Ο Ασφαλιστικός Σύμβουλος ο συνεργάτης του ασφαλισμένου, ο άνθρωπος δηλαδή που δεν θα εξαντλήσει την επαγγελματική του ιδιότητα στη υπογραφή μιας ασφαλιστικής σύμβασης, αλλά αυτός που θα τον βοηθήσει να επιλέξει το Πρόγραμμα που του ταιριάζει, δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΜ ο Γιάννης Παπαγεωργίου, Ασφαλιστικός Σύμβουλος, προσθέτοντας ότι ο Έλληνας δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη της ιδιωτικής ασφάλισης, παρά μόνο όταν βιώσει την καταστροφή.
Πείτε μας δυο λόγια για την επαγγελματική σας πορεία. Πώς αποφασίσατε να γίνετε ασφαλιστής;
Μετά από μια 12ετή πορεία στο χώρο των πωλήσεων, και μάλιστα σε διαφορετικούς κλάδους, αποφάσισα να ακολουθήσω το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.Αυτό που για εμένα έκανε τη μεγάλη διαφορά και με προσανατόλισε στις ασφαλίσεις είναι ότι πρόκειται για υπηρεσίες που συνδέονται άμεσα με την προστασία της υγείας, της περιουσίας, της ζωής των ανθρώπων και μου δίνουν τη δυνατότητα να συνεισφέρω έως ένα βαθμό συμβουλευτικά τον ασφαλισμένο. Ο ασφαλιστής στις μέρες μας δεν είναι ο επαγγελματίας που θα σου«πουλήσει» μια ασφάλεια αλλά ο συνεργάτης που θα σε βοηθήσει να επιλέξεις ανάμεσα από πολλές ασφαλιστικές εταιρείες και από διαφορετικές λύσεις για τον ίδιο κίνδυνο.
Αναγνωρίζεται ο ρόλος του ασφαλιστή από την άποψη της εκπροσώπησης του καταναλωτή; Κι ανόχι, ποιος θεωρείτε ότι πρέπει να δώσει τη σωστή εικόνα;
Θεωρώ ότι επικρατεί μια λανθασμένη άποψη σε ένα μεγάλο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού, ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι συνεργάτης-πωλητής της κάθε ασφαλιστικής εταιρείας και προασπίζεται τα συμφέροντά της. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι ο σύμβουλος και συνεργάτης του ασφαλισμένου, ο άνθρωπος δηλαδή που δεν θα εξαντλήσει την επαγγελματική του ιδιότητα στην υπογραφή μιας ασφαλιστικής σύμβασης αλλά αυτός που θα τον βοηθήσει να επιλέξει το Πρόγραμμα που του ταιριάζει, όπως και αυτός που θα του υποδείξει τη σωστή διαδικασία για τον επαναπροσδιορισμό των αναγκών του ,σύμφωνα με τις επαγγελματικές του ιδιαιτερότητες ή αλλαγές και εν γένει για όλες τις προσωπικές του διαβαθμίσεις αλλά και για το σωστό τρόπο διεκδίκησης τυχόν αποζημίωσης. Για αυτό και εξαιρετικά σημαντική είναι για εμένα η συνεργασία με το ασφαλιστικό γραφείο της Στέλλας Βικτωράτου, με την οποία μας συνδέει μια μακροχρόνια φιλία, γιατί μας δίνεται η δυνατότητα να παρέχουμε ακόμα πιο διευρυμένες υπηρεσίες στους πελάτες μας.
Ασφαλίζετε μεταξύ άλλων επιχειρήσεις. Κατά την άποψή σας αντιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν;
Είναι αλήθεια ότι ο Έλληνας δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη της ιδιωτικής ασφάλισης, παρά μόνο όταν βιώσει την καταστροφή. Τότε όμως είναι αργά γιατί ως γνωστόν ασφαλίζεται ο κίνδυνος που δεν έχει συμβεί ακόμα. Οι επαγγελματικές ασφαλίσεις είναι ένας τομέας που απαιτεί εξειδίκευση, ανάλυση αναγκών και συνδυασμό διαφορετικών καλύψεων. Λόγου χάρη στα χρόνια της ύφεσης πολλές επιχειρήσεις που ασφαλίζονται επιλέγουν να εντάξουν στις καλύψεις τους και την ασφάλιση νομικής προστασίας, καθώς πλέον καταναλωτές και επιχειρηματίες διεκδικούν πολύ πιο εύκολα και πολύ μικρότερα ποσά σαν αποζημιώσεις δικαστικά σε σχέση με το παρελθόν. Σε εμάς η ηθική ικανοποίηση είναι ο πελάτης να αισθανθεί προστατευμένος την ώρα του κινδύνου και δικαιωμένος για την επιλογή του. Αυτό σημαίνει ότι κάναμε σωστά τη δουλειά μας και συνεισφέραμε στο να υπάρχει και η επόμενη μέρα για μία επιχείρηση και τους εργαζόμενους της. Θέλω επί τη ευκαιρία να επισημάνω ότι είναι λάθος οι επιχειρηματίες να κατακερματίζουν τις ασφαλίσεις σε δύο ή τρία γραφεία, δίνοντας στο ένα την ασφάλιση π.χ. της περιουσίας και στο άλλο αστικές ευθύνες. Ωστόσο πρέπει ο πελάτης να αντιληφθεί ότι δεν μπορεί ο ασφαλιστής να έχει ολιστική εικόνα των κινδύνων σε αυτή την περίπτωση. Υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν έχω αναλάβει τη διαμεσολάβηση θεωρώντας ότι δεν είναι είναι δίκαιο για τον πελάτη να τον ασφαλίσω έχοντας την εικόνα μόνο του δέντρου και όχι του δάσους.
Θεωρείτε ότι δεδομένων των τεχνολογικών εξελίξεων το επάγγελμα του διαμεσολαβητή θα αντέξει στο χρόνο;
Η τεχνολογία θα παίξει καταλυτικό ρόλο στις ασφαλίσεις, αλλά θα λειτουργήσει επικουρικά σε ό,τι κάνει ο παραδοσιακός ασφαλιστής. Να διατυπώσω ένα ερώτημα νομικής φύσεως: Θα εμπιστευόσασταν τη μηχανή αναζήτησης της Google για να σας απαντήσει; Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με τις ασφαλίσεις. Η διαπροσωπική σχέση και η επαγγελματική προσέγγιση είναι αναντικατάστατες και έτσι θα παραμείνει σε βάθος πολλών ετών.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing Δεκεμβρίου 2018