Η Augmented Reality (AR) είναι ένα τεχνολογικό εργαλείο που θα επηρεάσει πολυεπίπεδα τις επιχειρήσεις καθώς θα αλλάξει σταδιακά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες προσεγγίζουν τον καταναλωτή και αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους, ενώ ταυτόχρονα θα μεταβάλλει και την εσωτερική τους λειτουργία επηρεάζοντας τμήματα παραγωγής και ασφάλειας. Η AR είναι προβολή εικονικών στοιχείων σε πραγματικό περιβάλλον και χρόνο για αυτό και η ελληνική ορολογία είναι επαυξημένη ή ενισχυμένη πραγματικότητα. Έχει χρησιμοποιηθεί σαν ιδέα από μεγάλους ομίλους όπως οι Coca-Cola, Starbucks, WalMart, L’ Oreal αλλά και ασφαλιστικές όπως η AXA, η Zurich και η Allianz.
της Βίκυς Γερασίμου
Με την εν λόγω τεχνολογία να μπορεί να λειτουργήσει πλέον – πέρα των ειδικών γυαλιών και των wearables – και μέσω κινητών τηλεφώνων, πολλές εταιρείες έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι της αξιοποίησής της για μεγαλύτερη διείσδυση στο καταναλωτικό κοινό. Μέχρι το 2022 η αγορά της AR αναμένεται να φτάσει τα 117,4 δισ. καθώς μπαίνει σε όλους τους κλάδους και με πιο αργό και «φειδωλό» βηματισμό στην ασφαλιστική βιομηχανία.
Η χρήση της ενισχυμένης πραγματικότητας και η ευρηματικότητα των σχεδιαστών σχετικών εφαρμογών ποικίλλει και εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά που μπορεί να της προσδώσει ο εκάστοτε κλάδος. Έχουμε πάντως δει διάφορες πρωτοβουλίες – όπως ιστότοπους που μπορεί κανείς να δοκιμάσει ρούχα πριν τα αγοράσει, εταιρείες καλλυντικών να αλλάζουν πρόσωπα, αλυσίδες υπεραγορών να τη χρησιμοποιούν ως επιβράβευση πελατών, συνεργεία σε ανακατασκευές σπιτιών, σε νοσοκομεία για την ψυχική υγεία ασθενών, από ασφαλιστικές για λόγους ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με την αξία της ασφάλισης και τους κινδύνους που ελλοχεύουν κ.ο.κ.
Στην ουσία η ασφαλιστική βιομηχανία επηρεάζεται από την τεχνολογία αυτή με τρεις τρόπους:
α) την υιοθετεί ως εργαλείο marketing και αποσκοπεί στο να έρθει πιο κοντά στον καταναλωτή μέσα από τη σύζευξη του πραγματικού και του εικονικού κόσμου,
β) τη χρησιμοποιεί για να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους της. Θυμίζουμε ότι η Zurich με την AR εκπαίδευσε περίπου 10.000 Managers το 2016. Σε δήλωσή του ο επικεφαλής καινοτομίας στην εκπαίδευση Daniel Neubauer ανέφερε ότι «η πρόκληση στην εκπαίδευση 50 ανθρώπων είναι το πώς να τους κατευθύνεις σωστά, αντίθετα η επαυξημένη πραγματικότητα κάνει τους ανθρώπους να αυτοπροσανατολίζονται».
Τέλος, γ) καλύπτει τους κινδύνους που προκύπτουν από τη χρήση της. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η φρενίτιδα την οποία δημιούργησε το pokemon, όπου σημειώθηκαν από ατυχήματα πεζών και τροχαία μέχρι και πυροβολισμοί από ιδιοκτήτες που πυροβόλησαν παίκτες γιατί νόμιζαν πως είναι διαρρήκτες. Για αυτό και σχεδιάστηκαν ασφαλιστήρια προγράμματα ειδικά για το παιχνίδι.
Πέρα όμως από τέτοιου είδους ασφαλίσεις αντικείμενο κάλυψης μπορεί να είναι και οι εκδηλώσεις των παιχνιδιών αλλά και η προστασία των πλατφορμών από hackers κ.λπ. Η AR είναι μία τεχνολογία που χρησιμοποιείται σταδιακά σε ευρύτερη κλίμακα και θα επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι η σε πραγματικό χρόνο άμεση ή έμμεση θέαση ενός πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα στοιχεία επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγώμενα από συσκευές υπολογιστών, όπως ήχος, βίντεο, γραφικά ή δεδομένα τοποθεσίας. Ήδη υπάρχει στα κινητά τηλέφωνα και σταδιακά ενσωματώνεται και σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ας δούμε πώς έχει εφαρμοστεί στην ασφαλιστική βιομηχανία.
