Στο «Smart Insurer» προσανατολίζεται στρατηγικά η ARAG ένα διεθνές project του Ομίλου που αφορά σε επενδύσεις ψηφιοποίησης, βελτιωμένο portal επικοινωνίας για πελάτες και συνεργάτες και σε ενίσχυση του email marketing και strategy. Όπως σημειώνει στο ΑΜ ο κ. Δημήτρης Τσεκούρας, CEO της ARAG SE, η Εταιρεία επικεντρώνεται επίσης σε παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των δεδομένων, αλλά και των επικοινωνιών.
Όπως αναφέρει ο κ. Δ. Τσεκούρας: “Η χρονιά που πέρασε ήταν με τον τρόπο της αξέχαστη. Πέραν όμως από κάθε ευφυολόγημα, ήταν μια χρόνια έντονης προσαρμογής σε νέες νομοθεσίες που τα τελευταία χρόνια μας κατακλύζουν. Προσαρμογή για την οποία η ενημέρωση τις περισσότερες φορές είναι αποσπασματική και της τελευταίας στιγμής, αφημένη στην προσωπική επιμέλεια και τον ατομικό υποψιασμό του καθένα. Τα δε εργαλεία της προσαρμογής αν δεν είναι λειψά, είναι εμβαλωματικά και εν πολλοίς αδοκίμαστα, πρόχειρα και αμφίβολα.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη στιγμή, όταν την πρώτη εργάσιμη μέρα του 2018 μάθαμε αιφνιδίως για την υποχρεωτική (με νόμο) επιβολή της νομικής διαμεσολάβησης στις διαφορές από τροχαίο ατύχημα και μάλιστα με περίοδο διαβούλευσης τέτοια, που μάλλον άλλοθι ήταν, αφού ούτε να μελετήσεις, ούτε να επεξεργαστείς νομικά τα νέα δεδομένα προλάβαινες.
Ως αναμενόταν ο νόμος ψηφίστηκε και προέβλεπε εφαρμογή των επίδικων διατάξεων μετά από εννέα μήνες, για να έρθει στο τέλος η είδηση ότι αναστέλλεται η εφαρμογή του για ένα χρόνο, αφού ο Άρειος Πάγος έκανε λόγο για αντισυνταγματικότητα, γεγονός που σχεδόν όλοι οι αρμόδιοι φορείς εξαρχής είχαν προβλέψει, αλλά κανείς τότε δεν άκουγε.
Επειδή όμως η αναστολή της εφαρμογής χρονικά ήρθε λίγες μέρες πριν την προβλεπόμενη έναρξη, αναγκαστήκαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα να δαπανήσουμε χρόνο, κόπο και χρήματα ώστε να προετοιμαστούμε με σχέδια, πολιτικές, εκπαίδευση, οργάνωση, προπαρασκευή, γεγονός που όπως αποδείχτηκε δεν χρειαζόταν αλλά θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν γινόταν εξαρχής κανονικά και όχι με τον τρόπο που έγινε. Παρόμοια πρακτική σε άλλη χώρα δεν έχω συναντήσει τόσα χρόνια.
Στη συνέχεια περί τα μέσα της χρονιάς ακολούθησε η προσαρμογή στον GDPR που έκανε την αγορά και κάθε επιχείρηση χωριστά άνω-κάτω, αφού μια ασφαλιστική εταιρεία, ένα ιδιωτικό θεραπευτήριο, μια αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών, μια επιχείρηση διανομής πρόχειρου φαγητού με ηλεκτρονικό πελατολόγιο κ.λπ. κλήθηκαν να εναρμονιστούν με τον Κανονισμό, εφευρίσκοντας ο καθένας τον κατάλληλο τρόπο και απειλούμενος με πρόστιμα κατά της ίδιας της ύπαρξής του και μάλιστα τη στιγμή που η αρμόδια Αρχή δεν ήταν σε θέση να δώσει οδηγίες και λύσεις σε χιλιάδες εύλογα ερωτήματα.
Για το τέλος της χρονιάς έμεινε η προσαρμογή στην ΙDD που η έναρξη της εφαρμογής της μας βρήκε και πάλι χωρίς ελληνικό νόμο (όπως ακριβώς με τον GDPR) ώστε να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις αλλαγές, που με αφορμή την IDD, έκανε ο εθνικός νομοθέτης, χωρίς με άλλα λόγια να ξεκαθαρίζεται το τοπίο και το περιβάλλον εφαρμογής.
Κατά τα λοιπά, η Εταιρεία μας είχε στο 2018 μια επιτυχημένη και κερδοφόρα πορεία. Το κυριότερο, έλαβε μέτρα και πρόνοιες που ενσωματώνουν την ιδέα του «Smart Insurer», όπως έχει προσδιοριστεί από το αντίστοιχο διεθνές project του Ομίλου και αφορά σε επενδύσεις ψηφιοποίησης, βελτιωμένο portal επικοινωνίας για πελάτες και συνεργάτες, σε ενίσχυση του email marketing και strategy κ.λπ. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψω τις παρεμβάσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των δεδομένων αλλά και των επικοινωνιών που τα τελευταία χρόνια αποτελούν κορυφαίο σημείο αναφοράς του International ΙΤ με ενεργοποίηση όλων των τοπικών μηχανογραφικών τμημάτων και συστημάτων, σε ενοποιημένες συνθήκες Ομίλου”.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Δεκέμβριος 2018