Η Google και το YouTube συμφώνησαν να πληρώσουν 170 εκατομμύρια δολάρια στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και το κράτος της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο διακανονισμό που γίνεται βάσει του ομοσπονδιακού νόμου, που εμποδίζει τις επιχειρήσεις να συλλέγουν προσωπικά δεδομένα από παιδιά χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων τους.
Οι εταιρείες κατηγορήθηκαν ότι παράνομα παρακολούθούσαν τη συμπεριφορά των χρηστών κάτω των 13 ετών προκειμένου να τους αποστέλλλουν στοχευμένες διαφημίσεις σύμφωνα με το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης.
“Αυτές οι εταιρείες θέτουν τα παιδιά σε κίνδυνο και καταχρώνται την εξουσία τους, γι ‘αυτό και οδηγηθήκαμε σε έναν από τους μεγαλύτερους διακανονισμούς για θέμα προστασίας της ιδιωτικής ζωής στο ιστορικό των ΗΠΑ”, δήλωσε η Γενική Εισαγγελέας της Νέας Υόρκης Letitia James.
Από τα 170 εκατομμύρια δολάρια που η Google και το YouTube συμφώνησαν να πληρώσουν ως μέρος του διακανονισμού, 136 εκατομμύρια δολάρια θα μεταβούν στην FTC. Το υπόλοιπο θα καταβληθεί στο κράτος της Νέας Υόρκης.
Η FTC δήλωσε σε ανακοίνωσή της σχετικά με τον διακανονισμό ότι το ποσό που καταβάλλεται σε αυτούς είναι μακράν το μεγαλύτερο που έχει ποτέ αποκτηθεί από την ομοσπονδιακή υπηρεσία σύμφωνα με το Child Online Privacy Act, δεδομένου ότι εγκρίθηκε από το Κογκρέσο πριν από δύο δεκαετίες. Το YouTube κέρδισε εκατομμύρια δολάρια χρησιμοποιώντας δεδομένα για να προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις σχετικά με κανάλια που απευθύνονται σε παιδιά, δήλωσε η FTC.
Σχετικά με το YouTube ο πρόεδρος της FTC Joe Simons δήλωσε ότι “η εταιρεία αρνήθηκε να αναγνωρίσει πως τμήματα της πλατφόρμας της απευθύνονταν σαφώς σε παιδιά. Δεν υπάρχει δικαιολογία για τις παραβιάσεις του νόμου από το YouTube. “
Εκτός από τις οικονομικές κυρώσεις, το YouTube, το οποίο ανήκει στην Google, συμφώνησε να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις για την αποφυγή μελλοντικών παραβιάσεων της COPPA, σύμφωνα με το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης.
Το YouTube συμφώνησε να αναπτύξει, να εφαρμόσει και να διατηρήσει ένα σύστημα για τους χρήστες ώστε να επιλέγουν εάν τα βίντεό τους απευθύνονται σε παιδιά. Θα ενημερώνουν πλέον τους χρήστες ότι το περιεχόμενο που απευθύνεται στα παιδιά στον ιστότοπο μπορεί να υπόκειται στον κανόνα COPPA. Η εταιρεία θα αποκτήσει επίσης επαληθεύσιμη γονική συναίνεση πριν συλλέξει, χρησιμοποιήσει ή αποκαλύψει τα προσωπικά στοιχεία των παιδιών, όπως απαιτείται από την COPPA. Οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν επίσης ετήσια εκπαίδευση συμμόρφωσης με το νόμο.
Η Επίτροπος της FTC Rebecca Kelly Slaughter, έχοντας αντίθετη άποψη έγραψε σε μια δήλωση ότι οι συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις από το YouTube δεν ήταν αρκετές. Ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία θα έπρεπε να είχε την υποχρέωση να αναπτύξει ένα μηχανισμό ασφαλείας για να απενεργοποιήσει τη συμπεριφορική διαφήμιση για περιεχόμενο που απευθύνεται σε παιδιά.
“Είναι αλήθεια ότι δεν είναι ρητά εξουσιοδοτημένο ένα τεχνολογικό σύστημα ασφαλείας από το κείμενο της COPPA, αλλά μια τέτοια απαίτηση θα ήταν, νομίζω, κατάλληλη και απαραίτητη διασφάλιση” γράφει η Slaughter.
Το YouTube δήλωσε ότι σκοπεύει να επεξεργάζεται δεδομένα από οποιονδήποτε βλέπει το παιδικό περιεχόμενο στον ιστότοπο ως προερχόμενο από ένα παιδί, ανεξάρτητα από την πραγματική ηλικία του χρήστη. Θα σταματήσουν επίσης να προσφέρουν εξατομικευμένες διαφημίσεις σε αυτό το περιεχόμενο, εξ ολοκλήρου, ανέφερε η εταιρεία.
“Αυτό σημαίνει ότι θα περιορίσουμε τη συλλογή δεδομένων και τη χρήση σε βίντεο που γίνονται για παιδιά μόνο σε αυτό που χρειάζεται για να υποστηρίξει τη λειτουργία της υπηρεσίας”, δήλωσε το YouTube στο blog post.