Στην πορεία της στην ασφαλιστική αγορά, τη διεύρυνση εργασιών στον κλάδο ζωής και το εγχείρημα της wedo.insure αναφέρεται η Κατερίνα Χαραλαμπίδου, Ceo Partner της Εταιρείας. Η κ. Χαραλαμπίδου είναι η πρώτη ασφαλίστρια στο ανεξάρτητο δίκτυο που έγινε πλήρες μέλος του MDRT στην Ελλάδα.
συνέντευξη της Κατερίνας Χαραλαμπίδου, CEO Partner της wedo.Insure
Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιείται η wedo.insure και πού θα εστιάσετε την επόμενη πενταετία;
Η wedo.insure είναι μία εταιρία δεύτερης γενιάς. Διαδέχτηκα τη μητέρα μου Αργυρώ το 2003, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Τα πρώτα 20 χρόνια που λειτούργησε, εστίαζε κυρίως στον κλάδο του αυτοκινήτου. Εμπνευσμένη από σημαντικούς ανθρώπους που βρέθηκαν στον επαγγελματικό μου δρόμο τη χρονική στιγμή που ανέλαβα τα ηνία της επιχείρησης, έλαβα τη συνειδητή απόφαση να στρέψω το προσωπικό μου ενδιαφέρον προς το ζωικό κλάδο. Στην πορεία, σημαντικό μέλημά μου ήταν να στελεχώσω το προσωπικό της wedo.insure με ανθρώπους εξειδικευμένους στους υπόλοιπους κλάδους και ταυτόχρονα να επιλέξω στρατηγικούς συνεργάτες, με απώτερο σκοπό να υπάρχει εξειδικευμένη δραστηριοποίηση σε όλους τους κλάδους ανεξαιρέτως.
Η αγάπη για τον κλάδο ζωής, έφερε αργότερα και τη διάκρισή μου στον παγκόσμιο οργανισμό MDRT (Million Dollar Round Table) ως η πρώτη ασφαλίστρια από το ελεύθερο δίκτυο που κατέκτησε τον τίτλο του πλήρους μέλους του MDRT στην Ελλάδα. Κορύφωση αυτής της προσπάθειας ήταν η συμμετοχή μου στο παγκόσμιο συνέδριο του MDRT στην Αμερική το περασμένο καλοκαίρι.
Με ιδιαίτερη χαρά μπορώ σήμερα να πω, και σε αυτήν τη λογική εστιάζουμε και στην επόμενη πενταετία, ότι στην wedo.insure αναλαμβάνουμε την διερεύνηση προσφορών για οποιοδήποτε κλάδο της ασφαλιστικής αγοράς και δεσμευόμαστε για την πιο εξειδικευμένη διεκπεραίωση εργασιών τόσο στο περιεχόμενο των καλύψεων όσο και στο ανταγωνιστικότερο κόστος ασφάλιστρων.
Στην Ελλάδα το ποσοστό της ιδιωτικής δαπάνης υγείας που προέρχεται απευθείας από τα εισοδήματα των πολιτών ανέρχεται στο 40% και σε αυτό μόλις το 4% αφορά ασφαλιστήρια υγείας. Θεωρείτε ότι θα αλλάξει η ισορροπία αυτή και προς ποια κατεύθυνση;
Είναι πραγματικά γεγονός ότι ο Έλληνας του 2019 ακόμα δεν έχει αποκτήσει πλήρη ασφαλιστική συνείδηση παρότι το κοινωνικό σύστημα υγείας φθίνει φανερά όλο και πιο πολύ. Στις περισσότερες περιπτώσεις χρειάζεται να συμβεί κάποιο περιστατικό υγείας στον ίδιο ή σε κοντινό του περιβάλλον με οικονομική ζημία σημαντική για να τον οδηγήσει στην αναζήτηση λύσης στον ασφαλιστικό κλάδο. Σε πολλές περιπτώσεις την ιδιωτική ασφάλεια υγείας την θεωρεί αχρείαστη αλλά ταυτόχρονα και απρόσιτη. Τα υψηλά ποσοστά ιδιωτικής δαπάνης σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσοστά της κάλυψης των συμβολαίων υγείας του ασφαλιστικού κλάδου αποδεικνύουν ακριβώς αυτό. Η πληροφορία που ενδεχομένως αγνοεί ο Έλληνας της εποχής μας όμως είναι ότι το μέσο κόστος μίας νοσηλείας 3 ημερών σε ιδιωτικό νοσηλευτήριο αγγίζει σχεδόν τα €2.500, και το ποσοστό κάλυψης του ΕΟΠΥΥ μεσοσταθμικά για τις νοσηλείες σε ιδιωτικά ιδρύματα είναι περίπου 10%. Επίσης ενδεχομένως αγνοεί ότι η εφαρμογή του Solvency II σε συνδυασμό με τη σταδιακή αύξηση παραγωγής στον κλάδο υγείας, έφερε ως αλυσιδωτό αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του κόστους των ιδιωτικών προγραμμάτων υγείας.
