Πλούσια στα λόγια και τις προβλέψεις, αλλά φειδωλή στις πράξεις αποδεικνύεται η ασφαλιστική αγορά σχετικά με την εξέλιξη των τιμολογίων στις ασφαλίσεις Οχημάτων, αν κρίνουμε από το τι δείχνουν τα τελευταία στατιστικά στοιχεία για τον κλάδο (κυκλοφορούντα οχήματα – πορεία παραγωγής).
Του Πλάτωνα Τσούλου
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από επίσημες μετρήσεις, ενώ στο πεντάμηνο φέτος ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων ήταν αυξημένος κατά 137.755 αυτοκίνητα, τα έσοδα από ασφαλιστικές εργασίες ήταν μειωμένα κατά 2,6%.
Οι δύο αυτοί δείκτες αποτυπώνουν την τάση στα ασφάλιστρα, η οποία παραμένει καθοδική, τη στιγμή που άπαντες συμφωνούν ότι η αγορά έχει ανάγκη από αυξήσεις και ανεπισήμως δηλώνουν ότι κάποιες δειλές ανατιμήσεις είχαν περάσει στην κατανάλωση ήδη από αρχές του έτους. Η πραγματικότητα, ωστόσο, διαψεύδει τους ανωτέρω ισχυρισμούς.
Μάλιστα, με ενδιαφέρον αναμένει η αγορά και τις μετρήσεις της παραγωγής επταμήνου για τις ασφαλίσεις Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, περίοδο κατά την οποία ο στόλος καταγράφεται αυξημένος κατά 235.354 αυτοκίνητα ή κατά 3,8% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018.
Κύκλοι της αγοράς σχολιάζοντας την προαναφερόμενη μεταβολή την αποδίδουν στην ιδιαιτέρως σημαντική αύξηση του στόλου με τα ενοικιαζόμενα οχήματα (λόγω της τουριστικής ανάπτυξης), όπως και στην αύξηση των ταξινομήσεων νέων οχημάτων, αλλά και του αριθμού των εισαγόμενων αυτοκινήτων.
Στον αντίποδα, ο στόλος έχει… διαρροές από τις αποσύρσεις, όπως και από την αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία αποδίδεται στο γεγονός ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν επιμένει σε τακτικούς ελέγχους για τον εντοπισμό των αυτοκινήτων χωρίς σήμα ασφάλισης.