Ανοδικά κινούνται οι ασφαλίσεις υγείας με την τάση που καταγράφεται στην αγορά να είναι προσιτά και ευέλικτα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Όπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντίνος Πάντος, Υποδιευθυντής Ασφαλίσεων Ζωής στην Groupama, η ζήτηση αυξάνεται με όλες τις εταιρείες να έχουν εντάξει στα προϊόντα τους τα ετήσια συμβόλαια.
Στο χαρτοφυλάκιο τι ποσοστό αντιστοιχεί στις ασφαλίσεις υγείας και πώς αυτό εκτιμάτε ότι θα εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια;
Είναι γνωστό πως η Groupama στην Ελλάδα δραστηριοποιείται έντονα και πρωταγωνιστεί στον κλάδο της υγείας, έχοντας ενσωματώσει τη μεγάλη διεθνή εμπειρία της στις πρακτικές που χρησιμοποιεί, τόσο σε επίπεδο προϊόντων, όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι είναι η πρώτη εταιρεία στην υγεία στη Γαλλία. Το χαρτοφυλάκιο της υγείας αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες των εργασιών ζωής της Εταιρείας. Στις εκτιμήσεις, αλλά και στις προθέσεις μας, είναι οι ασφαλίσεις υγείας να συνεχίσουν να αποτελούν άξονα ανόδου και αύξησης του συνολικού κύκλου εργασιών της Groupama. Άλλωστε, αυτό φαίνεται και από την εξαιρετικά δημιουργική δραστηριοποίηση της Εταιρείας με το λανσάρισμα νέων προϊόντων και την αναβάθμιση των παλαιότερων.
Με τη διάθεση των ετησίων προγραμμάτων να μετρά αρκετά χρόνια θεωρείτε ότι είναι ικανοποιητική η διείσδυσή τους στην ελληνική αγορά;
Τα τελευταία χρόνια, η ζήτηση για προγράμματα υγείας έχει αλλάξει. Για μια σειρά από λόγους – μεταξύ των οποίων, βέβαια, η πτώση οτυ επιπέδου υπηρεσιών υγείας των κρατικών δομών και η ταυτόχρονη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών – διανύουμε μια περίοδο αυξημένης ζήτησης, αλλά με σαφώς χαμηλότερο κόστος. Όλες οι εταιρείες πλέον διαθέτουν ετήσια προγράμματα, με ασφάλιστρα σημαντικά χαμηλότερα από ότι τα αντίστοιχα ισόβια. Οι καταναλωτές αναζητούν προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί μετά από ρεαλιστική και πραγματιστική προσέγγιση του ζητήματος αναφορικά με τις ανάγκες, αλλά και τις δυνατότητές τους. Τα ετήσια προγράμματα της Groupama έχουν σχεδιαστεί και κοστολογηθεί με βάση αυτές ακριβώς τις παραμέτρους και γι’ αυτό είναι πολύ επιτυχημένα. Κάθε χρόνο οι πωλήσεις ετησίων προγραμμάτων αυξάνονται, αφού μεγαλύτερο μέρος του κοινού αναγκάζεται να αντιληφθεί πλέον τον κίνδυνο και την ανάγκη για ασφάλιση υγείας.
Άλλωστε, η ευελιξία που διαθέτουν τα προγράμματα ετήσιας διάρκειας είναι ανάμεσα στα μεγάλα τους πλεονεκτήματα. Το καταναλωτικό κοινό πλέον αποδέχεται και αναζητά προγράμματα που με το πέρασμα του χρόνου μπορούν να εξελίσσονται και να εκσυγχρονίζονται, ώστε σε κάθε στιγμή να αντανακλούν τις ανάγκες του, όπως αυτές διαμορφώνονται. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτό που κατά κύριο λόγο αναζητά ο καταναλωτής είναι αυτό που θα του εξασφαλίσει αξιοπρέπεια και αποτελεσματικότητα όταν χρειαστεί υπηρεσίες υγείας, σε προσιτό κόστος. H Groupama βέβαια εξακολουθεί να διαθέτει και προγράμματα ισόβιας διάρκειας και οι πωλήσεις τους διαγράφουν εξίσου επιτυχημένη πορεία με αυτήν των προγραμμάτων ετήσιας διάρκειας.
Θεωρείτε ότι τα προγράμματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν όχημα ώστε να δημιουργηθεί κουλτούρα και στα συνταξιοδοτικά προγράμματα;
Η αυξημένη ζήτηση για πρόσβαση στις ιδιωτικές δομές και υπηρεσίες υγείας με προσιτό κόστος (γιατί αυτός είναι ίσως ο πιο ουσιαστικός λόγος που ασφαλίζεται κάποιος για υγεία) φέρνει ένα αυξανόμενο ποσοστό των καταναλωτών σε επαφή με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Έτσι, ένα ευρύτερο κοινό έχει την ευκαιρία να βιώσει τη σημασία του να αισθάνεται κάποιος ασφαλής απέναντι στις οικονομικές συνέπειες απρόσμενων γεγονότων. Θεωρώ πως αν κινηθούμε με προσεκτικά βήματα και χωρίς εκπλήξεις, σταδιακά οι πολίτες θα αρχίσουν να απευθύνονται στις ασφαλιστικές και για ανάγκες που, λόγω της οικονομικής στενότητας της εποχής, έχουν τοποθετήσει σε δεύτερη μοίρα, όπως οι συντάξεις.
