, λόγω των συνθηκών σταδιακά αρχίζουν να αλλάζουν νοοτροπία και να στρέφονται προς τις ασφαλιστικές. Η κ. Δρεκόλια αναφέρεται επίσης στις ζημιές που καταγράφονται και τη συχνότητά τους καθώς και την ασφάλιση κατοικίας μέσω διαδικτύου.
Γιατί παραμένει ανασφάλιστο το μεγαλύτερο μέρος των κατοικιών στην Ελλάδα; Πρέπει να υφίσταται υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση αυτή;
Η χώρα μας έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ιδιοκατοίκησης όχι μόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά σε ολόκληρο τον αναπτυγμένο κόσμο, αφού υπολογίζεται ότι το ποσοστό ιδιοκατοίκησης ξεπερνά το 70%. Παράλληλα κατέχει την έκτη θέση στις πιο σεισμογενείς χώρες του κόσμου. Ωστόσο, η ασφάλιση κατοικίας έχει σχετικά χαμηλή ζήτηση λόγω της έλλειψης ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα και κυρίως λόγω έλλειψης γνώσης και σωστής εκπαίδευσης για το ίδιο το προϊόν. Ο κόσμος μη γνωρίζοντας το προϊόν είτε το θεωρεί ιδιαίτερα ακριβό είτε το αντιμετωπίζει σαν ένα υποχρεωτικό «χαράτσι» που του επιβάλει η τράπεζα σε περίπτωση δανειοδότησης, αγνοώντας τα πραγματικά του οφέλη. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που εξακολουθούν να ελπίζουν ότι σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού η πολιτεία θα τους στηρίξει. Βέβαια η οικονομική κατάσταση των τελευταίων ετών στη χώρα μας, αλλά και η αντίδραση του κράτους σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, αλλάζει σιγά σιγά τον Έλληνα που αρχίζει να αναζητά μόνος του λύσεις, προκειμένου να διασφαλίσει την περιουσία του. Όμως η σκέψη αυτή δεν είναι αρκετά ώριμη ακόμα, καθώς ο κόσμος χρειάζεται εκπαίδευση και καθοδήγηση και αυτό είναι μια υποχρέωση δική μας απέναντι στους πολίτες.
Τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες, όσο και οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, πρέπει να ενημερώνουν και να εκπαιδεύουν κατάλληλα τον κόσμο έτσι ώστε να πειστούν για την αξία της ασφάλισης της περιουσίας τους και να μπορέσουν να επιλέξουν το καλύτερο ασφαλιστικό πρόγραμμα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
“Πολλοί ασφαλισμένοι μας, θεωρούν πολύ σημαντική την ασφάλεια κλοπής, αφού αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους φόβους τους, ενώ ακολουθούν η πλημμύρα, η φωτιά και τελευταίος ο σεισμός”
Ποιοι κίνδυνοι έχουν τη μεγαλύτερη συχνότητα και το μεγαλύτερο κόστος αποκατάστασης;
Παρατηρούμε ότι πολλοί ασφαλισμένοι μας, θεωρούν πολύ σημαντική την ασφάλεια κλοπής, αφού αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους φόβους τους, ενώ ακολουθούν η πλημμύρα, η φωτιά και τελευταίος ο σεισμός.
Στην πράξη όμως η διάρρηξη σωληνώσεων ή αλλιώς πλημμύρα, αποτελεί το συχνότερο και μεγαλύτερο ποσοστό των αποζημιώσεων του κλάδου της κατοικίας, αφού η ζημιά που μπορεί να προκαλέσουν τα νερά μέσα σε ένα διαμέρισμα ή μια μονοκατοικία μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αρχικά φαίνεται. Ένας άλλος σημαντικός κίνδυνος είναι αυτός του σεισμού. Μπορεί να μη συμβαίνει συχνά σε μεγάλη ένταση, αλλά όταν συμβεί προκαλεί πολύ σοβαρές ζημιές. Παρόλο που η Ελλάδα είναι μια σεισμογενής χώρα, η ζήτηση για τη συγκεκριμένη κάλυψη είναι χαμηλή τόσο λόγω της εσφαλμένης νοοτροπίας που περιγράψαμε παραπάνω όσο και του αυξημένου κόστους της συγκεκριμένης κάλυψης.
