Να διαχειριστούν το ζήτημα των υψηλών προμηθειών στις ταξιδιωτικές ασφαλίσεις ζητά η EIOPA από τις ασφαλιστικές και τους διαμεσολαβητές.
της Βίκυς Γερασίμου
Σε έρευνα που έκανε η αρχή εντόπισε ακόμα και προμήθειες που έφταναν στο 94% του ποσού των ασφαλίστρων, ενώ αναφέρονται και περιπτώσεις όπου οι αποζημιώσεις αντιστοιχούσαν στο 1% του ασφαλίστρου. Τα εν λόγω ζητήματα οξύνονται και από τις online ασφαλίσεις και την έλλειψη αναλογικότητας μεταξύ των προμηθειών που πληρώνονται και των υπηρεσιών που παρέχονται από τους διαμεσολαβητές σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της EIOPA που έγινε σε 201 ασφαλιστικές (που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του συνόλου των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στην ταξιδιωτική ασφάλιση στις εθνικές αγορές) σε 29 χώρες.
Παρόλο που η Επιτροπή εντόπισε ακραίες περιπτώσεις όπως οι προαναφερόμενες η μέση προμήθεια στις ταξιδιωτικές ασφαλίσεις ανέρχεται στο 24% και ο μέσος όρος του claim ratio στο 40%.
Η EIOPA εκτιμά ότι τα μοντέλα αυτού του τύπου δεν λειτουργούν βάσει των θεμελιωδών κανονιστικών αρχών της IDD, όπως το να δρουν προς το συμφέρον του πελάτη. Η EIOPA επισημαίνει ότι η ταξιδιωτική ασφάλιση έχει μικρό ασφάλιστρο αλλά αποτελεί κάλυψη κρίσιμη για τους καταναλωτές και ο αντίκτυπος της ανεπαρκούς κάλυψης ή των απορριπτέων απαιτήσεων – ιδίως για ιατρικά έξοδα κατά τη διάρκεια ταξιδιών – μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον ασφαλισμένο.
Η αρχή αναμένει από όλους τους παρόχους και τπυθς διαμεσολαβητές στην αγορά να συμμορφωθούν πλήρως με την οδηγία IDD. Παρά το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις παραμένουν ελεύθερες να καθορίζουν πριμ ή τιμές, θα πρέπει να αξιολογούν τις συμφωνίες διανομής τους, ώστε να εξασφαλίζουν ότι είναι σε θέση να ενεργούν με ειλικρίνεια, δίκαιο και επαγγελματικό πνεύμα και με γνώμονα το συμφέρον των πελατών τους.