Βέβαια είναι τελείως διαφορετική η αντίληψη και η πρόσληψη παραστάσεων εκ μέρους των καταναλωτών για κάτι που είναι χειροπιαστό και η ανάγκη είναι άμεση, όπως η υγεία, σε σχέση με κάτι που αφορά το μέλλον, όπως το εισόδημα μετά το τέλος του εργασιακού βίου. Όμως, τα προγράμματα υγείας και η εύρυθμη λειτουργία τους συμβάλλουν καθοριστικά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης προς το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, συνολικά. Η ανάγκη για προσφορά ιδιωτικών υπηρεσιών συνταξιοδότησης είναι δεδομένη και με τις εξελίξεις των τελευταίων ετών στο δημόσιο συνταξιοδοτικό σύστημα αποτελεί ευρύτατα διαδεδομένη πεποίθηση ότι ο καθένας θα πρέπει έγκαιρα, όσο ακόμη έχει εισόδημα από την εργασία του , με δική του πρωτοβουλία, να μελετήσει και να οργανώσει τα οικονομικά του μετά τη συνταξιοδότηση. Έχει πια εμπεδωθεί ότι οι δημόσιες συντάξεις βαίνουν διαρκώς μειούμενες είτε σταδιακά είτε με μεγάλα κι απότομα βήματα.
Θα πάρει κάποιο χρόνο να καταστεί αυτό σαφές για όλους, όπως και για να κατανοήσουν οι καταναλωτές πως η σύνταξη δεν είναι κάτι που έχει χαμηλό κόστος, πως όσο νωρίτερα αρχίζει να αποταμιεύει κανείς χρήματα για την συνταξιοδότησή του, τόσο το καλύτερο. Τόσο από πλευράς συνολικής δαπάνης, όσο και από πλευράς ευέλικτου και αποτελεσματικού σχεδιασμού και διαχείρισης. Οι ασφαλιστικές λοιπόν θα πρέπει να είναι απόλυτα πειστικές αναφορικά με την ισχύ και την αξιοπιστία τους μακροπρόθεσμα. Με την προϋπόθεση ότι η χώρα θα έχει πορεία οικονομικής ανάπτυξης, οι πολίτες θα αποταθούν στις ασφαλιστικές και για τις συντάξεις τους, όπως άλλωστε συνέβαινε τόσα χρόνια. Το πλαίσιο ελέγχου και εποπτείας, που πλέον έχει αναλάβει η Τράπεζα της Ελλάδος έχει εκσυγχρονιστεί, η λειτουργία των εταιρειών είναι θωρακισμένη μέσω του Εγγυητικού Κεφαλαίου και σταδιακά εδραιώνεται το απαραίτητο κλίμα εμπιστοσύνης.
Μετά και από νομοθετικές παρεμβάσεις οι όροι ασφάλισης στον κλάδο υγείας έχουν απλοποιηθεί. Πιστεύετε ότι χρειάζονται περαιτέρω παρεμβάσεις; Έχει η αλλαγή αυτή αποτυπωθεί στα παραγωγικά σας αποτελέσματα;
Στην Groupama δεν περιμέναμε νομοθετικές παρεμβάσεις για να απλουστεύσουμε τους όρους των ασφαλιστηρίων. Έχουμε αντιληφθεί, εδώ και χρόνια, ότι η δυνατότητα κατανόησης από το μέσο καταναλωτή των καλύψεών του, αποτελεί πλεονέκτημα. Άλλωστε οι εποχές έχουν αλλάξει, οι κοινωνίες έχουν εκσυγχρονιστεί και η απαίτηση των πελατών για ουσιαστική και λεπτομερή πληροφόρηση, με απλότητα και διαφάνεια, είναι από τα πρώτα ζητούμενα. Ο καιρός που τα «ψιλά γράμματα» αποτελούσαν έναν άγνωστο και μυστηριώδη κόσμο για το μέσο καταναλωτή, έχει πλέον παρέλθει.
Η αλλαγή στρατηγικής του κλάδου από τα μακροχρόνια στα ετήσια συμβόλαια τα τελευταία χρόνια επηρέασε τη σχέση σας με τα ιδιωτικά θεραπευτήρια και πώς;
Τα ιδιωτικά θεραπευτήρια ήταν, είναι και θα είναι πολύτιμοι συνεργάτες μας, και οι σχέσεις μας είναι εξαιρετικές. Η φύση των ασφαλιστηρίων δεν θα μπορούσε να επηρεάσει ουσιαστικά τις σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί στην πορεία των ετών.
Άλλωστε τα έσοδα και οι εργασίες των ιδιωτικών κλινικών δεν επηρεάζονται από τη διάρκεια των ασφαλιστηρίων, αλλά από τις καλύψεις που περιέχουν. Στο βαθμό λοιπόν που δεν υπάρχουν ριζικές αλλαγές στις καλύψεις, δεν υπάρχει κανένας αντίκτυπος στις σχέσεις μας με τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Επίσης, το ότι τα ασφάλιστρα των συμβολαίων ετήσιας διάρκειας είναι χαμηλότερα σημαίνει ότι είναι προσιτά σε περισσότερους καταναλωτές, με έμμεση συνέπεια την αύξηση των εργασιών των συνεργαζόμενων νοσοκομείων.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing Νοεμβρίου 2018