Καμπανάκι και ηχηρό μάλιστα, για αυξήσεις τιμολογίων στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών και ειδικότερα στις καλύψεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, ήχησε στην ασφαλιστική αγορά μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του διοικητική της Τραπέζης της Ελλάδος για το 2018.
του Πλάτωνα Τσούλου
Ειδικότερα, βάσει των όσων περιλαμβάνονται στο κεφάλαιο της έκθεσης που αφορά στην ασφαλιστική αγορά, συνάγεται το συμπέρασμα ότι ο κλάδος -με στοιχεία 30.9.2018- κινείται οριακά μεταξύ ζημιών και κερδών στις καλύψεις κατά Ζημιών, γεγονός το οποίο υποχρεώνει τις ασφαλιστικές και ειδικότερα όσες επιμένουν να κινούνται τιμολογιακά επιθετικά και εξειδικεύονται στον τομέα, να αναπροσαρμόσουν τα ασφάλιστρά τους σε επίπεδα υψηλότερα των σημερινών.
Σύμφωνα λοιπόν με την Τ.τ.Ε., στις ασφαλίσεις κατά Ζημιών, ο δείκτης ζημιών και ο δείκτης εξόδων (διαχείρισης και προμηθειών) αθροίζουν ένα ποσοστό της τάξης του 97% επί των δεδουλευμένων ασφαλίστρων και ειδικότερα στις ασφαλίσεις Αστικής ευθύνης Οχημάτων οι δύο αυτοί δείκτες αθροίζονται στο 90%.
Το ενδιαφέρον είναι ότι, οι εν λόγω μετρήσεις δεν υπολογίζουν τα έξοδα διοίκησης, όπως και το κόστος αντασφάλισης. Εφόσον προστεθούν και τα δύο αυτά κόστη καθίσταται ξεκάθαρο ότι ένα μεγάλο μέρος της αγοράς στις Γενικές Ασφαλίσεις ισορροπεί μεταξύ «κόκκινου» και «πράσινου» σε ότι αφορά τα αποτελέσματά χρήσης.
Πιο αναλυτικά, στις ασφαλίσεις κατά ζημιών, ο δείκτης ζημιών της αγοράς στις 30.9.2018 ανήλθε στο 42% των αντίστοιχων δεδουλευμένων ασφαλίστρων της ίδιας περιόδου και ο δείκτης εξόδων (διαχείρισης και προμηθειών) ανήλθε στο 55%.
Ειδικότερα, στις ασφαλίσεις αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων, ο δείκτης ζημιών της αγοράς ήταν 44% και ο δείκτης εξόδων (διαχείρισης και προμηθειών) 46%.