Η ασφάλιση 500.000 ανασφάλιστων οχημάτων το 2017 και ακόμη 250.000 φέτος, βγάζουν στον… αφρό την ασφαλιστική αγορά.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, η αύξηση που καταγράφηκε στον στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων κατά την διετία 2017-2018 ήταν που επέτρεψε στις ασφαλιστικές εταιρείες να παρουσιάσουν κέρδη από τη δραστηριότητά τους στον κλάδο Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, όπου ο ακραίος ανταγωνισμός συνεχίζει να πιέζει τα καθαρά αποτελέσματα.
Οι ίδιοι κύκλοι προσθέτουν ότι, από το 2012 έως και το 2017 η σωρευτική μείωση των ασφαλίστρων στον κλάδο υπολογίζεται στο 47% (!). Πρόκειται για μια πραγματικά εξοντωτική πτώση, η οποία χτύπησε απευθείας στην κερδοφορία των εταιρειών. Οι συνέπειές της τα πρώτα χρόνια απορροφήθηκαν, αφού η μειωμένη κυκλοφορία αυτοκινήτων και οι χαμηλότερες ταχύτητες, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και άρα και των αποζημιώσεων.
Όμως τα τελευταία δύο χρόνια οι ασφαλιστικές άρχισαν να καταγράφουν αύξηση στα τροχαία ατυχήματα γεγονός το οποίο προκύπτει και από την αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στους δρόμους όλων των μεγαλουπόλεων της χώρας. Κι ενώ οι εταιρείες ήταν έτοιμες να προχωρήσουν στις πρώτες μετά από χρόνια αυξήσεις ασφαλίστρων ώστε να «διορθώσουν» τη σχέση έσοδα / ζημιές, διαπίστωσαν ότι η είσοδος στα χαρτοφυλάκιά τους εκατοντάδων χιλιάδων νέων ασφαλιστηρίων συμβολαίων προερχόμενων από την ασφάλιση ανασφάλιστων οχημάτων, τους άνοιξε ένα ακόμη παράθυρο συγκράτησης των τιμολογίων τους σε χαμηλά επίπεδα.
Όμως, το παράθυρο αυτό πλέον κλείνει, καθότι ο κύριος όγκος των ανασφάλιστων καλύφθηκε, με αποτέλεσμα από το 2019 να αρχίζει μια νέα χρονιά για τον κλάδο, αφού θα υποχρεωθεί σε αυξητικές αναπροσαρμογές των τιμολογίων του.