Συλλογικότητα, συνεργατοκεντρική φιλοσοφία και στρατηγικός σχεδιασμός. Αυτά είναι τα τρία βασικά στοιχεία που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη θετική τροχιά που διαγράφει η Cover Insurance τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες. Η εταιρεία – αν και μεγεθύνθηκε σε παραγωγή και δίκτυο – κατάφερε να διατηρήσει όλα αυτά τα χρόνια την αρχική της κουλτούρα στο “family business”. Απόρροια της συνεχούς προσπάθειας στήριξης των συνεργατών της είναι και το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη μεσιτική που υιοθέτησε τεχνολογικές πλατφόρμες και έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δόμηση ψηφιακών εργαλείων για τη διαμεσολάβηση. Τη σημερινή διοίκηση της Εταιρείας ασκούν ο Πρόεδρος και Ιδρυτής της Συμεών Κιούκας και η σύζυγός του, Λένα Κιούκα, Επικεφαλής της Διεύθυνσης του Λογιστηρίου, που εκπροσωπούν την παραδοσιακή πλευρά της Cover Insurance αλλά και ο Γιάννης Κιούκας, που αντιπροσωπεύει τη σύγχρονη οπτική της ασφάλισης και διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο των Γενικών και Ειδικών Κινδύνων. Με δεδομένο ότι ο σχεδιασμός υπήρξε ανέκαθεν το αναγκαίο βήμα πριν από κάθε αλλαγή, η Εταιρεία όντας σε φάση ανάπτυξης τόσο γεωγραφικά όσο και παραγωγικά, ταυτόχρονα προετοιμάζεται και για τη διάδοχη κατάσταση στη διοίκηση.
Η ισχύς εν τη ενώσει από το 1981 μέχρι σήμερα
Η ιστορία ξεκινάει τη δεκαετία του ’70, όταν ο Συμεών Κιούκας σε ηλικία 18 ετών έρχεται από την Κωνσταντινούπολη για να σπουδάσει στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα με τις σπουδές του στην Ανωτάτη Εμπορική αποφασίζει να εργαστεί για να εξασφαλίσει τα προς το ζην και βρίσκει μία θέση σαν ασκούμενος στη Μεσόγειο Ασφαλιστική. Η πρώτη επαφή του με τον κλάδο καθίσταται καθοριστική για την μετέπειτα εξέλιξή του. Αντιλαμβάνεται τις ευκαιρίες και τις προοπτικές που διανοίγονται στον κλάδο.
Η ιδιωτική ασφάλιση τον κερδίζει και αποτελεί εν συνεχεία σημείο αναφοράς τόσο στην επαγγελματική όσο και την οικογενειακή του πορεία. Το 1974 αποφοιτά και γίνεται ενεργός ασφαλιστής στη Μεσόγειο Ασφαλιστική. Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, έχοντας πλέον τα εφόδια και την εμπειρία προχωρά στην υλοποίηση του προσωπικού του οράματος και ιδρύει την Cover Insurance. Το εγχείρημα του Συμεών Κιούκα με τη συμβολή της γυναίκας του αποδεικνύεται επιτυχημένο σε βάθος χρόνου και στοιχείο της επιχείρησης που παραμένει αναλλοίωτο μέχρι σήμερα είναι ότι δημιουργεί μακροχρόνιες σχέσεις με τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους ασφαλισμένους της. Η Cover Insurance που ξεκίνησε με 5 συνεργάτες σήμερα αριθμεί 23 εργαζόμενους και περίπου 650 ενεργούς συνεργάτες. Στην Εταιρεία υφίστανται εργαζόμενοι που μετρούν 25 έτη εργασίας. «Η σύμπλευση με τους συνεργάτες της είναι η ισχύς της Cover Insurance Brokers. Στην Cover η οικογένεια δεν είναι πολιτική αλλά πραγματικότητα» αναφέρει ο Συμεών Κιούκας.
