συνέντευξη του Σταύρου Γαγάνη, Ασφαλιστικού Συμβούλου
Στην ενδυνάμωση της σχέσης των πολιτών και της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και τον συνεχώς εξελισσόμενο ρόλο της διαμεσολάβησης αναφέρεται σε συνέντευξή του ο Σταύρος Γαγάνης, Ασφαλιστικός Σύμβουλος. Η αξιοποίηση της τεχνολογίας, όπως εξηγεί, μπορεί να αυξήσει την ποιότητα των υπηρεσιών και να οδηγήσει τον κλάδο σε αύξηση εργασιών.
Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με την ασφαλιστική αγορά;
Η ενασχόλησή μου με την ασφαλιστική αγορά ξεκίνησε το 1993 και συνεχίζω 25 χρόνια μετά στην ίδια εταιρεία την Interamerican. Ήταν για μένα ο κατάλληλος χώρος για να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου και να φανώ χρήσιμος στους πελάτες μου που θέλουν να εξασφαλίσουν και να διατηρήσουν το επίπεδο διαβίωσής τους. Από την αρχή έως σήμερα οι ασφαλίσεις ζωής και υγείας ήταν και είναι πρώτη προτεραιότητα για μένα διότι, θεωρώ, ότι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχειό του ανθρώπου, είναι η ικανότητά του να παράγει εισόδημα. Και αυτή ακριβώς είναι η εξειδίκευσή μου: Να βρίσκω λύσεις για την εξασφάλιση και διατήρηση του εισοδήματος των πελατών μου.
Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει ισορροπία ανάμεσα στην εξέλιξη της τεχνολογίας και τη φυσική παρουσία του ασφαλιστή; Ποιος θα είναι μελλοντικά ο ρόλος του διαμεσολαβητή;
Η τεχνολογία αναμφισβήτητα είναι ο σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας! Όμως, στη λήψη σοβαρών αποφάσεων, είναι απολύτως απαραίτητη η φυσική παρουσία και ο διάλογος και κανένα «λογισμικό» δεν μπορεί να αντικαταστήσει το σύμβουλο. Η τεχνολογία μπορεί να μας φανεί πολύ χρήσιμη αλλά και κερδοφόρα, σε πιο απλά προϊόντα –για παράδειγμα αυτοκίνητοόπως επίσης, να μας βοηθήσει στη συνεργασία μας με τη νέα γενιά ανθρώπων. Για τον επαγγελματία του μέλλοντος η επένδυση στην τεχνολογία σε συνδυασμό με σωστές λύσεις για τον πελάτη αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου αναβαθμίζεται καθημερινά. Σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον γρήγορων αλλαγών ο σύμβουλος του μέλλοντος πρέπει να ακολουθεί και να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις σε όλους τους τομείς. Ο καταναλωτής είναι περισσότερο διαβασμένος και χρειάζεται ο σύμβουλος του μέλλοντος να ακούει περισσότερο και να επεξεργάζεται ορθά την πληροφορία που λαμβάνει. Να καταγράφει τις πραγματικές του ανάγκες για να μπορέσει να δώσει σωστές λύσεις και να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης για το μέλλον.
Το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του ανθρώπου είναι η ικανότητά του να παράγει εισόδημα
Μπορεί ο Έλληνας να εμπιστευτεί την ασφαλιστική αγορά;
Την τελευταία δεκαετία στη χώρα μας κλονίστηκε η εμπιστοσύνη στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, το ελληνικό δημόσιο, την κοινωνική ασφάλιση. Αντίθετα, στην Ιδιωτική Ασφάλιση έχει ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Η ασφαλιστική αγορά εξακολούθησε να λειτουργεί και να αποζημιώνει τους πελάτες χωρίς καθυστερήσεις ή περικοπές. Ταυτόχρονα μέσα από το νέο κανονιστικό πλαίσιο στην Ευρώπη βελτίωσε τη λειτουργία της. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι στη σχέση με τον ασφαλισμένο καθοριστικό ρόλο έχει ο ασφαλιστικός σύμβουλος, ο οποίος είναι αυτός που έχει επιφορτιστεί με το έργο της ενημέρωσης του πολίτη για τις σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει στον τομέα της εποπτείας των ασφαλιστικών εταιρειών οι οποίες θωρακίζουν την αξιοπιστία του κλάδου.
Υπάρχουν κλάδοι που εσείς εκτιμάτε ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση;
Με την προϋπόθεση να γίνουν κάποιες απαραίτητες μεταρρυθμίσεις από το κράτος, τις οποίες βλέπω πολύ σύντομα, θα υπάρξει άνοδος σε όλους τους κλάδους! Η ανασφάλεια για το μέλλον, η έλλειψη ρευστότητας, οι παροχές των κοινωνικών ταμείων που ολοένα μειώνονται οδηγούν τον πολίτη σε αναζήτηση κεφαλαίων ανάγκης για τη δύσκολη στιγμή. Μόνο μέσα από την ιδιωτική ασφάλιση και τη διαμεσολάβηση ο πολίτης μπορεί να διασφαλίσει την περιουσία και τη σύνταξή του. Οπότε, εκτιμώ ότι ο κλάδος ζωής και υγείας και επιχειρηματικών κινδύνων καλείται να συμπληρώσει τα ουσιαστικά κενά της κοινωνικής ασφάλισης. Επίσης, θα υπάρχει αρκετή άνοδος στα προϊόντα αστικής ευθύνης ειδικά σε τομείς όπως το περιβάλλον και ο πρωτογενής τομέας.
Φέρει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά η ασφαλιστική αγορά της Κρήτης και ποια είναι αυτά;
Η οικονομία της Κρήτης στηρίζεται βασικά σε δύο οικονομικούς πυλώνες: στον τουρισμό και στον πρωτογενή τομέα. Και οι δύο αυτοί τομείς, έχουν μεγάλη ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης, όχι μόνο στις ασφαλίσεις περιουσίας αλλά και στον κλάδο Αστικής Ευθύνης αλλά και αλλού. Σε ένα νησί με μικρή ανεργία υπάρχουν δυνητικοί πελάτες και οικονομικοί κίνδυνοι για να προτείνουμε λύσεις. Εκτός από τα λιγοστά δίκτυα agency τα οποία έχουν προτεραιότητα στη ζωή και υγεία υπάρχουν πολλά πρακτορεία που ασχολούνται με γενικούς κλάδους, ιδιαίτερα όμως, τον κλάδο αυτοκινήτου.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Τεύχος Ιουλίου – Αυγούστου