Του Πλάτωνα Τσούλου
Ακριβά πληρώνουν την ασφάλισή τους οι νέοι, σε ηλικία και εμπειρία, οδηγοί, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να ορίζουν πλέον το επασφάλιστρο έως και 80% επί του βασικού κόστους ασφάλισης του εκάστοτε οχήματος.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι, ήδη από το 2019 οι ασφαλιστικές άρχισαν να αναπροσαρμόζουν τα τιμολόγιά τους, αυξάνοντας το επασφάλιστρο από 25% που ήταν για τις περισσότερες τα προηγούμενα χρόνια, σε 30%, 40%, 50% ή και 80%.
Πρόκειται για επιβάρυνση που, όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου, αποδίδεται στα αυξημένα σε συχνότητα και σοβαρότητα τροχαία ατυχήματα με υπαίτιους νέους οδηγούς, ατυχήματα τα οποία υποχρέωσαν το μεγαλύτερο μέρος των ασφαλιστικών εταιρειών να επαναπροσδιορίσουν τα ασφάλιστρά τους.
Ορισμένες, μάλιστα, εξ αυτών διαφοροποίησαν το επασφάλιστρο, ορίζοντας άλλο για τους οδηγούς που είναι νέοι σε ηλικία (έως 22 ετών) αλλά και εμπειρία και άλλο για όσους έβγαλαν δίπλωμα οδήγησης σε ηλικία μεγαλύτερη των 22 ετών (χαμηλότερο επασφάλιστρο).
Τα ίδια στελέχη, διευκρινίζουν, τέλος, ότι η πολιτική τιμολόγησης που εφαρμόζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για τους νέους οδηγούς διαφοροποιείται πλήρως από την πολιτική τιμών που ακολουθούν για τους υπόλοιπους οδηγούς, για τους οποίους τα ασφάλιστρα παραμένουν σε ιδιαιτέρως χαμηλά επίπεδα. Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος προχώρησε ήδη από πέρυσι σε κάποιες πρώτες περιορισμένης έκτασης ανατιμήσεις, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν άλλαξαν τη γενικότερη εικόνα των ασφαλίστρων Αστικής Ευθύνης Οχημάτων.
Προσωπικά παρατήρησα μείωση στο επασφάλιστρο νέων οδηγών – και μάλιστα από μεγάλες εταιρίες όπως π.χ η Groupama. Άλλες μάλιστα δεν χρεώνουν και καθόλου! Ανατιμήσεις έγιναν αλλά όχι στο επασφάλιστρο.