Στην wedo.insure βλέπουμε ότι η κατάσταση αλλάζει ήδη με ραγδαίους ρυθμούς και ο Έλληνας υποψήφιος πελάτης αποκτά ασφαλιστική συνείδηση κάθε μέρα όλο και περισσότερο. Είναι πλέον μονόδρομος η ασφαλιστική κάλυψη και αυτό γίνεται καθημερινά συνειδητό από όλο και περισσότερους. Ταυτόχρονα και η αύξηση στην παραγωγή των συμβολαίων υγείας στον κλάδο ζωής των ασφαλιστικών εταιρειών αποδεικνύει την αναγκαιότητα που υπάρχει. Τα επόμενα χρόνια που θα διανύσουμε πιστεύω ότι θα αντιμετωπίσουμε ένα πιο διαβασμένο κοινό με αυξημένη ασφαλιστική συνείδηση και θα κληθούμε να δώσουμε εξειδικευμένες ασφαλιστικές λύσεις.
Πρέπει λοιπόν να είμαστε έτοιμοι γνωστικά και με αίσθηση πραγματικού ενδιαφέροντος για να μπορέσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες που θα καλύψουν στο μέγιστο τις ασφαλιστικές ανάγκες του υποψήφιου Έλληνα πελάτη μας, για να τον κάνουμε να αισθανθεί τα πραγματικά οφέλη της ασφαλιστικής κάλυψης μέσα από τα προγράμματα της ασφαλιστικής αγοράς μας.
Πώς πιστεύετε ότι θα μπορέσει να αλλάξει η κουλτούρα του Έλληνα όσον αφορά την ιδιωτική ασφάλιση;
Αρχικά πιστεύω ότι ήδη έχει ξεκινήσει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια, γεγονός που το επιβεβαιώνω καθημερινά με τη συναναστροφή μου με τους υποψήφιους πελάτες μου.
Σε αυτή την κατεύθυνση έχει βοηθήσει και θα συνεχίσει να βοηθά όλη η δραστηριοποίηση από τον ασφαλιστικό κλάδο γενικότερα. Έχουμε δει πολλές καμπάνιες από τις ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, με πολύ ωραίες φράσεις όπως «ασφαλίζω σημαίνει φροντίζω». Ένας ακόμα παράγοντας που έχει ήδη βοηθήσει και αφορά την εμπιστοσύνη του πελάτη προς τον διαμεσολαβούντα της ασφάλισης είναι το νέο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει πια τον ασφαλιστικό κλάδο (SOLVENCY II, IDD 4583/2018, GDPR 4624/2019) και υποχρεώνει ουσιαστικά να μένουν ενεργοί στην αγορά μας μόνο οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί σύμβουλοι και μάλιστα με συνεχή επαναπιστοποίηση γνώσεων. Εφόσον συνεχιστεί η αξιέπαινη προσπάθεια από όλους τους παράγοντες της ασφάλισης και ταυτόχρονα η πώληση γίνεται με αυστηρά κριτήρια προστασίας του υποψηφίου πελάτη πιστεύω ότι η κουλτούρα του Έλληνα για την ιδιωτική ασφάλιση θα αλλάξει άρδην προς το άριστο.
Να συμπληρώσω ότι στην wedo.insure βάζουμε και εμείς το λιθαράκι μας, καθώς αυτήν τη χρονική στιγμή ετοιμάζουμε μία καμπάνια από καινοτόμα spot που θα προβληθούν το επόμενο διάστημα στα social media και ο στόχος μας είναι φυσικά να βοηθήσουμε και εμείς στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα!
Σε ποιο βαθμό η τεχνολογία και τα social media αλλάζουν την επικοινωνία με τον εν δυνάμει ασφαλισμένο;
Η τεχνολογία και τα social media είναι ο βασικός λόγος που υπάρχει άμεση ενημέρωση και επικοινωνία με τον εν δυνάμει ή μη ασφαλισμένο πελάτη. Αυτό δημιουργεί αίσθηση ασφάλειας και επαγγελματισμού καθώς ελαχιστοποιεί το χρόνο αντίδρασης στην παροχή πληροφοριών. Μέσω των καναλιών αυτών στην wedo.insure μπορούμε να προσφέρουμε άμεσα ενημέρωση είτε μαζικά για θέματα που κρίνουμε ότι πρέπει να γνωστοποιήσουμε είτε ατομικά/εξειδικευμένα για πληροφορίες που μας έχουν ζητηθεί από τους ιδίους. Ακόμα και οι παλαιότερες γενιές που δεν έχουν τόση εξοικείωση με την τεχνολογία πιστεύω ότι ικανοποιούν σε μέγιστο βαθμό την ανάγκη τους για επικοινωνία με εκπληκτική αμεσότητα.
Αυτός είναι και ο λόγος που στην wedo.insure έχουμε επενδύσει τα τελευταία χρόνια σε ψηφιακή αναβάθμιση και τρέχουμε καμπάνιες ενημέρωσης σε όλα τα social media της Εταιρείας μας. Το νέο εταιρικό μας site που ανεβαίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα είναι στημένο έτσι ώστε να μπορεί να παρέχει προσωποποιημένη πληροφορία στον ενεργό πελάτη μας αλλά και γενικών γνώσεων στον υποψήφιο εν δυνάμει πελάτη.
Πηγή: Ασφαλιστικό Marketing, Ιανουάριος 2020