H διαφήμιση με το τέρας της AXA
Η ΑΧΑ στο Βέλγιο σχεδίασε καμπάνια βασισμένη στην επαυξημένη πραγματικότητα. Σε διαφήμιση που έκανε για περιοδικό και απεικονιζόταν ένας δρόμος και στο κέντρο της φωτογραφίας υπήρχε ένα κομμάτι λευκό στο οποίο οι χρήστες έπρεπε να ακουμπήσουν το κινητό τους. Ανοίγοντας την εφαρμογή της AXA ο χρήστης έβλεπε ένα video. Αρχικά o χρήστης έβλεπε το δρόμο και ένα όχημα να κινείται. Ξαφνικά όμως η εικόνα κουνιόταν σαν να γίνεται σεισμός και έκανε την εμφάνισή του ένα τέρας το οποίο ποδοπατούσε το όχημα.
To στοιχειωμένο σπίτι της Allianz
Το project «στοιχειωμένο σπίτι της Allianz» έγινε από την ARworks και στόχος ήταν μέσα από ένα παιχνίδι Augmented Reality να αντιληφθεί ο κόσμος χωρίς να φοβηθεί τους κινδύνους που κρύβονται σε ένα σπίτι. Στο κέντρο της Βουδαπέστης στήθηκε ένα μικρό σπίτι όπου οι επισκέπτες έμπαιναν κρατώντας στα χέρια ένα tablet. Εκεί με τη βοήθεια της εφαρμογής και ανοίγοντας την κάμερα του tablet έβλεπαν στην κουζίνα το τηγάνι να παίρνει φωτιά, στην τουαλέτα να ξεχειλίζει το νερό, από τους έντονους ανέμους να ξηλώνεται η οροφή κ.ο.κ.
H Zurich εκπαιδεύει 10.000 χρησιμοποιώντας την AR
Η Zurich Ασφαλιστική, η γενική ασφαλιστική εταιρεία των 74 δισεκατομμυρίων δολαρίων, χρησιμοποίησε τις εφαρ – μογές smartphone αξιοποιώντας την AR, προκειμένου να βοηθήσει τους managers της να βελτιώσουν τις δεξιό – τητές τους όσον αφορά την καθοδήγηση, τη διαχείριση έργων και ανθρώπων. Η Εταιρεία μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας εκπαίδευσε 10.000 εργαζόμενους σε 170 χώρες στο πλαίσιο της προετοιμασίας που έκανε το 2016 για τα στελέχη της. Πέρα από την εκπαίδευση το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε αποσκοπούσε και στο να εντοπίσει τα στελέχη που ήθελαν να προωθήσουν την καριέρα τους.
Η Penny Dollars της ασφαλιστικής εταιρείας Desjardins
Το ζήτημα της αποταμίευσης δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό και κυρίως για τους νέους ανθρώπους, ωστόσο είναι ουσιαστικό για το μέλλον. Η ασφαλιστική εταιρεία Desjardins βρήκε έναν τρόπο να πλησιάσει τους ανθρώπους και να τους ενημερώσει για τη συνταξιοδότησή τους με τη μικρή Penny να ζωντανεύει μέσα από τη συσκευή του κινητού τους τηλεφώνου. Η Penny Dollars εμπνέει τους πελάτες και τους εξηγεί ποιος πρέπει να είναι ο σχεδιασμός της συνταξιοδότησής τους με βάση την οικονομική τους κατάσταση.
Η AXA μπαίνει στο παιχνίδι «Real World»
Το 2014 η AXA ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Google’s Niantic Labs Partner προκειμένου να ενοποιήσει 20.000 γραφεία μέσω του παιχνιδιού “Real World”. Ήδη από το 2014 υπήρχαν γραφεία στη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, την Ινδονησία και την Ελβετία, τα οποία είχαν χαρακτηριστεί για το παιχνίδι σαν AXA portals. Εν συνεχεία το 2015 δημιουργήθηκαν στις ΗΠΑ και αλλού. Στόχος της Εταιρείας είναι να δημιουργήσει ένα group του παιχνιδιού παγκοσμίως και να ενδυναμώσει τη σχέση της με τους πελάτες.
Το σπίτι της LV
Η Liverpool Victoria είναι μία βρετανική ασφαλιστική εταιρεία με πελατολόγιο που ξεπερνά τα 5 εκατ. και σαν εταιρεία φημίζεται για τη δημιουργικότητά της στην προσέγγιση των πελατών. Η Εταιρεία είχε την ιδέα να κυκλοφορήσει ενημερωτικά φυλλάδια για την ασφάλιση κατοικίας χρησιμοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα. Έτσι όταν ο χρήστης τοποθετούσε το κινητό του πάνω στο φυλλάδιο εμφανιζόταν τρισδιάστατη κατοικία και όλα τα σημεία και τα αντικείμενα που θα μπορούσαν ενδεχομένως να υποστούν ζημιά από ένα σεισμό, μία φωτιά ή ακόμα και να κλαπούν και θα μπορούσαν να ασφαλιστούν.
Πρόγραμμα AR της Sea Monster για τη Metropolitan Insurance
H Sea Monster, εταιρεία που έχει κάνει project και για το Facebook, προχώρησε στη δημιουργία διαφήμισης με τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας για ασφαλίσεις κηδειών. Στόχος ήταν να ενημερωθούν σωστά οι πολίτες για την αξία της ασφάλισης ζωής. Η εφαρμογή σχεδιάστηκε για να είναι συμβατή με smartphones και tablets.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Μαίος 2018