Μπορεί τα λουκέτα να πέφτουν βροχή στις ΕΠΥ, όμως το μερίδιό τους στις ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων καλά κρατεί.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Σύμφωνα με στοιχεία του ID, ενώ στην εκπνοή του 2017 ο στόλος των ασφαλισμένων οχημάτων σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών αντιστοιχούσε στο 11,4% της αγοράς (πάνω από 680.000 οχήματα σε ένα σύνολο 6,008 εκατ. κυκλοφορούντων αυτοκινήτων), στις 31 Αυγούστου 2018 η συμμετοχή του διατηρήθηκε σταθερή στο 11,3%.
Αν μάλιστα προσμετρήσει κανείς ότι φέτος ο στόλος των ΕΠΥ αυξήθηκε πάνω από τις 710.000 οχήματα, και την ίδια στιγμή τα κυκλοφορούντα οχήματα επίσης αυξήθηκαν σε 6,260 εκατ. (λόγω μείωσης των ανασφάλιστων) μόνο χαμένες δεν είναι οι εν λόγω εταιρείες, παρά τις αστοχίες ορισμένων εξ αυτών, αστοχίες οι οποίες οδήγησαν το τελευταίο διάστημα σε τρία λουκέτα.
Από τα προαναφερόμενα στοιχεία καθίσταται ξεκάθαρο ότι ο στόλος κάθε ΕΠΥ που κλείνει ουσιαστικά μεταφέρεται σε άλλες εταιρείες ανάλογης λογικής, δεδομένου ότι οι ασφαλισμένοι παραμένουν στο κυνήγι των χαμηλών ασφαλίστρων.
Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2017 οι αρχές του Γιβλαρτάρ ανακοίνωσαν την αναστολή λειτουργίας της Elite, το Μάιο του 2018 η βρετανική εποπτική αρχή ανακοίνωσε ότι η Alpha Insurance που λειτουργούσε ως ΕΠΥ και στο Ηνωμένο Βασίλειο κήρυξε πτώχευση και τον περασμένο Οκτώβριο 2018 η εποπτική αρχή της Δανίας ανακοίνωσε ότι η Qudos διακόπτει την ανάληψη νέων ασφαλιστικών εργασιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.