Η αποζημίωση της Sunlight δεν πρέπει να περάσει στα ψιλά γράμματα της επικαιρότητας. Είναι ένα ακόμα παράδειγμα ότι το σύστημα στην Ιδιωτική Ασφάλιση λειτουργεί και λειτουργεί καλά. Αν υπάρχει συνεννόηση, επαγγελματισμός και μια «καραμπινάτη» ζημιά, ένα ατυχές γεγονός σαν αυτό στην κεντρική παραγωγική μονάδα της Sunlight στο Νέο Όλβιο Ξάνθης μπορεί να μετατραπεί σε επιχειρηματική ευκαιρία. Σε ένα Case Study. Και αυτό έγινε. Και δεν είναι η πρώτη φορά.
του Νίκου Μωράκη
Κατά την άποψή μου τον πιο καθοριστικό ρόλο σε όλο το «story» της Sunlight, φέρει ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής σε αυτή την περίπτωση η Μεσιτική AON.
Ο «πελάτης» ήταν καλά ασφαλισμένος
Είχε γίνει πολύ καλή δουλειά στο συμβόλαιο. Κάλυπτε όλες τις Ασφαλιστικές ανάγκες από «απώλεια κερδών» μέχρι τις εγκαταστάσεις και το περιεχόμενό τους. Δεν υπήρχε υπασφάλιση ούτε υπερασφάλιση. Αυτό βοήθησε στο να δοθούν άμεσα οι προκαταβολές. 4 εκατ. ευρώ σε διάστημα λιγότερο των 2 μηνών. Και ακολούθησαν κι’άλλες με το συνολικό ποσό να φτάνει σχεδόν στα μισά της αποζημίωσης. Οι άνθρωποι της Sunlight με τη συμβολή του τεχνικού τους συμβούλου, της Fair Consulting, κατάλαβαν από την πρώτη στιγμή ότι ο «χρόνος είναι χρήμα». Μέσα σε 16 ημέρες και με τη βοήθεια και των πραγματογνωμόνων από πλευράς των Ασφαλιστικών Εταιρειών – της εταιρείας Pascal & Stratis & της Asset Consulting – συγκροτήθηκε άμεσα ομάδα κρούσης που εργάστηκε ακατάπαυστα από την πρώτη μέρα της πυρκαγιάς για να ετοιμάσουν το φάκελο με τα αρχικά έγγραφα τεκμηρίωσης για στήριξη του αιτήματος προκαταβολής.
1 Μαΐου 2018 ξέσπασε η πυρκαγιά, Σεπτέμβρη του 2019, μόλις 17 μήνες μετά η Sunlight έλαβε και τη τελευταία δόση της αποζημίωσης η οποία έφτασε τα 66 εκατ. ευρώ.
Μέσα σε αυτό το διάστημα η εταιρεία κατάφερε να επαναφέρει σε λειτουργεία την παραγωγική της μονάδα εξελίσσοντάς την σε μια από της πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις του είδους της στον κόσμο αυξάνοντας παράλληλα τη παραγωγική δυναμικότητά του εργοστασίου κατά 25%. Αυτή η «επένδυσή» δημιούργησε και 200 νέες θέσεις εργασίας κάτι που ωφέλησε και την τοπική κοινωνία στην οποία η συγκεκριμένη εταιρεία συμβάλει με 8% των θέσεων εργασίας (στο νομό Ξάνθης).
Από την πλευρά τους οι Ασφαλιστικές εταιρείες, τήρησαν την συμφωνία τους και εκταμίευσαν τα ποσά στην ώρα τους. Ο leader του συνασφαλιστικού σχήματος, ERGO Ασφαλιστική συντόνισε τις διαδικασίες από πλευράς των εταιρειών που συμμετείχαν στη ζημιά. Μια ζημιά που χαρακτηρίστηκε από τις πιο πολύπλοκες όχι μόνο για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
400.000 σελίδες εγγράφων και 3.000 φωτογραφίες συνέθεσαν τον τελικό φάκελο της υπόθεσης η οποία αποδείχτηκε σε ένα πετυχημένο stress test για την ετοιμότητα των Ασφαλιστικών εταιρειών σε ένα απαιτητικό περιβάλλον όπως αποδείχθηκε η συγκεκριμένη υπόθεση.
Είναι λογικό λοιπόν να αναλογιστεί και να αναρωτηθεί κανείς γιατί υπάρχουν εν έτη 2019 εταιρείες μικρού ή μεγάλου όγκου εργασιών οι οποίες παραμένουν ανασφάλιστες. Που δεν έχουν φροντίσει να ασφαλίσουν την περίπτωση που ένα τυχαίο περιστατικό μπορεί να τους διακόψει την παραγωγική διαδικασία (απώλεια κερδών) ή να καταστρέψει εμπόρευμα και γραμμή παραγωγής δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα στη βιωσιμότητά τους. Είναι θέμα Ασφαλιστικής Συνείδησης που δεν καταλαβαίνουν την αξία να έχουν “partner” ένα ασφαλιστικό σχήμα που μπορεί να εγγυηθεί τη βιωσιμότητά τους ή δεν γνωρίζουν την ύπαρξη αυτών των υπηρεσιών αποτέλεσμα της κακής επικοινωνιακής πολιτικής της αγοράς στο σύνολό της;
η τελευταία πληρωμή των 33 εκατομμυρίων από τα 66 εκατομμύρια, έγινε 05/2019
ένα μόλις έτος, όχι 17 μήνες.
τα αρχικά 33 εκ. είχαν ήδη δοθεί σε 3 δόσεις 6/2018 8/2018 και 3/2019.