Εφυγε από τη ζωή σήμερα το πρωί, σε ηλικία 83 ετών, ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος. Την είδηση του θανάτου ανακοίνωσε με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η σύζυγος του, Κατερίνα Παναγοπούλου, αναγράφοντας: “«Έφυγε» ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του”.
Ο Π. Παναγόπουλος αποτελεί έναν από τους θεμελιωτές της σύγχρονης ελληνικής ακτοπλοίας. Τα τελευταία χρόνια η υγεία του είχε κλονιστεί, ενώ το 2009 η υπόθεση της απαγωγής του είχε συγκλονίσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Σύμφωνα με το protagon.gr “Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Σύμφωνα με το βιογραφικό του, η καταγωγή της μητέρας του Ειρήνης και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στην Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που έφερε τον Παναγόπουλο για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.
Μαθητής ακόμη στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη. Ο Ευγενίδης εμφανίζεται ως ο άνθρωπος που κατά κάποιο τρόπο ανέλαβε την επιμέλεια του Περικλή Παναγόπουλου, καθώς ο πατέρας του Σταύρος είχε χαθεί τη δεκαετία του 1940. Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines.
Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρεία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιρειών. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Εξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line. Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων. Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή ΑΕ και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries”.
Συγκλονιστική όπως αναφέρει το protagon.gr “ υπήρξε η κατάθεσή του στο εφετείο στη δίκη των απαγωγέων του. Είχε πει ότι του φέρθηκαν άψογα και ότι φρόντιζαν να παίρνει τα φάρμακα που χρειαζόταν παρότι ήταν επικίνδυνο για εκείνους να εντοπιστούν. Ευχήθηκε τα χρήματα που πήραν να τους κάνουν καλύτερους ανθρώπους. Ενας από τους απαγωγείς του ζήτησε συγγνώμη από το εδώλιο και ο Παναγόπουλος τού απάντησε: «Εύχομαι να τελειώσει γρήγορα η περιπέτειά σου και να βρεις το δρόμο σου. Έχεις την ηλικία του εγγονού μου… Σε συγχωρώ… Σου εύχομαι καλή τύχη».
Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου, 2019 ώρα 01:00 μ.μ. και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.