Διπλό μπόνους κερδίζουν φέτος οι ασφαλιστικές εταιρείες στον κλάδο Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Από τη μία η δραστική μείωση των ανασφάλιστων ΙΧ μετά τους έκτακτους ελέγχους του ΥΠΟΙΚ, και από την άλλη η μεγάλη αύξηση του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα, δίνουν ανάσες στις ασφαλιστικές εταιρείες και ειδικότερα σε έναν κλάδο που, λόγω του εξοντωτικού ανταγωνισμού, δεν… φημίζεται για τα περιθώρια κερδοφορίας του.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο οκτάμηνο φέτος κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα για πρώτη φορά 152.744 αυτοκίνητα καινούργια ή μεταχειρισμένα, έναντι 121.904 που κυκλοφόρησαν πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο, καταγράφοντας μια άνοδο της τάξης του 25,3%.
Αυξημένη κατά 22,2% είναι φέτος και η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών, ο αριθμός των οποίων ανήλθε σε 30.618 από 25.122 πέρυσι. Όσο για τη μάχη που δίνεται κατά των ανασφάλιστων οχημάτων, από 1,2 εκατ. που τα υπολόγιζαν πριν κινητοποιηθούν πολιτεία και αγορά κατά του προβλήματος και τα περίπου 700.000 που τελικά καταγράφηκαν βάσει των διασταυρώσεων που έγιναν, ο αριθμός τους φαίνεται ότι κινείται λίγο πάνω από τα 100.000.
Στην πράξη φάνηκε δηλαδή ότι οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι του ΥΠΟΙΚ απέδωσαν. Κατά συνέπεια, η τόνωση της παραγωγής στις ασφαλίσεις οχημάτων αποδίδεται φέτος τόσο στη μείωση του αριθμού των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, όσο και στην αύξηση των χορηγήσεων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων.