Συνεχίζεται το αλαλούμ με τα διπλώματα οδήγησης λόγω της ειδικής ασφαλιστικής κάλυψης που προβλέπει ο νέος νόμος για τους υποψήφιους οδηγούς, η οποία ωστόσο όμως δεν υφίσταται σαν πρόγραμμα στην ασφαλιστική αγορά.
της Βίκυς Γερασίμου
Από τις 4 Μαρτίου εξεταστές και υποψήφιοι οδηγοί βρίσκονται σε αναμονή καθώς οι πρακτικές εξετάσεις δεν μπορούν να τελεστούν. Σύμφωνα με πληροφορίες ενδέχεται το υπουργείο να προχωρήσει στην παράταση του προηγούμενου νόμου έως ότου βρεθεί λύση για όσα προβλέπονται από τον ν.4599, ενώ μέσα από τις συζητήσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων – υπουργείου μεταφορών, ΕΑΕΕ, Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών-αναμένεται να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει προκύψει σε μακροχρόνια βάση.
Διαβάστε επίσης: Προβληματισμοί και λύσεις για την ασφάλιση εκπαιδευόμενων οδηγών
Όπως εξηγεί στο id ο κ. Διαμαντής Ηλιάδης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης “Οι υποψήφιοι οδηγοί για την απόκτηση άδειας οδήγησης, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της πρακτικής τους εξέτασης, υποχρεούνται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κυρίου και κατόχου του οχήματος. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι στην ασφαλιστική αγορά δεν υπάρχουν προγράμματα που να ανταποκρίνονται σε αυτό που αναφέρει ο νόμος. Η ΕΑΕΕ είχε ενημερώσει σχετικά το υπουργείο τουλάχιστον με τρεις επιστολές, ενώ σχετική ενημέρωση είχε υπάρξει και από το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας. Σε παρόμοιο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε με τις θεωρητικές εξετάσεις κινήσαμε διαδικασίες οι οποίες οδήγησαν στην παράταση του προηγούμενου νόμου. Από τις 4 Μαρτίου δεν διεξάγονται εξετάσεις”.
Η μεγάλη τροχοπέδη για τις ασφαλιστικές βρίσκεται στο γεγονός ότι καλούνται να ασφαλίσουν ανθρώπους χωρίς δίπλωμα οδήγησης, οι οποίοι θα δίνουν τουλάχιστον σε πρώτη φάση, εξετάσεις και σε δημόσιους χώρους (καθώς δεν υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι) χωρίς να υφίσταται μέσα στο όχημα ο εκπαιδευτής που μέχρι τώρα αποτελούσε δικλείδα ασφαλείας. Όπως μάλιστα εξηγεί ο κ. Ηλιάδης μόνο στην Αττική τελούνται καθημερινά εξετάσεις για 700 οδηγούς.