Την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας ελέγχου των βάσεων δεδομένων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων έχει προτείνει το ΕΕΑ στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε οι προβλεπόμενοι από το νόμο έλεγχοι να διενεργούνται σε σχεδόν καθημερινή βάση ή όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου, να είναι συνεχείς και αδιάκοποι.
Του Πλάτωνα Τσούλου
Πληροφορίες του ID επισημαίνουν ότι ανάλογο σύστημα «συναντάται» σήμερα στη Γερμανία, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες του δημοσίου είναι σε θέση να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή το κατά πόσο κυκλοφορούν στη χώρα ανασφάλιστα οχήματα και άρα να παρεμβαίνουν άμεσα και κατασταλτικά.
Αντίθετα, στην Ελλάδα το υπουργείο Οικονομικών καλείται σήμερα να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδικασία που για κάθε έλεγχο απαιτείται πολιτική βούληση, κινητοποίηση των υπηρεσιών και χρόνος για την ολοκλήρωση της διασταύρωσης των αρχείων.
Την ίδια στιγμή, ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα, στο οποίο ουδείς πολιτικός ή υπηρεσιακός παράγοντας θα μπορεί να βάλει… χέρι, θα έχει τη δυνατότητα να «τρέξει» ένα διαρκώς επαναλαμβανόμενο πρόγραμμα διασταύρωσης των σχετικών βάσεων και όποτε θα διαπιστώνει παρατυπίες θα ενημερώνει -και πάλι με ψηφιακή διαδικασία- τις αρμόδιες αρχές για την επιβολή κυρώσεων.
Υπενθυμίζεται ότι, στην Ελλάδα από την ενεργοποίηση των βάσεων δεδομένων (δημοσίου και αγοράς), το ΥΠΟΙΚ επέβαλε μόλις μια φορά κυρώσεις σε ανασφάλιστους οδηγούς, έχοντας προηγουμένως πραγματοποιήσει σχετικό έλεγχο, με αποτέλεσμα ο αριθμός των οχημάτων χωρίς σήμα ασφάλισης να διογκώνεται και πάλι επικίνδυνα.