Σχεδιάζετε νέα προϊόντα σε αυτό τον κλάδο;
Είμαστε σε μια διαρκή προσπάθεια να εξελισσόμαστε προκειμένου να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις ανάγκες της αγοράς και των ασφαλισμένων μας. Στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα ανανεώσαμε τα προϊόντα ασφάλισης κατοικίας της Εταιρείας μας, διαμορφώνοντας τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, το βασικό, το διευρυμένο, καθώς και τα πακέτα με τις πλήρεις καλύψεις και τις συμφωνημένες αξίες. Τα προγράμματά μας είναι ολοκληρωμένα και ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες του κοινού μας.
Για παράδειγμα στο βασικό μας πρόγραμμα παρέχουμε επτά απαραίτητες καλύψεις –όπως η πυρκαγιά, η έκρηξη, οι ζημιές από καπνό, η προστασία υπασφάλισης κ.ά.– ενώ αντίστοιχα, στο διευρυμένο παρέχουμε ό,τι και το βασικό, καθώς επίσης δεκαοκτώ επιπλέον καλύψεις, μεταξύ των οποίων η διάρρηξη σωληνώσεων, η πλημμύρα, η αστική ευθύνη κ.ά. Παράλληλα, για να κάνουμε τα προγράμματά μας πιο ανταγωνιστικά, παρέχουμε πολλαπλές εκπτώσεις όπως για παράδειγμα 20% έκπτωση σε περίπτωση ενυπόθηκου δανείου, ενώ δημιουργήσαμε επίσης μια νέα προαιρετική κάλυψη σε κατά παντός κινδύνου βάση για τυχαίες υλικές ζημιές, που σημαίνει πως αν κατά λάθος καταστραφεί κάποιο αντικείμενο στο σπίτι μας θα αποζημιωθούμε.
Στόχος μας είναι να είμαστε πάντα κοντά στον παλμό της αγοράς και διαρκώς να εξελίσσουμε τα προϊόντα μας με λύσεις και καινοτομίες που να ανταποκρίνονται όλο και καλύτερα στις ανάγκες των ασφαλισμένων μας.
Για την πλειονότητα των πελατών και για πιο σύνθετα προϊόντα όπως μπορεί να είναι αυτά της κατοικίας –για παράδειγμα, μεγάλες αξίες, κατασκευές πέραν των συνηθισμένων, ιστορικό ζημιών κ.λπ.– η συμβολή του ασφαλιστή είναι απαραίτητη
Ποια είναι η άποψή σας για την πώληση προγραμμάτων ασφάλισης κατοικίας μέσω διαδικτύου;
Η ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων είναι ένα γεγονός που στις μέρες μας γίνεται όλο και πιο έντονο. Η ευκολία και η αμεσότητα που παρέχει η online πώληση, στο κοινό που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο συστηματικά, είναι σημαντική. Στην περίπτωση της ασφάλισης και κυρίως για το προϊόν της κατοικίας η online ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει μια λύση για απλά προγράμματα και πιο ενημερωμένους καταναλωτές. Θεωρούμε όμως ότι για την πλειονότητα των πελατών και για πιο σύνθετα προϊόντα όπως μπορεί να είναι αυτά της κατοικίας –για παράδειγμα, μεγάλες αξίες, κατασκευές πέραν των συνηθισμένων, ιστορικό ζημιών κ.λπ.– η συμβολή του ασφαλιστή είναι απαραίτητη, τόσο για την καλύτερη αξιολόγηση των αναγκών του ασφαλισμένου και του ασφαλιστικού κινδύνου όσο και για την αποφυγή υπασφάλισης.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Φεβρουαρίου 2018