Ο Su Donghu, οδηγός ταξί στο Πεκίνο, θυμάται τα πρώτα βήματα της κινεζικής εταιρείας αυτοκινήτων Didi Chuxing το 2012. Όπως εξηγεί “η Didi ακολουθούσε “επιθετική” πολιτική για να εντάξει στην πλατφόρμα της οδηγούς, παρέχοντας δωρεάν υπηρεσίες και εισιτήρια ή ακόμα και φιάλες νερού σε επαγγελματίες οδηγούς”. Ο κ. Su αναφέρει ότι συχνά έβλεπε τους πελάτες να διαπληκτίζονται για ένα ταξί – αφήνοντας τον οδηγό να αποφασίσει.
Τώρα, μόλις έξι χρόνια αργότερα, η εφαρμογή της Didi έχει γίνει τόσο κυρίαρχη ώστε η Εταιρεία να έχει στην ουσία οργανώσει όλη τη μέρα του. “Σχεδόν κανείς δεν μένει χωρίς ταξί, μόνο οι ηλικιωμένοι που δεν χρησιμοποιούν smartphones”, λέει. Η Didi έχει πλέον δεσπόζουσα θέση στην Κίνα με 450 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες και περίπου 2.6 εκατομμύρια οδηγούς ταξί. Η Didi έχει ήδη κερδίσει την Uber σε μία μάχη: απέκτησε το τμήμα της Κίνας της εταιρείας Silicon Valley το 2016 και σε αντάλλαγμα η Uber απέκτησε μερίδιο 17,7% στην Didi.
Η αμερικανική εταιρεία πρόκειται να υπογράψει μια παρόμοια συμφωνία συνεργασίας με την Grab, την εφαρμογή για ταξί στη Νοτιοανατολική Ασία που υποστηρίζεται επίσης από την Didi και την SoftBank. Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι οι δύο εταιρείες στοχεύουν στα ίδια “εδάφη” σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Λατινική Αμερική και η κινεζική εταιρεία έχει μια στρατηγική τεσσάρων πυλώνων: οργανική ανάπτυξη, εξαγορές, συνεργασίες με εγχώριους παίκτες – και χρηματοδοτήσεις. “Όλοι γνωρίζουν ότι ο κύριος ανταγωνιστής μας – η Uber- δραστηριοποιείται πολύ ενεργά διεθνώς”, δήλωσε ο στους Financial Times ο Bob Zhang, επικεφαλής της τεχνολογίας της Didi. “Αν δεν προχωρήσουμε γρήγορα, το παράθυρο ευκαιρίας θα μπορούσε να κλείσει”. Και πρόσθεσε “εάν υπάρχουν κατάλληλοι εγχώριοι εταίροι, θα τους δώσουμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε, είτε χρησιμοποιώντας το κεφάλαιο, την τεχνολογία, τα προϊόντα ή την εμπειρία. Αλλά εάν δεν υπάρχουν κατάλληλοι εταίροι και πάλι θα εισέλθουμε στην αγορά που θέλουμε “.
Νέο γραφείο στο Μεξικό
Η Didi μπαίνει δυναμικά στην αγορά στο Μεξικό. Όπως αναφέρει ο Jeffrey Towson, καθηγητής επενδύσεων στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου, ο οποίος διερευνά τα διεθνή σχέδια διεύρυνσης της Didi “η εταιρεία προσεγγίζει στελέχη της Uber και τους προσφέρει δύο φορές το μισθό τους και περισσότερα. Φαίνεται πώς είναι διατεθειμένη να επενδύσει μεγάλα κεφάλαια για να κερδίσει την Uber στο Μεξικό.”
Πηγή: Financial Times