Κατά 264.000 αυτοκίνητα ενισχύθηκε ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων μετά το πρώτο οργανωμένο εγχείρημα του υπουργείου Οικονομικών να εντοπίσει τους ανασφάλιστους οδηγούς και να επιβάλλει τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα.
του Πλάτωνα Τσούλου
Πλέον, με σήμα ασφάλισης κυκλοφορούν στη χώρα περί τα 6.208.000 οχήματα, ενώ χωρίς σήμα ασφάλισης καταγράφονται στη σχετική βάση δεδομένων περί τα 170.000 οχήματα. Κύκλοι της αγοράς αναφερόμενοι στα εναπομείναντα ανασφάλιστα οχήματα, εκτιμούν ότι αντιστοιχούν: Σε οδηγούς οι οποίοι αδιαφορούν παντελώς για το αν θα ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Σε οδηγούς οι οποίοι περιμένουν να παρέλθει το δίμηνο που προβλέπει ο νόμος για την πληρωμή του προστίμου πριν ασφαλιστούν, ώστε να κερδίσουν δύο μηνών ασφάλιστρα.
Σε λάθη τα οποία παραμένουν στη βάση δεδομένων και που όλα δείχνουν ότι με αυτή, την πρώτη, αποστολή προστίμων θα διορθωθούν κατόπιν πρωτοβουλιών τις οποίες θα αναλάβουν οι ίδιοι οι κάτοχοι των οχημάτων που αδίκως επιβαρύνθηκαν με τα σχετικά πρόστιμα.
Η ασφαλιστική αγορά αναμένει την εκκαθάριση της βάσης δεδομένων ώστε να καταγράψει τον πραγματικό αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων, όπως αναμένει και τις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών σε ότι αφορά τους επόμενους ελέγχους, προκειμένου να διαπιστώσει το πόσο αποφασιστικά θα θελήσει να κινηθεί για το δραστικό περιορισμό των ανασφάλιστων οδηγών.
Σημειώνεται ότι, βάσει της δίμηνης προθεσμίας που έχουν οι ανασφάλιστοι να καταβάλλουν τα πρόστιμα, ο επόμενος έλεγχος από το ΥΠΟΙΚ θα μπορούσε να γίνει στις 7 Ιουλίου.