Ο συνεργάτης στο επίκεντρο
«Στην αγορά μέσα στην επόμενη δεκαετία θα μπορέσουν να επιβιώσουν οι επαγγελματίες που επενδύουν στην εκπαίδευση. Η έλευση των διαδικτυακών πωλήσεων αλλά και η ευκολία στην πρόσβαση σε πληροφορίες καθιστούν πλέον αναγκαίο τον προσανατολισμό σε εξειδικευμένες και εξατομικευμένες ασφαλίσεις. Και αυτό κάνουμε στην Cover Insurance. Επενδύουμε στους συνεργάτες μας παρέχοντάς τους τα εφόδια για να διαχειριστούν τον όγκο εργασιών και τα χαρτοφυλάκιά τους. Είμαστε δίπλα τους σε όλο το φάσμα των διαδικασιών» αναφέρει ο Γιάννης Κιούκας. Η Εταιρεία πραγματοποιεί σε εβδομαδιαία βάση εκπαιδευτικά σεμινάρια σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες και στηρίζει το δίκτυό της υλικοτεχνικά. Όπως εξηγεί η κ. Λένα Κιούκα ένας από τους τομείς στους οποίους εστιάζει την πολιτική ανάπτυξής της η Cover Insurance Brokers είναι ο κλάδος ζωής και υγείας. «Η αντίληψη για τα προγράμματα υγείας και ζωής στην Ελλάδα πλέον αλλάζει και σε αυτό έχει συντελέσει σε μεγάλο βαθμό η κρίση του δημόσιου συστήματος υγείας. Οι πολίτες αντιλαμβάνονται την αξία της ασφάλισης και την προστασία που μπορεί να τους προσδώσει σε ένα αβέβαιο περιβάλλον. Οι προοπτικές στους κλάδους ζωής και υγείας είναι αναμφίβολα μεγάλες. Βλέποντας τα τελευταία πέντε χρόνια τις ανάγκες των πολιτών σε αυτό τον κλάδο δημιουργήσαμε ένα inhouse agency system με επικεφαλής τον κ. Νίκο Βασιλείου, που με την εμπειρία και την τεχνογνωσία του στηρίζει τους ανθρώπους του δικτύου».
Με καινοτομίες στα ψηφιακά εργαλεία
Η Cover Insurance αποτελεί την πρώτη διαμεσολαβητική επιχείρηση στην Ελλάδα που χρησιμοποίησε το 1998 πλατφόρμα διαχείρισης ασφαλιστικών εργασιών. Σταδιακά δημιούργησε με τη βοήθεια εξειδικευμένων εταιρειών εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα στο συνεργάτη της:
1. Ταυτόχρονη τιμολόγηση όλων των συνεργαζόμενων εταιρειών, έκδοση νέων συμβολαίων και ανανεώσεων στον κλάδο οχημάτων
2. Εξοικονόμηση χρόνου στην εξυπηρέτηση του πελάτη
3. Οπτικοποίηση της παραγωγής με τη χρήση πινάκων
4. Τιμολόγηση και έκδοση νέων συμβολαίων και ανανεώσεων για νομική προστασία, οδική βοήθεια, σκάφη αναψυχής, περιουσίας και αστικής ευθύνης
5. Αυτόματη εξόφληση ταμειακών λιστών
6. Έκδοση πράσινης κάρτας
7. Αυτόματη και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση των συνεργατών σχετικά με την πορεία της εξόφλησης των συμβολαίων
8. Ανανέωση συμβολαίων με κωδικό πληρωμής και αυτόματη εξόφλησή τους
9. Επικοινωνία με το πελατολόγιο μέσω αποστολών sms/email
10. Η πλατφόρμα λειτουργει σε όλες τις smart συσκευές ηλεκτρονικούς, υπολογιστές, tablet και κινητά
11. Δυνατότητα τυπώνω-πληρώνω (μεικτά, μεικτά-προμήθειες) με τη χρήση πλαφόν και πληρώνω-τυπώνω
12. Βάση δεδομένων με σημαντικό πληροφοριακό υλικό όπως τα ενημερωτικά έντυπα των ασρφαλιστικών εταιρειών, τους όρους και τις αιτήσεις
Η στόχευση στο μέλλον
Όπως αναφέρει ο κ. Συμεών Κιούκας «Τα πάντα μεταβάλλονται και σε αυτό το πεδίο κρίνεται πλέον και το επιχειρείν, από τη δυνατότητα δηλαδή να προσαρμόζεται στις αλλαγές που έρχονται. Αυτή είναι μία διαρκής διαδικασία στην Cover Insurance, που εστιάζει το χαρτοφυλάκιό της στην ανάπτυξη τόσο των ζωικών κλάδων όσο και εξειδικευμένων εταιρικών κινδύνων». Ο σχεδιασμός και η στόχευση της Εταιρείας για τα επόμενα χρόνια αφορά την ανάπτυξη του δικτύου πανελλαδικά.
Όπως εξηγεί ο κ. Γιάννης Κιούκας «Σχεδιάζουμε να αναπτυχθούμε τόσο γεωγραφικά όσο και ποιοτικά. Διευρύνουμε συνέχεια το δίκτυό μας και εντάσσουμε σε αυτό συνεργάτες που έχουν γνώση και εμπειρία αλλά και νέους ανθρώπους στους οποίους παρέχουμε εμείς τα εφόδια για να αναπτυχθούν». Το 2017 η Εταιρεία έκλεισε με παραγωγή περίπου 23 εκατομμυρίων, με το χαρτοφυλάκιο να μοιράζεται σε ποσοστό 60% στο αυτοκίνητο, 18% στη ζωή και 22% στους υπόλοιπους κλάδους. Βασικός στόχος παραμένει η περαιτέρω διεύρυνση της παραγωγής αλλά και η βελτιστοποίηση του επιπέδου εξυπηρέτησης.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Ιανουάριος 2019